Branddør mellem værksted og beboelse
Fra : Per Pedersen

Dato : 03-03-01 13:10

Er der nogen her på gruppen der ved hvilken type branddør der kræves mellem
et værksted og beboelsen i et privat hus?? Er det en BD 30 eller en BD 60
eller hvad skal det være??

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen

Fra : Leif & Susanne

Dato : 03-03-01 13:34

Hej Per

Vi har BD 30 imellem værksted & beboelse. Samme på 1.sal til loftsrummet
over garagen.
Huset er bygget og godkendt i 1983.

Venlig hilsen Leif & Susanne

Per Pedersen skrev

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-03-01 13:33

"Per Pedersen" <per_p@wanadoo.dk> wrote in message
> Er der nogen her på gruppen der ved hvilken type branddør der kræves
mellem
> et værksted og beboelsen i et privat hus?? Er det en BD 30 eller en BD 60
> eller hvad skal det være??

Hvis værkstedet ikke er en del af huset eller hvis værkstedet indeholder
brandfarlige væsker, skal adskillelsen være BS60. Jeg ved faktisk ikke om
det er muligt at lave en dør på den måde, men du kan evt. snakke med
brandinspektøreren om det, han ved det i hvert fald.

Ellers kan du nøjes med en BD 60.

Mvh Maria