VirtualPC connection probl.
Fra : [2000]Karst B. Smit

Dato : 24-11-02 09:47

Hej

Efter genindstallering af OS 9.1(Z) og programmer har jeg problemer med
VPC.

Hver gang jeg åbner VPC så bliver der etableret (eller forsøgt på) en
forbindelse til min udbyder men via Rem.Access. Afbryder jeg ikke, så er
jeg forbundet men ikke i VPC.

Når jeg så endelig prøver at forbinde via VPC får jeg beskeden at enten
brugernavn eller password er forkert.

Noget jeg har glemt eller overset?

Mvh. Karst B. Smit

--
Fjern Store bogstaver in min adresse
Remove Capital letters in my addres

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-11-02 01:29

[2000]Karst B. Smit <kbsmitREMOVE@THIStiscali.dk> wrote:

> [...]
> jeg forbundet men ikke i VPC.
>
> Når jeg så endelig prøver at forbinde via VPC får jeg beskeden at enten

Den klart nemmeste måde at komme på nettet via VPC, er ved at bruge
Mac'ens egen netforbindelse. På den måde slipper man for at skulle
konfigurere en opkaldsforbindelse i VPC, hvor man skal bruge drivere til
modem osv.

Du skal sørge for, at VPC er sat til at dele Mac'en TCP/IP forbindelse
og at Windows er sat til DHCP og at bruge lokalnetværk som Internet
forbindelse.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Per Rønne

Dato : 24-11-02 04:30

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Du skal sørge for, at VPC er sat til at dele Mac'en TCP/IP forbindelse
> og at Windows er sat til DHCP og at bruge lokalnetværk som Internet
> forbindelse.

De enkelte virtuelle maskiner under VPC får så tildelt hver sin
IP-adresse, og med rigtig opsætning kan du så se dem både fra hinanden
og fra Mac. Som medlemmer af den lokale »Workgroup« .
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-11-02 04:42

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> De enkelte virtuelle maskiner under VPC får så tildelt hver sin
> IP-adresse, og med rigtig opsætning kan du så se dem både fra hinanden
> og fra Mac. Som medlemmer af den lokale »Workgroup« .

Yep. Smart, ik'?

Fra : Per Rønne

Dato : 24-11-02 04:57

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Yep. Smart, ik'?

Yep. Det er dog kun lykkedes mig at få det til at funke på Windows 2000
[har det installeret både på VPC og en Windows-laptop]. Ikke på Win95
eller Win98.