gå-lov
Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 24-11-02 10:21

findes der i færdselsloven eller andre steder en lov for hvorledes man som
fodgænger skal opføre sig? Jeg tænker konkret på hvilken side man skal gå i,
samt om det er påkrævet at bære refleks i landzoner?

Mvh Thomas

Fra : Padre

Dato : 24-11-02 11:46

> [...]
i,
> samt om det er påkrævet at bære refleks i landzoner?

http://www.retsinfo.dk/danlov/danlov.htm

færdselslovens kapitel 3

--

padre
spirito_santo@yahoo.com

Fra : Erik Olsen

Dato : 24-11-02 13:55

Padre wrote:

> http://www.retsinfo.dk/danlov/danlov.htm
>
> færdselslovens kapitel 3

Omhandler hvem der er at betragte som gående, og regler for gåendes
færden på kørebane og cykelsti. Omfatter tilsyneladende ikke regler for
gåendes færden på fortov og andre "rene" fodgængerarealer.

Jeg gjorde altså tilsyneladende intet forkert da jeg for nogle år siden
gik venstre om en ældre dame på Strøget i København, og blev overfuset
af hende og beskyldt for at være svensker.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Padre

Dato : 24-11-02 14:41

> Jeg gjorde altså tilsyneladende intet forkert da jeg for nogle år siden
> gik venstre om en ældre dame på Strøget i København, og blev overfuset
> af hende og beskyldt for at være svensker.

Jeg har selv som barn lært, at man altid "går højre om", men det er ikke et
lovkrav, men bare en praktisk regel.

padre

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-11-02 11:34

Padre wrote:

> Jeg har selv som barn lært, at man altid "går højre om", men det er ikke et
> lovkrav, men bare en praktisk regel.

Det er sgu lidt svært i et menneskemylder at opretholde den orden.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Per Christoffersen

Dato : 25-11-02 12:02

"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> wrote in message

> Jeg gjorde altså tilsyneladende intet forkert da jeg for nogle år siden
> gik venstre om en ældre dame på Strøget i København, og blev overfuset
> af hende og beskyldt for at være svensker.

Det må da være rigtig mange år siden.
Var det ikke midt i 60-erne at svenskerne skiftede fra venstre til
højrekørsel?

/Per

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 25-11-02 12:03

Per Christoffersen

> Var det ikke midt i 60-erne at svenskerne skiftede fra
> venstre til højrekørsel?

Det var i 1967.

TT