opskrift på snapser?
Fra : fugger

Dato : 23-11-02 13:51

jeg har et par flasker rød ålborg stående som jeg ikke får drukket(smager
ikke godt).
kan man piffe denne ynkelige drik op med noget så den får en smag som gør
den drikkelig?
tager imod alle forslag med kyshånd.
det ville jo alligevel være en skam at jage den igennem en omgang aktiv kul.

Fra : Morgan Frimann

Dato : 23-11-02 14:31

"fugger" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> den drikkelig?
> tager imod alle forslag med kyshånd.
> det ville jo alligevel være en skam at jage den igennem en omgang aktiv

Ved du hvad, Søster Lagkage? Jeg synes du skulle smutte ned i 7 Eleven og
købe dig et par Bacardi Breezers så du kan få en god konfirmand-brandert
uden at støde dine sarte smagsløg.

På vejen kunne du jo evt. svinge forbi mig med de der flasker Aalborg. Jeg
skal sgu gerne hjælpe dig af med dem, inden du ødelægger dem!

Kærlig hilsen Morgan

Fra : fugger

Dato : 23-11-02 15:33

nu er der bare lige det at i en alder af 41 år og mange forsøg på at drikke
skidtet er det ikke lykkedes mig at kunne komme til at li smagen.
men jeg drikker gerne andre snapser ,bare ikke lige "model ydmyg".jeg tar
gerne imod flere tips og hvis ikke der kommer noget spændende kan Morgan jo
stikke forbi Hillerød og hjælpe mig med at drikke skidtet

Fra : Kim

Dato : 23-11-02 16:24

Brug den til de kolde december aftner hvor i skal drikke gløgg, en skvat i
gløggen får man varmen af.
Kim

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 25-11-02 17:25

Kim wrote:
> Brug den til de kolde december aftner hvor i skal drikke gløgg, en
> skvat i gløggen får man varmen af.
> Kim

Et skvat? Det er da slet ikke nok
Jeg plejer at hælde et par* deciliter (til to flasker vin) i en gryde dagen
før. Sammen med hakkede mandler, rosiner samt diverse krydderier (og evt.
sukker) kan det så stå til vinen tilsættes og det hele varmes.
Men selv hvis du drikker meget snaps vil der være lidt til overs af dine
mange flasker. Kan desværre ikke hjælpe dig med dem, da de også i min mund
smager gysseligt.
hygge,
Nicolai

* Et par betyder her op mod 4 dl.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 24-11-02 01:13

> [...]
>
> På vejen kunne du jo evt. svinge forbi mig med de der flasker Aalborg. Jeg
> skal sgu gerne hjælpe dig af med dem, inden du ødelægger dem.

Hmmm... Sikke dog et pænt svar bare fordi stakllen ikke kan li' snaps... Det
kan jeg da heller ikke, mn rakker da ikke ned på folk der kan...!

--
R. Ilsøe

Balto, Flatcoated Retriever (½ år)
Cikorie, Flatcoated Retriever (10½ år)
Bimmer, Labrador (2½ år)
http://soulbenders.webbyen.dk

Fra : Søren

Dato : 25-11-02 17:03

"Morgan Frimann" <morgan@frimann.com> wrote in message
> [...]
>
> På vejen kunne du jo evt. svinge forbi mig med de der flasker Aalborg. Jeg
> skal sgu gerne hjælpe dig af med dem, inden du ødelægger dem!

HØRT!

Rød Ålborg smager pr. definition altid god.

Søren

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 23-11-02 16:46

Hej!

Du kunne prøve at lave julesnaps af den efter den opskrift, der har været
her i gruppen før - den kan ses her: http://makeashorterlink.com/?P35616B82

Måske den kan skjule den grimme smag af snaps.

/Anne

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-02 19:16

Hej!

> jeg har et par flasker rød ålborg stående som jeg ikke får drukket(smager
> ikke godt).

Hver mand sin smag - jeg synes Rød Aalborg er fantastisk

> [...]
> tager imod alle forslag med kyshånd.
> det ville jo alligevel være en skam at jage den igennem en omgang aktiv kul.

Jeg synes personligt, at Brøndum er bedst til at lave kryddersnapse af,
men jeg kunne måske godt forestille mig, at det ville gå at lave noget
med bær - sådan helt generelt.

Jeg går ud fra, at du vil slippe lidt af den kraftige kommensmag, og
(jeg ved det ikke men jeg tror...) det kan muligvis gøres ved at lade
væsken trække med fx. brombær eller lignende. Mon ikke man kan bruge
frosne bær?

Ellers: Rød Aalborg er, som andre jo også skriver, ret godt ifbm. Gløgg
og andre varme drikke.

Hvis du drikker kaffe, er kaffepunch meget sjovt - bryg noget stærkt
kaffe og put en en-krone i koppen. Hæld så kaffe op til du ikke kan se
den mere, og hæld derefter snaps på til du kan se den igen.
Det smager godt nok af tis, men jeg garanterer for at skidtet bliver
drukket hurtigt

/ Kristian

Fra : Krabsen

Dato : 28-11-02 10:49

Nej, brombær - eller andre bær - er slet ikke kraftige nok i smagen til at
'overdøve' den Røde.
Jeg har aldrig prøvet, men vil umiddelbart tro, at uanset hvilken
tilsætning, vil det være synd for begge.

Men et par vildskud:

...Porseknopper
...Egespåner (helt seriøst!!)
...Rønnebær
...Julegave til venner, der kan lide smagen

og ellers er gløggen osse mit beddste bud.

mvh
Krabsen

Fra : Jørgen Hess

Dato : 28-11-02 16:55

"Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ..Rønnebær
> ..Julegave til venner, der kan lide smagen
>
> og ellers er gløggen osse mit beddste bud.

Den er vist god nok med egespånerne.
Min far var helt vild med at lave vin. Og en enkelt gang lavede han vin med
det direkte formål at destillere den (dybt ulovligt, manden er død,
toldvæsenet må tage til himlen), og så prøvede han at lagre noget af denne
sprit med tynde egestykker (Noget fintkløvet egebrænde). Dengang var stærk
spiritus noget der efter min mening trak direkte til helvede, så jeg kan
ikke udtale mig om resultatet.

Men to - tre vaniliestænger trukket i et par uger burde så også kunne gøre
noget.

Men kommenssmagen er ellers svær at neutralisere.

mvh
Jørgen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-12-02 22:54

Kristian Høgh <stagh@fjerndette.vip.cybercity.dk> wrote:

> Hvis du drikker kaffe, er kaffepunch meget sjovt - bryg noget stærkt
> kaffe og put en en-krone i koppen. Hæld så kaffe op til du ikke kan se
> den mere, og hæld derefter snaps på til du kan se den igen.

En enkrone skinner vel for meget? Det bliver sikkert meget 'sjovere',
hvis du bruger en kobberslant (= 25 øre eller 50 øre) = mindre kaffe og
mere snaps.

Men det er vist ligegyldigt, hvilken mønt man bruger Men processen
kræver noget finjustering og stor omhyggelighed.

> Det smager godt nok af tis, men jeg garanterer for at skidtet bliver
> drukket hurtigt

Véd ikke, om det smager af tis. Har aldrig smagt tis.

Jeg synes faktisk, at 'en bette swort' smager ret godt - når bare der
går år imellem, at jeg får det.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen