T300? pengene værd?
Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 23-11-02 21:35

Hej!

Jeg har overvejet at købe en Sony Ericsson T300
Den opfylder de ting jeg gerne vil have (og måske desvære nogle
tøse-pop-ting jeg ikke har brug for)
Men før jeg køber vil jeg gerne vide om den kan "følge med"
Altså er menuerne langsomme som på mange andre Ericsson telefoner eller
ligeså hurtige som på Nokia?
Og hvad med T9 kan den følge med?

Mvh.
Hans-Jacob

OE feat. OE-Quotefix

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 24-11-02 14:52

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@Ga-Jol-foreverhotmail.com> skrev i melding
> [...]
> Men før jeg køber vil jeg gerne vide om den kan "følge med"
> Altså er menuerne langsomme som på mange andre Ericsson telefoner eller

Jeg er selv meget fristet til å kjøpe T300. Den kommer til Norge om et par
ukers tid, mens i Danmark har den vel vært i butikkene en stund allerede.

Det eneste som eventuelt kan hindre meg fra å kjøpe den, er at den mangler
kalender. Ericsson har meget gode kalendere i sine telefoner, men på denne
modellen er det kun en avtalebok. Avtalene legges inn med tidspunkt, alarm
og emne, samt at man kan velge mellom flere ikoner som antyder emnet. Ukes-
og månedsoversikt kan man glemme.

Det er forb..... irriterende og totalt ubegripelig at det ikke er kalender
på denne telefonen, som ellers er fullspekket med finesser. Alle andre nyere
modeller av dette merket har jo skikkelige kalendere. Til og med
billigtelefonen/minimalisttelefonen T100, som kommer over nyttår. Faktisk
var det kalender på en prototype av T300, men i en endelige versjonen ble
denne tatt bort. Se Mobile-Reviews test nedenunder.

T300 har et meget godt fargedisplay. Riktignok kun 256 farger. Nokia har på
papiret et bedre fargedisplay, men om du kunne prøvd f.eks en T68i eller
T300, samt en Nokia 7210 eller 3510i i en uke, ville du ikke hatt problemer
med å si hvilket display du i praksis hadde likt best. Da tenker jeg også på
innstillinger og ikke minst fargetemaer. Nokia vinner når det gjelder
visning av bilder, men kun der. Jeg har prøvd både T68i og N7210, og jeg
hadde mye mer glede av T68i-displayet. Det er dette displayet som sitter i
T300.

Kan du leve uten kalender og Bluetooth, er T300 absolutt en modell å
vurdere!!

Her er en russisk test (på engelsk...):
http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-t300e.shtml
Her en en svensk test:
http://www.mobil.se/tester/visa.asp?sid=2&id=439&cat=2
Og her er en tysk test:
http://www.xonio.com/features/feature_8863121.html?tid1=7177&tid2=6875

Besøk også www.sonyericsson.com . Gå til den danske siden. Velg Support, og
User guides. Last så ned manualen.

Prøv den virtuelle T300 her:
http://www.sonyericsson.com/trythephone/T300/t300.html

Minner også om at T300 har meget god støtte hos produsenten, samt på Esato
www.esato.com .

Du spurte om T300 er verd pengene. Ja, det vil jeg absolutt si.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Nicky Precht

Dato : 25-11-02 17:03

> [...]
> T300.
>
> Kan du leve uten kalender og Bluetooth, er T300 absolutt en modell å

Kan du undvære en farveskærm (næppe sansynligt ved køb af ny telefon i vore dage), så er T200 et meget godt (og billigt) bud...
Den har glimrende kalender.
Menu'erne er hurtige.
T9 ordbogen virker fint og er hurtig nok (ikke helt realtime, men næsten).
Ved beskedskrivning uden ordbog er den dog langsom - 2 bogstaver bagud og ingen mulighed for at "skippe" videre til næste bogstav på
samme tast.
Ved "pil til siden" afslutter den ikke bogstavet, men giver mulighed for at gå frem og tilbage i tegnene på den aktiverede tast...
(fucked up)
Jeg ved ikke om det også er et problem på T300, men det er værd at undersøge ovenstående før du køber telefonen...

/Nicky