Auktion og bindende bud
Fra : David Leonard

Dato : 24-11-02 12:49

Davs.
Jeg har lavet en lille side, med en liste over de ting jeg sælger. Der kan
man afgive sit bud, sammen med sin mailadresse.

Er buddet bindende fra (mulig?) købers side?

Det drejer sig om
http://www.dlsoft.dk/auktion/

Fra : Jacob Gunst

Dato : 24-11-02 13:10

"David Leonard" <david@dlsoft.dk> wrote in message
> Davs.
> Jeg har lavet en lille side, med en liste over de ting jeg sælger. Der kan
> man afgive sit bud, sammen med sin mailadresse.
>
> Er buddet bindende fra (mulig?) købers side?

I overensstemmelse med den almindelige aftaleretlige opfattelse er et
auktionsbud at opfatte som et tilbud iht. AFTL § 1. Dvs. din annoncering er
alene en opfordring til at gøre tilbud, jf. AFTL § 9.
Et eventuelt bud er således bindende for afgiveren, når dette er kommet
tilbudsmodtager (dig) til kundskab, jf. AFTL § 1, 1. pkt.

Venligst

Jacob Gunst

Fra : Jonas Hansen

Dato : 24-11-02 12:58

David Leonard <david@dlsoft.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:arqeam$j9$1@sunsite.dk...

> Er buddet bindende fra (mulig?) købers side?

Ja. Aftl § 1 "Tilbud ... er bindende for afgiveren."

At du så kan løbe ind i bevismæssige problemer angående hvem der er
afgiver...

Mvh
Jonas