chokoladekage
Fra : Kristina Andreassen

Dato : 23-11-02 13:01

Er der mon nogen der har en god opskrift på en chokoladekage med chokolade
og ikke bare kakao?? Jeg synes ikke rigtig at jeg kan finde nogen.

- Kristina Andreassen

Fra : JHR

Dato : 23-11-02 16:36

Hejsa,
Prøv opskrifterne på www.valrhona.com kagen med nødder og æbler kan jeg
VARMT anbefale.

Mvh
Jeppe.

Fra : gelovina

Dato : 23-11-02 18:03

Kristina Andreassen wrote:
> Er der mon nogen der har en god opskrift på en chokoladekage med
> chokolade og ikke bare kakao?? Jeg synes ikke rigtig at jeg kan finde
> nogen.
>
> - Kristina Andreassen

Hej Kristina,

Denne chokoladekage er "to die for"... min mormors "aflagte"!

Chokoladekage m.valnødder og mandler

250 g smør
150 g valnødder
150 g mandler
300 g chokolade
100 g sukker
6 æg
salt

Blend nødder og mandler til pulver, knus 200 g chokolade og blend med
nødderne. Blend smør og sukker til en cremet masse, tilsæt 1 æggeblomme ad
gangen.
Rør smørblandingen i cholade-/nøddeblandingen. Pisk æggehviderne til de er
stive - m.lidt salt. Vend meget forsigtigt i choko-blandingen og hæld i en
smurt form. 100 g chokolade knuses og stikkes ned i dejen.
Bag den ved 200 grader 45-60 min.

God fornøjelse,

Mvh.
Rikke