Hvilken række i et DBGrid klikker jeg på ?
Fra : SpookiePower

Dato : 23-11-02 21:41

Jeg har et DBGrid hvorfra jeg gerne vil have returneret hvilken række
jeg trykker på med musen. Jeg har kigget på følgende events fra DBGrid -

OnCellClick
OnColEnter

Jeg vil tror at jeg skal gøre brug af OnColEnter, men er ikke sikker.

For at returnere hvilken række jeg står på tror jeg at jeg skal have fat i
en
af disse, men det virker ikke som det skal. Er der nogle som kan hjælpe ?

dbgrid.SelectedIndex
dbgrid.SelectedRows

Fra : Jan Stensgaard

Dato : 24-11-02 01:18

Jeg ved ikke om dette er det mest elegante men det virker.

Det forudsætter at f.eks. første kolonne er nummeret på den aktuelle
record/post/række.

procedure TForm1.DBGrid1CellClick(Column: TColumn);
begin
Edit1.Text := DBGrid1.Fields[0].AsString;
end;

mvh.
Jan Stensgaard

Fra : Jan Stensgaard

Dato : 24-11-02 05:20

Her er en noget bedre løsning:
procedure TForm1.DBGrid1CellClick(Column: TColumn);
begin
Edit1.Text := IntToStr(DataModule1.Table1.RecNo);