/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Kopiering af CD->MP3
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 24-11-02 13:07

Debatteret til bevidstløshed? Jovist, men jeg kunne ikke umiddelbart finde
en tråd med dette spørgsmål:

Må jeg "rippe" alle mine cder til mp3 på harddisk (så jeg slipper for at
hente en cd hver gang jeg vil have en ny, og i stedet bare henter den på
serveren)?

Mp3 filerne skal naturligvis ikke deles med andre.

--
Anders Vind Ebbesen
Problemet med indvandringen i Danmark, er at de mange ødelægger det for de
få.



 
 
Jógvan Lindenskov (24-11-2002)
Kommentar
Fra : Jógvan Lindenskov


Dato : 24-11-02 14:31


"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> wrote in message
news:arqfcu$7g4$1@news.cybercity.dk...
> Debatteret til bevidstløshed? Jovist, men jeg kunne ikke umiddelbart finde
> en tråd med dette spørgsmål:
>
> Må jeg "rippe" alle mine cder til mp3 på harddisk (så jeg slipper for at
> hente en cd hver gang jeg vil have en ny, og i stedet bare henter den på
> serveren)?

Ja!

(Men .WMA giver bedre kvalitet i forhold til størrelse end MP3)



Povl H. Pedersen (24-11-2002)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 24-11-02 18:49

In article <arqkcb$vgm$1@news.net.uni-c.dk>, Jógvan Lindenskov wrote:
>
> "Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> wrote in message
> news:arqfcu$7g4$1@news.cybercity.dk...
>> Debatteret til bevidstløshed? Jovist, men jeg kunne ikke umiddelbart finde
>> en tråd med dette spørgsmål:
>>
>> Må jeg "rippe" alle mine cder til mp3 på harddisk (så jeg slipper for at
>> hente en cd hver gang jeg vil have en ny, og i stedet bare henter den på
>> serveren)?
>
> Ja!
>
> (Men .WMA giver bedre kvalitet i forhold til størrelse end MP3)

Og Ogg Vorbis er endnu bedre, ligesom det kan ændres til lavere
bitrate, og man vil da få nøjagtigt samme resultat som hvis
det var lavet med den lavere bitrate fra starten.

MP3 / MP3Pro / WMA sokker.

--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Uffe Kousgaard (24-11-2002)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 24-11-02 14:52

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> wrote in message
news:arqfcu$7g4$1@news.cybercity.dk...
> Debatteret til bevidstløshed? Jovist, men jeg kunne ikke umiddelbart
finde
> en tråd med dette spørgsmål:
>
> Må jeg "rippe" alle mine cder til mp3 på harddisk (så jeg slipper for
at
> hente en cd hver gang jeg vil have en ny, og i stedet bare henter den

> serveren)?

Ja, og det er ligegyldigt, hvis cd det er. Din egen, bibliotekets, dine
venners. Alle er OK. Bare du ikke giver filerne videre til andre og det
er dig selv, der "ripper".


Tommy Hansen (24-11-2002)
Kommentar
Fra : Tommy Hansen


Dato : 24-11-02 19:24

>
> Ja, og det er ligegyldigt, hvis cd det er. Din egen, bibliotekets, dine
> venners. Alle er OK. Bare du ikke giver filerne videre til andre og det
> er dig selv, der "ripper".
>

Er de sikker på det ?
Så kan man downloade en masse ulovlig musik, og siden sige at det er noget
fra venner, biblioteket osv.

Tommy



[2900] Jesper Haaber~ (24-11-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 24-11-02 20:05

Tommy Hansen <tommyhh@tdcadsl.dk> wrote:

> >
> > Ja, og det er ligegyldigt, hvis cd det er. Din egen, bibliotekets, dine
> > venners. Alle er OK. Bare du ikke giver filerne videre til andre og det
> > er dig selv, der "ripper".
> >
>
> Er de sikker på det ?
> Så kan man downloade en masse ulovlig musik, og siden sige at det er noget
> fra venner, biblioteket osv.


Sådan har jeg også forstået det........

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/
ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Bjørn Løndahl (24-11-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Løndahl


Dato : 24-11-02 20:29

"Tommy Hansen" <tommyhh@tdcadsl.dk> skrev i
news:arr607$lgh$1@sunsite.dk:

>> Ja, og det er ligegyldigt, hvis cd det er. Din egen,
>> bibliotekets, dine venners. Alle er OK. Bare du ikke giver
>> filerne videre til andre og det er dig selv, der "ripper".
>>
>
> Er de sikker på det ?
> Så kan man downloade en masse ulovlig musik, og siden sige at
> det er noget fra venner, biblioteket osv.

Ja, man kan altid lyve. Problemet kommer så, når man evt. følger
sporet/IP-nummeret du brugte da du downloadede...



--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <hhtp://salg.4952.dk>

[2900] Jesper Haaber~ (24-11-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 24-11-02 20:38

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote:

> "Tommy Hansen" <tommyhh@tdcadsl.dk> skrev i
> news:arr607$lgh$1@sunsite.dk:
>
> >> Ja, og det er ligegyldigt, hvis cd det er. Din egen,
> >> bibliotekets, dine venners. Alle er OK. Bare du ikke giver
> >> filerne videre til andre og det er dig selv, der "ripper".
> >>
> >
> > Er de sikker på det ?
> > Så kan man downloade en masse ulovlig musik, og siden sige at
> > det er noget fra venner, biblioteket osv.
>
> Ja, man kan altid lyve. Problemet kommer så, når man evt. følger
> sporet/IP-nummeret du brugte da du downloadede...

Hvordan vil du bevise det - det kan da være downloadet alle mulige
steder fra.

Du kan jo ikke se på filen hvor den stammer fra.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/
ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Uffe Kousgaard (24-11-2002)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 24-11-02 22:18

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message
news:1fm66mh.449o2f8wmzpbN%jesper@gylling.net...
> Hvordan vil du bevise det - det kan da være downloadet alle mulige
> steder fra.
>

Netop. Det eneste anti-piraterne går efter er vist også ulovlig
fildeling. Filerne som sådan er det noget nært umuligt at få kendt
ulovlige.


Jakob Paikin (25-11-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Paikin


Dato : 25-11-02 07:38

On Sun, 24 Nov 2002 19:24:16 +0100, "Tommy Hansen"
<tommyhh@tdcadsl.dk> wrote:

>Er de sikker på det ?

Ja. Se evt. www.dklaw.dk/nyheder/jnyt01-2.html

>Så kan man downloade en masse ulovlig musik, og siden sige at det er noget
>fra venner, biblioteket osv.

Hvis du ikke har noget imod at lyve - evt. i retten, hvor det er
strafbart med ubetinget fængsel.

Det du antyder er et bevismæssigt problem - det ændrer ikke på,
hvordan situationen er.


--
Jakob Paikin, advokat
Advokatkontoret Fabritius Tengnagel & Heine. www.dklaw.dk

Bemærk at ovenstående ikke er egentlig advokatrådgivning, samt i øvrigt er min personlige opfattelse og ikke nødvendigvis advokatkontorets.

Anders (25-11-2002)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 25-11-02 18:30


"Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> skrev i en meddelelse
news:a8h3uuoob5ju99hgfkqckpevllejmet4qm@4ax.com...

> Hvis du ikke har noget imod at lyve - evt. i retten, hvor det er
> strafbart med ubetinget fængsel.

Hmm...

Der er da vist et problem med selvinkriminering i sådan et tilfælde, jf.
straffelovens § 159, stk.1 og stk.2. Hvis man er sigtet for
ophavsretskrænkelse kan man ikke også straffes for at lyve om det.

> Det du antyder er et bevismæssigt problem - det ændrer ikke på,
> hvordan situationen er.

Enig. Det er stadig strafbart, selvom man ikke kan tvinges til at
fortælle om det.

Anders Raagaard



Jakob Paikin (25-11-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Paikin


Dato : 25-11-02 07:37

On Sun, 24 Nov 2002 14:51:47 +0100, "Uffe Kousgaard"
<uffe@routeware.dk> wrote:

>Ja, og det er ligegyldigt, hvis cd det er. Din egen, bibliotekets, dine
>venners. Alle er OK. Bare du ikke giver filerne videre til andre og det
>er dig selv, der "ripper".

Dog kræves det, at CD'en der rippes fra er "lovligt forelæg", dvs. en
original CD.


--
Jakob Paikin, advokat
Advokatkontoret Fabritius Tengnagel & Heine. www.dklaw.dk

Bemærk at ovenstående ikke er egentlig advokatrådgivning, samt i øvrigt er min personlige opfattelse og ikke nødvendigvis advokatkontorets.

Lasse Reichstein Nie~ (25-11-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Reichstein Nie~


Dato : 25-11-02 13:42

Jakob Paikin <jp@dklaw.dk> writes:

> On Sun, 24 Nov 2002 14:51:47 +0100, "Uffe Kousgaard"
> <uffe@routeware.dk> wrote:
>
> >Ja, og det er ligegyldigt, hvis cd det er. Din egen, bibliotekets, dine
> >venners. Alle er OK. Bare du ikke giver filerne videre til andre og det
> >er dig selv, der "ripper".
>
> Dog kræves det, at CD'en der rippes fra er "lovligt forelæg", dvs. en
> original CD.

Kan det ikke også være en kopi-cd som man selv har lavet til privat
brug, og som man så senere vælger at "rippe"?

Det generelle spørgsmål er om man må lave videre kopier til personligt
brug ud fra andre lovlige personlige kopier?

Må man lave analoge kopier til privat brug ud fra personlige digitale
kopier?

(Jeg mener selv svaret er ja til begge)
/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Jakob Paikin (25-11-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Paikin


Dato : 25-11-02 15:58

On 25 Nov 2002 13:41:45 +0100, Lasse Reichstein Nielsen
<lrn@hotpop.com> wrote:

>Kan det ikke også være en kopi-cd som man selv har lavet til privat
>brug, og som man så senere vælger at "rippe"?

Muligvis. Om en lovligt fremstillet "personlig kopi" er lovligt
forelæg til en yderligere kopiering står mig ikke helt klart.


--
Jakob Paikin, advokat
Advokatkontoret Fabritius Tengnagel & Heine. www.dklaw.dk

Bemærk at ovenstående ikke er egentlig advokatrådgivning, samt i øvrigt er min personlige opfattelse og ikke nødvendigvis advokatkontorets.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste