Komm-Esc virker ikke
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 03-03-01 14:21

Jeg er sikker på, at nogle af de mange mac-folk har et bud på et
problem, jeg indtil nu ingen løsning har fundet til:

Af og til er det rart at kunne tvangsslutte et program - før i tiden
virkede det fint med Kommando-Escape kombinationen. Det har det nu ikke
gjort et stykke tid: Dialogen kommer frem, men de to knapper er fyldt af
underlige tegn (I ved noget i retning af "Ê[§«¥¥UI«©¶«"), og jeg er nødt
til at tvangs-genstarte maskinen (Ctrl-Komm-Start). P..... irriterende.

Selv efter nyt sys (helt nyt, med reformattering af HD) har det ikke
hjulpet.

Min fornemmelse siger mig, det kan være en indstilling, som jeg af
dovenskab har hentet fra Backup-CD, men hvilken?)

Sys 8.6 - PM 7500

venlig hilsen

Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-03-01 15:46

Martin Ammentorp <ammentorp@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Min fornemmelse siger mig, det kan være en indstilling, som jeg af
> dovenskab har hentet fra Backup-CD, men hvilken?)

Sådan er/var min 8.6 også. Og her er System 9.x en klar forbedring. Her
virker alt-kommando-esc. fint i 90% af tilfældene.
v.h.
Martin

Fra : Martin Bech

Dato : 03-03-01 19:34

In article <1epp61e.1g6fqoc1z05hzgN%ammentorp@get2net.dk>,
ammentorp@get2net.dk (Martin Ammentorp) wrote:

> [...]
> underlige tegn (I ved noget i retning af "Ê[§«¥¥UI«©¶«"), og jeg er nødt
> til at tvangs-genstarte maskinen (Ctrl-Komm-Start). P..... irriterende.

Prøv med æble+starttasten. Det giver en boks hvor du taster G FINDER og
taster retur. Det klarer det meste.

Hilsen Martin Bech

Fra : Simple

Dato : 05-03-01 11:32

> [...]

> underlige tegn (I ved noget i retning af "Ê[§«¥¥UI«©¶«"), og jeg er nødt
> til at tvangs-genstarte maskinen (Ctrl-Komm-Start). P..... irriterende.

Det er en bug, der tilsyneladende kun eksisterede i den danske udgave af
Sys 8.6 (Jeg har ihvertfald ikke konstateret den på US 8.6. Der er kun
to muligheder.: Hop ned på 8.5.1 eller op på 9.x.

Stig

Mailto:stigleerbeck@mac.com
http://www.SimpleSoft.dk - http://www.MacPeriferi.dk