Kopisikring
Fra : Peter

Dato : 24-11-02 09:55

Er det lovligt af pladselskaberne at lave kopisikring af cd'ere?
Har man ikke krav på at lave kopier til eget brug m.m. inden for loven?

Fra : alexbo

Dato : 24-11-02 12:06

Peter <p@p.pp> skrev

> Har man ikke krav på at lave kopier til eget brug m.m. inden for loven?

Nej, du har lov til det, om du kan eller ej er da dit problem.

mvh
Alex Christensen

Fra : Merk Würdichliebe

Dato : 24-11-02 12:50

On Sun, 24 Nov 2002 09:55:00 +0100, "Peter" <p@p.pp> wrote:

>Er det lovligt af pladselskaberne at lave kopisikring af cd'ere?
>Har man ikke krav på at lave kopier til eget brug m.m. inden for loven?

Muligvis i dag, der er et lovforslag på vej som fjerner, hvad du måtte
have af retighedder: http://www.digitalforbruger.dk/

-
Merk Würdichliebe

When one door closes another door opens

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-11-02 18:52

In article <pue1uuc5nda4citp7jr6932t73859hj5ve@4ax.com>, Merk Würdichliebe wrote:

> Muligvis i dag, der er et lovforslag på vej som fjerner, hvad du måtte
> have af retighedder: http://www.digitalforbruger.dk/

Enig, men så bortfalder CD afgifterne vel også, da man så
ikke længere lovligt kan lave kopierne.

Og hvis jeg laver MP3 versioner over mit optiske kabel, så
er det også lovligt med kopibeskyttede CD'er. Så køb en
CD afspiller med digital output mens du kan.

Fra : Merk Würdichliebe

Dato : 24-11-02 21:43

On Sun, 24 Nov 2002 17:52:29 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

>Enig, men så bortfalder CD afgifterne vel også, da man så
>ikke længere lovligt kan lave kopierne.

Fra et forbrugersynspunkt er det ligegyldigt, de fleste har lært at
hente CDer i udlandet, forskellen i moms betaler fragten.

>Og hvis jeg laver MP3 versioner over mit optiske kabel, så
>er det også lovligt med kopibeskyttede CD'er. Så køb en
>CD afspiller med digital output mens du kan.
..
Det nye lovforslag beskrevet på http://www.digitalforbruger.dk/
er så ulogisk at jeg ikke kan forstå det, jeg vælger sandsynligvis at
undlade at betale dobbelt pris for særligt problematiske afspillere
godkendt til det danske marked og selv hente problemfrie afspillere
fra udlandet, de kan nok købes samme sted som jeg køber CDer,