Engelsk-dansk botanisk ordbog
Fra : Lene Tullin Nielsen

Dato : 23-11-02 22:20

Når jeg læser havelitteratur på engelsk er der en del ord som jeg ikke
kan oversætte ved hjælp af min "gyldendals røde ordbøger - Engelsk
Dansk".
Er der nogen der kender til enten en decideret botanisk engelsk dansk
ordbog eller en mere omfattende almindelig engelsk dansk ordbog (og
egentlig også omvendt, altså dansk - engelsk)

Med venlig hilsen
Lene

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 23-11-02 23:49

Lene Tullin Nielsen wrote:

> [...]
> ordbog eller en mere omfattende almindelig engelsk dansk ordbog (og
> egentlig også omvendt, altså dansk - engelsk)

Prøv at spørge i dk.kultur.sprog.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 24-11-02 00:04

Lene Tullin Nielsen skriver:

> [...]
> ordbog eller en mere omfattende almindelig engelsk dansk ordbog (og
> egentlig også omvendt, altså dansk - engelsk)

Hej Lene!
Jeg har netop oversat en botanikbog til engelsk, og bl.a. brugt følgende
links:

http://www.botany.com/index.16.htm
http://www.enchantedlearning.com/subjects/plants/printouts/floweranatomy.shtml

http://www.mindbird.com/index_to_plant_families_of_coe.htm