Apache på Win2000
Fra : Sinkbæk

Dato : 23-11-02 01:57

Hej!

Jeg står for at skal opsætte en Apache webserver - til PHP - på en Win2000
Server. Serveren har i forvejen installeret IIS og den bliver brugt til at
hoste sites der bruger denne.
Serveren kører endvidere Exchange mailserver.

Kan dette rent teknisk lade sig gøre - og hvordan?

Og er det rent sikkerhedsmæssigt forsvarligt?

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Michael Lynge

Dato : 23-11-02 05:28

> Jeg står for at skal opsætte en Apache webserver - til PHP - på en Win2000
> Server.
Jeg har en Apache på en w2k maskine uden bøvl

Nemt - se evt. http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=706

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 23-11-02 13:17

Michael Lynge skrev:

> Jeg har en Apache på en w2k maskine uden bøvl

Ditto
Men ikke i kombination med IIS, da det IMHO vil være rent nonsens

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Michael Lynge

Dato : 23-11-02 13:27

> Ditto
> Men ikke i kombination med IIS, da det IMHO vil være rent nonsens
> Mvh. Søren C. Fischer

Det har du ret i *s*
vh\m

Fra : Sinkbæk

Dato : 23-11-02 13:33

Michael Lynge skrev:
> Ditto
> Men ikke i kombination med IIS, da det IMHO vil være rent nonsens

Er det så en bedre løsning at installere php som komponent på IIS?

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-11-02 00:12

Sinkbæk skrev:

> Er det så en bedre løsning at installere php som komponent på IIS?

Som udgangspunkt kan jeg slet ikke forstå hvorfor man overhovedet vil
benytte IIS
Medmindre man naturligvis pinedød absolut VIL afvikle ASP... [1]
Ikke at Apache er problemfri, men den er immervæk milevidt fra IIS for
så vidt angår antallet af fejlrettelser m.m.

[1] Vel vidende at det svjh også lader sig gøre at afvikle ASP på
Apache...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-11-02 15:01

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> wrote in message
> Medmindre man naturligvis pinedød absolut VIL afvikle ASP... [1]

Dette kræver ikke IIS.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 24-11-02 19:10

Jesper G. Poulsen (ms2mogens@ingensteder.dk) skrev:

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> wrote in message
>
> Dette kræver ikke IIS.

Skrev han det?

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-11-02 20:42

"Fischer & Døssing" <ptf@REMOVE_THISbigfoot.com> wrote in message
> Skrev han det?

Hvordan læser du den linie jeg quotede ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Vacca foeda

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 24-11-02 22:19

Jesper G. Poulsen (ms2mogens@ingensteder.dk) skrev:

> "Fischer & Døssing" <ptf@REMOVE_THISbigfoot.com> wrote in message
>
> Hvordan læser du den linie jeg quotede ?

Jeg læser hele sørens indlæg.
Gjorde du?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-11-02 18:13

> Jeg læser hele sørens indlæg.
> Gjorde du?

Ja, men jeg læser ikke længere noget fra dig...

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 26-11-02 20:02

Jesper G. Poulsen (ms2mogens@ingensteder.dk) skrev:

> "Fischer & Døssing" <ptf@REMOVE_THISbigfoot.com> wrote in message
>
> Ja, men jeg læser ikke længere noget fra dig...

Nåh-nåh ...

FUT: dk.snak.off-topic

Fra : Sinkbæk

Dato : 24-11-02 16:46

Søren C. Fischer skrev:
> Som udgangspunkt kan jeg slet ikke forstå hvorfor man overhovedet vil
> benytte IIS
> Medmindre man naturligvis pinedød absolut VIL afvikle ASP... [1]

Hej Søren!

Det vil man, hvis man skal dele server med andre som bruger ASP/IIS.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-11-02 17:20

Sinkbæk skrev:

> Det vil man, hvis man skal dele server med andre som bruger ASP/IIS.

"Dele server"....
Den er jeg ikke helt med på - hvad mener du ?

Fra : Sinkbæk

Dato : 24-11-02 21:46

Søren C. Fischer skrev:
> "Dele server"....
> Den er jeg ikke helt med på - hvad mener du ?

Der kører i forvejen andre hjemmesider på IIS'en - derfor kan jeg ikke blot
droppe den. Jeg må derfor tilpasse mig det system der i forvejen er - eller
tilføje ekstra komponenter.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-11-02 20:41

"Sinkbæk" <thomas@FJERN_DETTEsinkbaek.com> wrote in message
> Det vil man, hvis man skal dele server med andre som bruger ASP/IIS.

ASP kræver _ikke_ at der skal IIS til...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-02 22:06

Som svar på skriblerier forfattet af Jesper G. Poulsen

> "Sinkbæk" <thomas@FJERN_DETTEsinkbaek.com> wrote in message
>
> ASP kræver _ikke_ at der skal IIS til...

Det er skam rigtig nok
.... men jeg ville nødig have brug for at køre ASP på andet end IIS

Så hellere vælge et scriptsprog der understøttes fuldt ud under Apache

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-11-02 02:12

> Jeg står for at skal opsætte en Apache webserver - til PHP - på en Win2000

dk.edb.internet.software.apache

> Og er det rent sikkerhedsmæssigt forsvarligt?

Apache er en mere sikker løsning end IIS.

Fra : James Rune Hansen

Dato : 24-11-02 20:38

> Og er det rent sikkerhedsmæssigt forsvarligt?

Ja da.

En løsning kan være at køre både Apache og IIS på maskinen.

Men jeg ville nok hellere køre php på en IIS end jeg ville køre asp på en
apache.

ASP på alt andet end windows er ikke godt. Jeg kender ihvertfald en af de
store der har deres problemer i det retning.

James