TV kort og software (Aldi pc)
Fra : betina

Dato : 24-11-02 14:51

Jeg kan ikek rigtig finde en egnet gruppe så jeg prøver her.

Jeg har købt Aldi pc'en og er ikke tilfreds med den medfølgende software
(PowerCinema) til TV kortet, det virker som om det er en halvfærdig
version og jeg kan ikke finde hverken patvhes eller updates nogen
steder.

Er der nogen der ved om der er muligt at bruge andet TV software til
dette kort?
Betin@

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-11-02 15:00

"betina" <betina@leverpostei.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> steder.
>
> Er der nogen der ved om der er muligt at bruge andet TV software til

Jeg vil tro du kan bruge stort set alt tv-software. Sålænge
capturedriveren er installeret.

- Martin

Fra : Per Frederiksen

Dato : 24-11-02 21:35

hej,

jeg er helt enig. Softwaren til tvkortet er elendig. Der er dog kommet en
update på www.medion.com

Det eneste nye er vist at den giver mulighed for en "favoritliste". Dvs. du
kan fjerne/skjule alle de stationer
du ikke vil se.

mvh
Per

Fra : betina

Dato : 24-11-02 22:03

In article <3de137e3$0$234$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, pef@ddf.dk
says...
> hej,
>
> jeg er helt enig. Softwaren til tvkortet er elendig. Der er dog kommet en
> update på www.medion.com

Tak, jeg er igang med at hente den, så må jeg se om det hjælper
Betin@

Fra : Fam. Houkjær Holm

Dato : 26-11-02 23:48

Hej NG

Er også den lykkelige ejer af aldi-pc, men jeg må være særlig tykhovedet.
Når jeg går ind i "egenskaber for plug and play og MEDION geforce 4 - 8x..."
så kan jeg se at der åbenbart ikke ligger nogen driver på medions
hjemmesider, der er nyere end 6.13.10.3100 som er versionsnummeret på mine
filer. Fet samme gør sig iøvrigt gældende (naturligvis) når jeg kigger andre
steder.

Lidt hjælp udbedes venligst.

René

rekrho@yahoo.dk

Fra : Per Frederiksen

Dato : 26-11-02 23:59

"Fam. Houkjær Holm" <hhh@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjemmesider, der er nyere end 6.13.10.3100 som er versionsnummeret på mine
> filer. Fet samme gør sig iøvrigt gældende (naturligvis) når jeg kigger

Hej Rene,

det er ikke en update til grafikkortet vi taler om her. Det er en update til
softwaren
Power Cinema, som jo er det program vi bruger til TV kortet.

Dvs. du skal ind under punktet "softwareupdate" og derefter kigge under
Power cinema.

Noget andet er så at der også er kommet opdatering til Nvidia g-force4
grafikkortet. Du kan finde dem
på Nvidia.com under drivere til windows xp. Den nyeste version er
6.13.10.4072. Deltager du ikke
i konkurrencer om at have højeste framerate , kan det være ligemeget med
den opdatering hvis du
iøvrigt ikke har problemer med grafikkortet.

mvh
Per

Fra : Fam. Houkjær Holm

Dato : 27-11-02 21:04

Hej Per

Nååhhhh!!! Man skal bare læse hvad der skrives.

Tak for hjælpen.

René

rekrho@yahoo.dk

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 25-11-02 21:55

> Er der nogen der ved om der er muligt at bruge andet TV software til
> dette kort?

De fleste kort kan du bruge andet software til.

Du kan prøve Dscaler som for det meste giver det pæneste billede. Det er til
gengæld også skide besværligt at få til at virke.

Ellers vil jeg til enhver tid anbefale Cyberlink PowerVCR II som software.
Det kan en frygtelig masse, men vigtigst af alt, så er det let at betjene og
har et knaldgodt billede.

/LC

Fra : Per Frederiksen

Dato : 26-11-02 01:21

der er endnu en opdatering fra Medion på nettet.

Denne gang er det rigtige gode forbedringer

Nu virker lyden i videoptagelse fra tuneren og navngivning af kanaler virker
søreme også.

Flot

Fra : betina

Dato : 01-12-02 20:28

In article <3de2be8a$0$252$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, pef@ddf.dk
says...
> der er endnu en opdatering fra Medion på nettet.
>
> Denne gang er det rigtige gode forbedringer
>
> Nu virker lyden i videoptagelse fra tuneren og navngivning af kanaler virker
> søreme også.

Så henter jeg igen jeg kunne nemlig heller ikke navngive kanalerne.

Betin@

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-12-02 11:31

Hej Betina

> [...]
> (PowerCinema) til TV kortet, det virker som om det er en halvfærdig
> version og jeg kan ikke finde hverken patvhes eller updates nogen

Jeg synes også det er ret dårligt. Specielt savner jeg enormt meget en
"stay on top" funktion således at man kan få tv-vinduet til at blive
oven på andre programmer. Nyttigt hvis man sidder og arbejder og fx
gerne vil følge med i tv-avisen.

Jeg har prøvet 4-5 forskellige programmer til Aldi-pc'en med blandet
held. Det absolut bedste efter min mening er ChrisTV
(http://christv.port5.com/) som er gratis. Bl.a. har det den savnede
"stay on top" funktion, men det er kun til tv-kigning. Det kan nemlig
ikke optage.

NB: jeg har kun afprøvet freewareprogrammer og shareware. Du kan sikkert
finde større og smartere programmer som er buyware.

Hilsen
Martin

Fra : Thomas Dorf Nielsen

Dato : 02-12-02 23:01

On Mon, 02 Dec 2002 11:31:13 +0100, Martin Larsen
<martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> wrote:

> [...]
>"stay on top" funktion således at man kan få tv-vinduet til at blive
>oven på andre programmer. Nyttigt hvis man sidder og arbejder og fx

?! Øeh - i *min* version er det bare at trykke på knapenålen, så den
"sætter sig i hullet", så er det da on top!

> [...]
>(http://christv.port5.com/) som er gratis. Bl.a. har det den savnede
>"stay on top" funktion, men det er kun til tv-kigning. Det kan nemlig

Jeg kan *ikke* få billeder i ChrisTV! Den starter med en requester, hvor
der står "The Video Format could not be changed" Hvad i alverden betyder
det?

Hvis jeg autoscanner, påstår den, at den finder 18 kanaler, men der er
bare en sort firkant og ingensomhelst lyd?

Hvad har du gjort for at få det til at virke? For ja, ChrisTV ser ud til
at være et fint lille program!

/dorf