Top 5 over bedste scener
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 23-11-02 03:01

Har lyst til at fortsætte trenden:

1. Willem Dafoes dødsscene i Platoon til Samuel Barbers Adagio for Strygere
2. Størstedelen af Pulp Fiction
3. Størstedelen af Reservoir Dogs
4. Størstedelen af Boondock Saints
5. Gandalfs kamp mod balrog'en samt Aragorns kamp mod et par hundrede
Uruk-Hai'er i FOTR
6. Stridsvogn-løbet i Ben Hur (my soft spot)
7. Helikopterangrebet i Acopalypse Now til Wagners Die Walküre!
8. Angrebet på Dødsstjernen i Star Wars ep4
9. Brusebad/gaskammer-scenen i Schindler's List
10. Omaha Beach i Saving Private Ryan

Top 5, my ass! Jeg kunne blive ved.

Med bedste scener mener jeg i øvrigt ikke nødvendigvis sejeste...

Fra : Rasmus Hochreuter

Dato : 23-11-02 10:53

> [...]
> 8. Angrebet på Dødsstjernen i Star Wars ep4
> 9. Brusebad/gaskammer-scenen i Schindler's List

11. Størstedelen af Dr. Strangelove (Peter Sellers er genial!)
12. Størstedelen af The Usual Suspects

/Rasmus

Fra : Tine & Jimmy

Dato : 23-11-02 10:57

Mine er

Ohama Beach scenen i Saving Private Ryan

Die Hard with a Vengance, der hvor Bruce og Samuel skal springe ned fra
broen og ned på containerskibet.

Harrier scenen i True lies, Hvor Arnold giver den hele armen med flyverens
våben i højhuset.

Yodas lyssværdkamp i klonernes kamp

Og når C.H. Engelbrecht også kan sige en hel film på listen, må min være
uden tvivl FIGHT CLUB, den er for sej!!!!

Hilsen

Jimmy

Fra : Mark Høserich

Dato : 23-11-02 11:19

1. The Big Lebowski: Jesus akkompagneret af Hotel California
2. Memento: "What am i doing, oh i'm chasing this guy, nope he's chasing me"
3. Pulp Fiction: "The walk and talk", mellem Samuel og John i starten.
4. De Forskellige kampslag i Bravehart
5. "The get busy living or get busy dying" scene i Shawshank Redemption(det
siger alt om filmen og om livet)

Fra : ML-78

Dato : 23-11-02 14:12

Kan ikke lige komme på fem, men her er da et par stykker:

1. Stridsvognsløbet i Ben Hur (1959)
2. Brusebadsmordet i Psycho (1960)

ML-78

Fra : Martin Moeller

Dato : 23-11-02 15:27

C. H. Engelbrecht wrote:

[SNIP]
>Top 5, my ass! Jeg kunne blive ved.

>Med bedste scener mener jeg i øvrigt ikke nødvendigvis sejeste...

Nogle af de scener, der har brændt sig ind på min nethinde, er:

Suburbs: Bruce Dern opdager, at naboens hund skider på hans græsplæne, og
han udbryder spontant: "That really burns my ass."

The Big Lebowski: The dude kører i sin bil, mens han ryger en joint.
Pludselig taber han den i sit skød, og idet han febrilsk prøver at finde
jointen, kører han ind i en affaldscontainer.

--
Mvh. Martin Møller
"Ingen har nogensinde stillet spørgsmålstegn ved det faktum, at alle kvinder

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-11-02 23:03

Hej!

Martin Moeller wrote:

> The Big Lebowski: The dude kører i sin bil, mens han ryger en joint.
> Pludselig taber han den i sit skød, og idet han febrilsk prøver at finde
> jointen, kører han ind i en affaldscontainer.

Jeg lå fuldstændigt flad af grin i biffen da jeg så dén scene :) Ligeledes da
The Dude får kaffekoppen kastet i fjæset af den sure Sheriff :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Free pussy: http://www.broenink-art.nl/maukie.swf

Fra : Morten DH

Dato : 23-11-02 15:31

Mine 5:

Wild at Heart - scenen hvor Cage og Dern farer ud af bilen og går helt amok
fordi Powermad spilles i radioen... og så den scene hvor Cage forfølges af
en 8-10 bøller som omringer ham, hvorefter han fyrer noget i stil med "hvad
så bøsserøve" af...
Django - åbningsscenen hvor han kommer slæbende med kisten
The Good, the Bad and the Ugly - duellen i slutningen
Pulp Fiction - scenen hvor Willis og Rames er "gæster" i Zed's kælder
Bambi (Disney) - scenen hvor Blomst, Stampe og endelig Bambi opdager det
andet køn

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-11-02 17:01

C. H. Engelbrecht <chrisengeldk@dkik.dk> skrev:

I vilkårlig rækkefølge:

1. Morgenbordsscenen i Alien
2. Robert De Niro og spejlet i Taxi Driver "You talking to me?"
3. Charlie Chaplin der danser med globus i Diktatoren
4. Rutger Hauers dødsscene i Blade Runner "I've seen things you people
wouldn't
believe ..."
5. Tandlægescenen i Marathon Man "Is it safe"

Boblere:
Alex Murphy laves til Robocop

Robert de Niro og Mickey Rourke i Angel Heart

Jack Nicholson i kirken i Heksene fra Eastwick

Ditto i retsagen i A Few Good Men

Startscenen i Snakeeyes. 20 min. lang kameraføring.

Scenen mellem i soveværelset mellem Wolwerine og Jean Grey i X-men "Can you
read my mind"

Marlon Brando i Apocalypse Now

Slutscenen i saloon'en i Unforgiven "I've killed everything that walks or
crawls ..."

Liftscenen i Where Eagles Dare

Errol Flynn der smider en kronhjort på bordet i gildesalen i Robin Hood og
den efterfølgende slåskamp.

Slåskampen i køkkenet i La femme Nikita

Dustin Hoffman der næsten bliver kørt over i Midnight Cowboy "I'm walkin'
here"

Harrison Ford inden han tager ud efter Luke i Empire Strikes Back "Then I'll
see you in hell"

Batmans kamp mod mutanternes leder i Dark Knight. Nånej, den er ikke lavet
på films ... endnu.

Michael likviderer sine fjender, mens hans søn døbes i Godfather II

Der kommer sikkert flere.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Martin Moeller

Dato : 24-11-02 02:52

Mark Thomas Gazel wrote:

> Michael likviderer sine fjender, mens hans søn døbes i Godfather II

Det er nu i slutningen af Godfather part I.

Albert Neri likviderer Barzini og Clemenza tager sig af Tattaglia. Desuden
er der nogen andre, der skyder nogen andre.

Men bortset fra det - glimrende slutning.

Fra : Max

Dato : 23-11-02 22:47

1. Ripley Vs. Alien Queen
2. Starten på Star Wars 4-5-6 !
3. Jason kommer op af søen i Fredag d. 13
4. Stridsvogn-løbet i Ben Hur
5. Final showet i Roselyne et les lions
6. Lindsey Brigman *out of air* sekvensen i The Abyss
7. Splinten i øjet i Zombie!
8. og mange mange flere

Max

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-11-02 00:58

C. H. Engelbrecht escribió / skrev

> Har lyst til at fortsætte trenden:

Lobby Shooting Spree - The Matrix
Den er så fed at den lissom fortrænger alle andre scener.

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 24-11-02 15:00

Hej

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> writes:
> Med bedste scener mener jeg i øvrigt ikke nødvendigvis sejeste...

Puuuh, den er svær... Real svær.....

1. Godfather part II - Michael "krammer" og kysser Fredo, mens han siger
"I know it was you!" (frit fra hukommelsen - et par uger siden jeg
sidst så den... egentlig for dårligt *tænde DVD'en*)
2. Godfahter part III - Michael igen, hele køkkenscenen, med "Don
Altobello, you old FUCK!", og "Just as I think I'm out, they /pull/
me back in!"....
3. Godfather part I - Scenen hvor Vito, Hagen og Sonny konfererer med
Sollozo, Sonny giver udtryk for at han er interesseret i Sollozos
tilbud, og Vito responderer med "Never let anyone outside the family
know what you're thinking..."

Og der er _mange_ flere i den trilogi, men de tre ovenstående er de
stærkeste jeg lige kan komme i tanke om, jeg er simpelthen ikke i stand
til at se filmene uden at få kuldegysninger i de scener...

4. Dr. Strangelove - "You can't fight in here! This is the
War-room!"-scenen, samt MANGE andre... "
5. Requiem for a Dream - Slutscenen. Puuha. Hvilket klimaks, og hvor er
det bare smukt, forfærdende og genialt på en gang. Musikken er også
fantastisk.

Boblere:

The Shawshank Redemption - "Get busy living, or get busy dying". Nævnt
et par gange, men er altså også genial.

2001: ASO, Første scene (er der flere? kan ikke lige huske det) der
udspiller sig til "an den schonen blauen Donau" (mit tysk er
forfærdeligt, så der er nok grammatikfejl i navnet)

Die Hard With a Vengeance - Bruce kører lastbil i tunnelen, vandet
begynder at fosse ind, og der kommer 2-3 sekunder fra "Singing in the
Rain"... Jeg ser det lidt som en Kubrick-reference, men det er nok bare
mig der er lost, da jeg ser masser af dem i Die Hard-filmene

Mest fordi de bare er herrefede på drengerøvs-faconen:

The Rock - scenen i bad-rummet, lige efter man har skiftet disk på skod
R2-dvd'en...

Slutscenen i The Boondock Saints...

Og selvfølgelig, mange, mange flere....

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk - http://www.minefilm.tk

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-11-02 14:18

Nattevagten: Bodnia har fået en udfordring i baren, og spiller op til de 2
rockere.
Nattevagten: Bodnia kigger på sin (manglende) tommelfinger.

/jim

Fra : Jesper

Dato : 30-11-02 01:46

C. H. Engelbrecht <chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

> [...]
> 10. Omaha Beach i Saving Private Ryan
>
> Top 5, my ass! Jeg kunne blive ved.
>
> Med bedste scener mener jeg i øvrigt ikke nødvendigvis sejeste...

Her er nogle bud på en top 5:

True Romance: Dennis Hoppers dødsscene (tal om en mand med cajones!)
Inferno (Dario Argento): Det oversvømmede værelse
Cat People 1982: Åbningssekvensen
The Meaning of Life: Restaurantsscenen
Body Double: Voyourmordet
The Gore Gore Girls: En i bogstaveligste forstand "røvhamrende" god
scene. scene!
Cherry 2000: En tur i en bil ophængt i en tårnkran over en høj mur ned i
et tunnelrør, hvor et helt bjerg bortsprænges med et raketstyr.
Nightmare (Romano Scavolini): Øksemordet sidst i filmen.
Heavy Metal: Thanas slutduel.
Desert Hearts: Lesbisk scene mellem Patricia Chabonneau og Helen Shaver.
Operation Daybreak: Kampen til døden i kirkekrypten i slutningen af
filmen.
Scanners: Exploding head i auditoriet.
Man On the Flying Trapeze: W.C. Fields drikker applejack og synger
højlydt i kælderen sammen med en indbrudstyv.
Dragnet: Sgt. Friday og Streebeck danser rundt med gedeskindsbukser til
en kætterfest.
One Night Only: Elisabeth skal overtales til at lægge sine forældres hus
til et prostitutions-party for byens hockeyhold.

m.fl.

--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com

Nyrup på efterløn! YES!