Underlig kort version af Domestic Disturba~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 23-11-02 23:14

Jeg har netop fået set Domestic Disturbance med John T. og nogle andre.
Efter filmen plejer jeg altid lige at kigge ekstra materialet igennem og
her kan jeg så se i traileren at en masse scener er klippet væk.

Blandt andet er der en scene hvor frank Morrison bliver tilbudt
halvdelen af pengene fra Rick Barnes......

Hvordan pokker kan så mange scener mangle i en film der varer omkring
1.30 ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jens Thomsen

Dato : 24-11-02 00:10

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> halvdelen af pengene fra Rick Barnes......
>
> Hvordan pokker kan så mange scener mangle i en film der varer omkring

Det er heller ikke sikkert, at de gør det. Trailers klippes normalt særskilt
udfra de daglige optagelser, og ender derfor ofte med at have klip med, som
ikke anvendes i den færdige film. Traileren til The Guru viser således
replikskiftet "Is guru sex always this fast? Yes. Always", der slet ikke er
med i filmen.

MVH
Jens

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 24-11-02 00:13

Jens Thomsen <nobody@home.dk> wrote:

> [...]
> replikskiftet "Is guru sex always this fast? Yes. Always", der slet ikke er

OK, men vi taler her om en 5-6 scener, som faktisk kan ændre filmen en
del.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jens Thomsen

Dato : 24-11-02 10:34

> OK, men vi taler her om en 5-6 scener, som faktisk kan ændre filmen en
> del.

http://us.imdb.com/AlternateVersions?0249478

MVH
Jens

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 24-11-02 10:32

Jens Thomsen <nobody@home.dk> wrote:

> "[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> http://us.imdb.com/AlternateVersions?0249478

OK, den har jeg aldrig lagt mærke til - det vil sige at man slet ikke
kan få den version som traileren lægger op til ?

Jeg er bare lidt forvirret for på:

http://us.imdb.com/Title?0249478

der er der jo flere længder af filmen alt efter hvilket land den vises
i.

Hvordan får man så fat i den originale udgave ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jens Thomsen

Dato : 24-11-02 11:07

> OK, den har jeg aldrig lagt mærke til - det vil sige at man slet ikke
> kan få den version som traileren lægger op til ?

Netop.

> [...]
> i.
>
> Hvordan får man så fat i den originale udgave ?

Den originale udgave er biografudgaven, som der dog kan være små, lokale
forskelle i af hensyn til censuren. Nu skal IMDB's oplysninger generelt
tages med et gran salt, men forudsat af tidsangivelserne stemmer, så er det
da muligt, at den hollandske udgave indeholder lidt flere bandeord eller
explicitte, grafiske scener. I så fald er det muligvis den dvd-udgave, du
skal have fat i, hvis du vil have den længste udgave af filmen. Det gør den
dog ikke nødvendigvis mere "original". Den amerikanske dvd svarer
længdemæssigt til den amerikanske biografversion.

MVH
Jens