Det ultimative bilspil?
Fra : Kent

Dato : 24-11-02 14:38

Hej

Mit spørgsmål er sådan set meget kort og enkelt:
Hvad er det ULTIMATIVE bilspil lige pt.????????????

Jeg har lige fået en ny computer, og jeg havde kun en 300 Mhz
med Win95 før, så jeg har ikke helt fuldt med, hvad spil angår .

Vh
Kent

Fra : Martin K

Dato : 24-11-02 14:46

Kent wrote:
> Mit spørgsmål er sådan set meget kort og enkelt:
> Hvad er det ULTIMATIVE bilspil lige pt.?

Jeg vil nok sige F1 2002, specielt med Le Mans mod eller måske Grand Prix
4... NFS HP2 er da også ganske underholdene men ikke videre realistisk.

Her er resten af dine spørgsmålstegn: ???????????

--
Martin K

Fra : Emilio

Dato : 24-11-02 15:07

NFS HP2 som en nævner her synes jeg ikke er værd at købe. Synes det bedste
spil i NFS-serien faktisk er High Stake eller Road Challenge som det hedder
her i Europa. Men det er min personlige mening.

Mvh

Emil
Til salg for 200,- kr: Need For Speed Hot Pursuit 2
Send e-mail hvis du er køberen! lime@jensen73.dk

Fra : SonofonoS

Dato : 24-11-02 14:58

Så skal du nok prøve Street Legal - desværre er det blevet udgivet langt tid
før det var færdig, så det er ikke så meget ved endnu, men der er kommet en
patch der har løst en del problemer.

SonofonoS

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 24-11-02 15:55

Kent wrote:
> Hej
>
> Mit spørgsmål er sådan set meget kort og enkelt:
> Hvad er det ULTIMATIVE bilspil lige pt.????????????

Need for Speed V (Porsche 2000/Porsche unleashed) og det har det været i
et stykke tid.

Men der er mange gode, det kommer nærmest an på hvad du vil køre.
Eksempler kunne være:

Grand Prix Legends
SportsCarGT
Colin Mcrae Rallye 2.0
Nascar 2002 (eller hvad den nu hedder)
Insane

mvh

Bruno

Fra : jan larsen

Dato : 24-11-02 18:33

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Der er lige kommet et Rally spil som, hedder RalliSport Challenge, det er
nok ikke det ultimative bil spil men kanon sjovt at spille, det kræver jo
som alle andre bil spil en del træning for at lære banerne og bilernes fysik
at kende, online er det rigtig sjovt at spille, der er mange gode baner og
biler.

Venlig Hilsen
Jan Larsen
www.bedst-web.dk

Fra : Kent

Dato : 24-11-02 18:43

> [...]
> et stykke tid.
>
> Men der er mange gode, det kommer nærmest an på hvad du vil køre.

Hej

Jeg lægger meget vægt på, at spillet skal være så realistisk som muligt.
Det vil fx sige, at hvis man kører ind i en anden bil eller autoværnet, så
skal det altså kunne ses på bilen! Man skal ikke bare kunne fortsætte
uden den mindste skramme. Passer det på nogle af spillene ovenfor?

Desuden skal selve spillet kunne køre hurtigt. Jeg regner ikke med, at
min computer sætter nogle grænser der - endnu. Jeg har en 2,4 Ghz med
512 Mb Ram og et Nvidia Geforce4 4200 Ti 128Mb grafikkort.

Vh
Kent

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 25-11-02 03:28

Kent wrote:
> [...]
> skal det altså kunne ses på bilen! Man skal ikke bare kunne fortsætte
> uden den mindste skramme. Passer det på nogle af spillene ovenfor?

Revideret liste:

Need for Speed V
Grand Prix Legends
SportsCarGT (Synlig skade kræver installation af en patch)
Colin Mcrae Rallye 2.0
Nascar 2002 (eller hvad den nu hedder)

Og af de nævnte er GPL nok det mest realistiske, det er faktsik meget
krævende for ens evner og har en stor fanskare.

> Desuden skal selve spillet kunne køre hurtigt. Jeg regner ikke med, at
> min computer sætter nogle grænser der - endnu. Jeg har en 2,4 Ghz med
> 512 Mb Ram og et Nvidia Geforce4 4200 Ti 128Mb grafikkort.

Bortset fra Nascar spillet, der kommer i ny udgave stort set hvert år,
så er omtalte spil et par gamle eller mere. Og så er der så kommet en
række udvidelser til flere af dem. Min første prioritet er ikke grafik,
men gameplay og god fornemmelse af bilerne samt de jursteringer man kan
foretage.

Se www.simracing.dk for at komme videre og hent demoer af de forskellige
spil, der er mange og vælge imellem og smag og behag varierer.

Mvh

Bruno (Der kun er vågen fordi jeg venter på sejladserne i New Zealand)

Fra : Ozie

Dato : 24-11-02 20:13

Hei
Gp4_ så er det vist sagt............ Krav.........Rigtig god maskine.

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 24-11-02 21:56

Tror nu nok de fleste efterhånden er enige om at F1-2002 er et meget bedre
køb end GP4.
F1-2002 er et langt mere realistisk spil fra starten, og med de mange mods
(sportscars, LeMans, FIA GT, BMW Challenge, Alfa Challenge osv. osv. osv.)
der kan downloades gratis får du 4-6 spil for 1 spils pris. GP4 er måske
tilgengæld nemmere bare at køre lidt for sjov med.

Skal realismen i højsædet er der kun 2 spil der kan anbefales : NASCAR 2002
& Grand Prix Legends.
Vil du online er det de samme 2 spil der rykker og så også det gratis "Live
for Speed" der er kult lige i øjeblikket.

Grand Prix Legends skal opdateres kraftigt med alle de nye ting der er lavet
til gratis download for at være flot at se på, men fuldt opdateret får du
til gengæld også det vildeste og flotteste :)

Mikkel Gram-Hansen
Administrator @ RaceSimCentral
http://www.racesimcentral.com

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-11-02 22:38

In dk.spil.computer, Mikkel Gram-Hansen wrote:

> F1-2002 er et langt mere realistisk spil fra starten, og med de
> mange mods (sportscars, LeMans, FIA GT, BMW Challenge, Alfa
> Challenge osv. osv. osv.)

Hvor får man sådan noget fra?

> [...]
> der er lavet til gratis download for at være flot at se på, men
> fuldt opdateret får du til gengæld også det vildeste og

Hvor mange og hvilke opdateringer handler det om? Og hvor får man
dem fra?

--
Lars Stokholm

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 24-11-02 23:28

Mods til F1-2001+2:

Info om:
LeMans 2002 Mod
Virtua LeMans Mod
BMW Challenge Mod (ikke released endnu)
Alfa Challenge Mod
& British TouringCar Mod (ikke released endnu)
kan findes her:
http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?s=&forumid=176

SimBins fede "FIA GT V3" Mod findes her:
http://www.simmods.com/

Hvis det skal være på dansk kan du spørge om folks meninger om disse mods
her:
http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?s=&forumid=58

Opdateringer til GPL:
Der er SÅ mange at det gør helt ondt ;)
Spørg her:
http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?s=&forumid=65
så er der garanteret nogen der kan give dig en liste over de addons de mener
er de ultimative både hvad angår performance, baner, biler osv. osv. osv.
Eller lav en søgning på forummet og du vil få en milliard ledetråde ;)

Mikkel

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-11-02 07:09

In dk.spil.computer, Mikkel Gram-Hansen wrote:

> BMW Challenge Mod (ikke released endnu)

Aha, så var det derfor Google ikke rigtig gav mig noget.

> http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?s=&forumid=176

Takker,

> SimBins fede "FIA GT V3" Mod findes her:
> http://www.simmods.com/

takker

> http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?s=&forumid=58

og takker :)

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-11-02 07:20

In dk.spil.computer, Mikkel Gram-Hansen wrote:

> http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?s=&forumid=176

Og der fandt jeg så http://www.geocities.com/knarf128/

Forresten, nu siger I at F1 2002 er mere realistisk end GP4, men hvor
realistiske er alle disse mods? Jeg er nok specielt interesseret i M3
Challenge mod'et (det er vel det det hedder, ikke sandt?).

--
Lars Stokholm

Fra : Hajaj®

Dato : 25-11-02 15:06

On Sun, 24 Nov 2002 23:28:22 +0100, "Mikkel Gram-Hansen"
<mikkel@gram-hansen.dk> wrote:

> [...]
>BMW Challenge Mod (ikke released endnu)
>Alfa Challenge Mod
>& British TouringCar Mod (ikke released endnu)

Er det mig der er blind, eller er det bare et discussions
forum? Jeg kan ikke finde nogen downloads på det link.
Kan du hjælpe?
--
Hajaj®
hajaj@toughguy.remove.net

Boycott the 2008 Olympics

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 25-11-02 15:14

Der er links fra forummet til disse sider.

LeMans2002 og meget mere
http://sm.racesimcentral.com/SSM/

Alfa Challenge og meget mere:
http://www.rsdg.net/

Virtua leMans
http://virtua-lm.racesimcentral.com/

Så er der forresten også en Lotus Elise Mod på vej ;)

Mikkel

Fra : Hajaj®

Dato : 25-11-02 17:13

Tak, det hjalp.

--
Hajaj®
hajaj@toughguy.remove.net

Boycott the 2008 Olympics

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-11-02 16:28

In dk.spil.computer, Hajaj® wrote:

> Er det mig der er blind, eller er det bare et discussions
> forum?

[...]

--
Lars Stokholm

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 25-11-02 02:44

On Sun, 24 Nov 2002 21:56:00 +0100, "Mikkel Gram-Hansen"
<mikkel@gram-hansen.dk> wrote:

>Tror nu nok de fleste efterhånden er enige om at F1-2002 er et meget bedre
>køb end GP4.

Absolut ikke!

>F1-2002 er et langt mere realistisk spil fra starten,

Nix, realisme er netop GP4s store styrke.
>og med de mange mods

>(sportscars, LeMans, FIA GT, BMW Challenge, Alfa Challenge osv. osv. osv.)
>der kan downloades gratis får du 4-6 spil for 1 spils pris.
Øh, sikkert sjovt, men for F1 entusiaster er GP4 det bedste, der er
lavet. For bilglade folk, kan F12002 måske være det sjoveste.

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 25-11-02 13:11

Anders H. Jørgensen <hede_2@hotmail.com> wrote in message

> Absolut ikke!

Jeg sagde ikke at ALLE var enige, bare langt de fleste seriøse simracere,
men det er jo en gammel religionskrig, og den vil jeg helst ikke puste alt
for meget til ;)
Jeg kører ikke nogen af spillene så det er ikke derfor jeg anbefaler det ene
frem for det andet.... Jeg gider kun at køre mod levende modstandere, derfor
er Grand Prix Legends, Live for Speed og NASCAR2002 dem jeg holder mig til.

Jeg sidder som admin for 13.000+ simracing fans og blandt dem almindelig
bred enighed om at F1-2002 er GP4 langt overlegen på de fleste områder....
der er dog også pluspoint til GP4 på f.eks. AI'en.
Den generalisering der som ofte bruges er at F1-2002 er en bedre simulation,
mens GP4 er et sjovere spil for folk der skal have lidt hurtig action.
Generelt er GP4 bare desværre et dødt spil, prøv lige at se et aktivt og
kreativt community der følger F1-200x, mens der ikke sker en skid på GP4
området... højest lidt nye carsets, og det er der den helt store forskel
ligger for mig at se.

Mikkel

PS: Hvis i vil læse saglige og intelligente danske anmeldelser af bilspil er
"Bertel Bolt" på Boomtown.net mand for at skrive dem... han er selv simracer
og ved hvad han snakker om.

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-11-02 22:38

> [...]
>
> Jeg har lige fået en ny computer, og jeg havde kun en 300 Mhz
> med Win95 før, så jeg har ikke helt fuldt med, hvad spil angår .

Hvis du vil have et godt bil-spil, så vil jeg anbefale et der er noget ældre
end de andre spil der er nævnt. Du skal da spille Toca 2, det er genialt, og
der får du skrammer hvis du rammer de andre, og så alt efter hvor svært du
sætter det til, er det næsten umuligt at gennemføre. Du kan sætte bilen op
som det passer dig, og efter vind og vejr. Det er et tæske godt spil. Det er
med disse toptunede standard vogne, så der er audier - volvoer - alfa og
flere andre.

Kim Larsen

Fra : Kent

Dato : 24-11-02 22:54

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> med disse toptunede standard vogne, så der er audier - volvoer - alfa og

Kan det køre under XP?

Vh
Kent

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-11-02 00:52

> ældre
> og
Det
> er

> Kan det køre under XP?
>
> Vh
> Kent

Jeg kunne køre det under XP Pro, så kan andre sikkert også. Har du da haft
problemer med det under XP ?

Kim Larsen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 25-11-02 03:28

Kim Larsen wrote:
> Hvis du vil have et godt bil-spil, så vil jeg anbefale et der er noget ældre
> end de andre spil der er nævnt. Du skal da spille Toca 2, det er genialt, og

Hvaad, både SportCarGT og GPL er da ældre end TOCA 2