Andet multimedie
bentjuul 3670
Alternative dtp-programmer
Fra : Peter Loumann

Dato : 23-11-02 14:26

Hej Gruppe,

i det aktuelle nr. af Alt om Data har Bjørn Smalbro, som vi vist
kender her, en introduktion til fire alternative dtp-programmer.
Alternative, fordi de hverken er Quark eller Adobe, og fordi de koster
under en tusse. Især forekommer RagTime Solo og Serif PagePlus
spændende.

Han lover også en detaljeret opsummering på

http://www.altomdata.dk/

Den kan jeg nu ikke finde, måske fordi jeg får Microsoft OLE DB
Provider for SQL Server error.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Studio Smalbro

Dato : 23-11-02 16:08

http://www.altomdata.dk/nyhed_show.asp?id_nyhed=20021120122926

Uha, det er godt at se en ægte læser!
Den detaljerede oversigt, er en Wordtabel der er et link til på ovenviste
link.
Kh
Bjørn

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-11-02 16:19

On Sat, 23 Nov 2002 16:08:10 +0100, "Studio Smalbro"
<studio@smalbro.dk> wrote:

>http://www.altomdata.dk/nyhed_show.asp?id_nyhed=20021120122926

Tak!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Studio Smalbro

Dato : 23-11-02 17:49

hov, forresten. Sådan af nysgerrighed: Var det en artikel du fandt brugbar?
Var der noget der manglede?

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-11-02 19:38

On Sat, 23 Nov 2002 17:49:07 +0100, "Studio Smalbro"
<studio@smalbro.dk> wrote:

>Var det en artikel du fandt brugbar?
>Var der noget der manglede?

Ja, fin. Det er jo en introduktion, ikke en brugsvejledning, og som
sådan lidt kort. Jeg havde været glad for et komme-igang-kursus, men
det var jo ikke hensigten.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-11-02 09:13

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> hov, forresten. Sådan af nysgerrighed: Var det en artikel du fandt
brugbar?
> Var der noget der manglede?

Jeg fandt artiklen glimrende og spændende.

Det eneste jeg savner, er en indikation om hvor stejl indlæringskurven er på
de enkelte programmer og hvor god en turorial, der følger med over for
nybegyndere/ mindre øvede, (Dvs. MS. Publisher-brugere)

Jeg for min part leger ulønnet lay-outer for det interne personaleblad i
firmaet, hvor jeg er ansat.
Jeg bruger, i mangel af bedre, MS-Publisher, som jeg efterhånden er ret ferm
til at få meget fine resultater med, men jeg er temmelig træt af programmets
fejl og mangler, og i sær skal man altid forvente en mindre katastrofe, når
det færdige magasin skal PDF'es til tryk.
Hvis det ikke er word-arts, der fucker op, så er det et eller andet stykke
grafik.
Og man er jo altid i tidsnød op til deadline.

Så jeg er på udkig efter et bedre program med en acceptabel indlæringskurve.
(Jeg får næppe lov til at rive 14 dage ud af kalenderen for at tage på
kursus)

Jeg har kigget lidt på Pagemaker fra Adobe, men jeg finder programmet dyrt
og ikke specielt let tilgængeligt.

Hvordan ligger det med Ragtime?

Prisen er da overkommelig.

Jesper Nielsen