Glide og OpenGL
Fra : Peter

Dato : 23-11-02 14:17

Min kærlighed går til spillende i Dioblo serien og jeg har spillet en del
Diablo II Exp. med mit 3DFX Voodoo 3 kort og det har kørt udemærket -
specielt med OpenGL-driverne

Nu hvor en ven har solgt mig hans GeForce II har jeg købt det for en billig
slat penge men problemet er bare at jeg kun har muligheder for at køre
Direct3D eller DirectDraw2D. Hvordan får jeg liiige startet OpenGL-driveren.

Kan det iøvrigt passe at Direct3D driverne får spillet til at lagge for det
har det gjort siden jeg installerede GeForce-kortet og har brugt Direct3D
(nu hvor OpenGL ikke er en mulighed).

Driverne til GeForce er selvfølgelig hentet på www.nvidia.com

Jeg er fanget lidt i et sort hul for jeg ved minus om OpenGL osv. da jeg
ikke har gidet sætte mig så meget ind i det som alt muligt andet - derfor
kan mit spørgsmål måske også lyde banalt

Hilsen fra Peter

Fra : Camain

Dato : 23-11-02 14:50

Hej der..

Dengang Diablo2 blev udviklet var Voodoo kortene det hotteste hotte. Derfor
var det naturligt at skrive spillet så det understøttede Glide. Glide var
3dfx's egen teknologi og det er/var kun deres Voodoo kort der kunne køre
Glide på en brugbar måde.

Desværre blev 3dfx så opkøbt af Nvidia og lukket ned.

Alt dette resulterer i, at Diablo kører bedst/flottest med et Voodoo kort.
Skal du bruge et Geforce kort vil jeg foreslå at du kører Directdraw, dette
giver det mest flydende gameplay og mindre lag.

Den bedste løsning vil være at køre med det Geforce kort du har nu, samt et
Voodoo2 kort ved siden af. Så vil du kunne køre spil i Direct3d samt Diablo2
i Glide, den ultimative løsning der uden problemer har fungeret her i huset
lige siden D2 udkom.

Håber det hjalp, ellers er du velkommen til at spørge igen.

God weekend

Jesper B.

Fra : Peter

Dato : 23-11-02 14:54

"Camain" <oraklet@NOSPAMborger.ringe.dk> wrote in message
: Hej der..
:
[...]

Jeg har forstået...
Men det kan sgu da ikke passe at et GeForce 2 med 64 RAM skal lagge i et
spil som et Voodoo 3 med 16 RAM ikke lagger i - hverken Glide eller
Direct3D - det er sgu da pardoksalt hvis det er er tilfældet...

Men din løsning bliver svær at gennemføre... jeg har kun en AGP-port
såååeeh...

Hilsen fra Peter

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-11-02 15:06

> [...]
> Direct3D - det er sgu da pardoksalt hvis det er er tilfældet...
>
> Men din løsning bliver svær at gennemføre... jeg har kun en AGP-port

Voodoo 2 bruger PCI...

- Martin

Fra : Camain

Dato : 23-11-02 15:13

Voodoo2 er et almindeligt PCI kort som du smækker i ved siden af dit
almindelige grafikkort. Herefter forbinder du de 2 kort med det medfølgende
kabel og vupti, Diablo2 kører suverænt igen.

Ja, gu er det et paradoks, men bare fordi Nvidia er de førende indenfor
grafikkort i øjeblikket, så er det jo ikke ensbetydende med, at det de laver
er specielt godt

I og med Diablo2 blev skrevet med Voodoo kort i tankerne, så vil Voodoo2 -
3 - 4 og 5 til hver en tid afvikle spillet bedre end noget Geforce kort.

Venlig hilsen

Jesper B.

Fra : Peter

Dato : 23-11-02 15:33

[...]

Hmmm jeg har kun Voodoo 3 2000 og det er AGP...
Det er jo faktisk lidt plat det her... aldrig har jeg været ud for noget så
latterligt - det skulle da lige være dengang jeg skrev min danske fristil i
Paint fordi Word ikke gad starte...(*suk*)

Hilsen fra Peter

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-11-02 16:52

"Peter" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse

> [...]
> latterligt - det skulle da lige være dengang jeg skrev min danske
fristil i
> Paint fordi Word ikke gad starte...(*suk*)

Hvis du efterspørger et voodoo 2 i news:dk.marked.edb.indstikskort kan
du få et for max. 150 kr.

- Martin

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 24-11-02 08:53

> noget så
> fristil i
>
> Hvis du efterspørger et voodoo 2 i news:dk.marked.edb.indstikskort kan
> du få et for max. 150 kr.

Jeg har et til at ligge skriv til mig hvis det var noget

duval@FJERNgrov.dk

Mvh Jesper

Fra : Frost

Dato : 23-11-02 17:11

"Peter" <wont@tell.you> wrote in message
> [...]

> latterligt - det skulle da lige være dengang jeg skrev min danske fristil
> Paint fordi Word ikke gad starte...(*suk*)

Dén stil gad jeg nok se.