Syn af mc ved ejerskift
Fra : Hr. Hansen

Dato : 23-11-02 00:46

Er der nogen her på NG der lige kan ridse reglerne
op for mig ang. syn af motorcykler ved ejerskift?
Hvordan er reglerne hvis mc'en er op til 5 år gammel,
-10 år gammel o.s.v.

Fra : Moe

Dato : 23-11-02 09:47

Hvis det er under 5 år siden 1. indregistrering skal den ikke synes ved
ejerskifte. Ellers er hvis den er synet for undet et år siden man kan
slippe. Jeg har ikke hørt om nogle regler for mht 10 år.

Mvh. Martin
http://home20.inet.tele.dk/moe

Fra : Carsten

Dato : 23-11-02 10:00

1. registrering har ikke en disse at sige i denne sammenhæng. Det
er alene dato for hvornår den sidst er blevet synet, samt MCens
alder der har betydning:

1) MC (og dermed syn) under 5 år = ingen syn
2) MC under 10 år = syn holder i 2 år
3) MC over 10 år = syn holder i 1 år

NB! Brug groups.google.com til den slags info !!

Carsten

"Moe" <moe99@(NO.SPAM)get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:3ddf407e$0$82090$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Moe

Dato : 23-11-02 10:28

> 1) MC (og dermed syn) under 5 år = ingen syn
> 2) MC under 10 år = syn holder i 2 år
> 3) MC over 10 år = syn holder i 1 år

Der kan man bare se... se detaljeret var damen på motorkontoret ikke da jeg
skulle til syn...

/moe

Fra : Allan Bjerregaard

Dato : 23-11-02 11:12

> NB! Brug groups.google.com til den slags info !!
>
> Carsten

Hvorfor det??

Det forudsætter da, at man overhovedet ved, der er noget der hedder
groups.google.com, og det er vel ikke en forudsætning for at abonnere på
denne newsgroup.

Jeg synes tvært imod det er fint, at hvis man har et spørgsmål vedr. mc, så
er man i gode hænder her og kan være sikker på (næsten) altid at få et
kvalificeret svar.

Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar!

Venlig hilsen

Allan Bjerregaard

Fra : Scandinavian Motorsp~

Dato : 23-11-02 13:04

"Allan Bjerregaard" <abviborg@post12.tele.dk> wrote in message

> [...]

> kvalificeret svar.
>
> Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar!

Det har du så nok ret i, men jeg ved også hvis man spørger om ting der er
meget tit oppe og vende, så risikere man ikke at få alle svar da man ikke
gidder svare på det, jeg læst f.eks. dette spg igår aftes, men tænkte jeg
ikke gad svare da det var blevet svaret på ca 10 gange det sidste ½ år... en
hurtig søgning på google havde givet det samme svar.

mvh Tommy Fer

Fra : Allan Bjerregaard

Dato : 23-11-02 16:34

"Scandinavian Motorsport Centers" <smc-gokart@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> hurtig søgning på google havde givet det samme svar.

Jeg har bemærket, at der af og til dukker spørgsmål op, som netop har været
behandlet i denne newsgroup. I de tilfælde er det helt fint, at man henviser
til tidligere indlæg her i gruppen, men det nytter altså ikke noget, at man
blot henviser til alle mulige søgefaciliteter, hvis der er en, der står med
et akut problem. Vi må også respektere, at det ikke nødvendigvis er alle
abonnenter, der følger med i alle indlæg hver dag, og derfor ikke
nødvendigvis ved, hvad der tidligere har været behandlet.

Venlig hilsen

Allan Bjerregaard

Fra : Carsten

Dato : 23-11-02 16:11

"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> skrev i en
meddelelse news:arng20$s8e$1@sunsite.dk...
> 1. registrering har ikke en disse at sige i denne sammenhæng.

Korrigerer lige mig selv her... 1. registrering har en betydning,
da dette jo er MC'ens "alder" i syns-sammenhæng. Hvis du
finder en MC fra 1849, der aldrig har været registreret så
er 1. registreringsdato = mc'ens alder (i syns-øjemed).

Carsten (der som regel søger før han spørger, men nu er
jeg jo også en ren engel
http://dfm.divvy.dk/carsten_jakobsen

Fra : David B Wilby

Dato : 23-11-02 13:10

Gider i svare til gruppen? Jeg har en kammerat som har købt en Honda fra '82
som blev synet den 5 Dec. 2000. Skal den synes igen nu ved ejerskift eller
gælder den sidste syn endnu?
mVFh, David. 83' Honda VF750F, som ikke skal synes

Fra : Bjørn S

Dato : 23-11-02 13:55

"David B Wilby" <david.broberg@wilby.dk> wrote in message
> [...]
'82
> som blev synet den 5 Dec. 2000. Skal den synes igen nu ved ejerskift eller

Det er da allerede svaret 2 ganger i denne tråd på dit spørgsmål.
I tilfælde din news-leverandør svigter dig får du Carstens svar en gang mere
..
www.google.com er din væn ! Klik på grupper - dk - fritid-motorcykkel - søg
og find svaret ;-!
/Bjørn
:

Fra : Anders Thorup

Dato : 23-11-02 14:54

> [...]
'82
> som blev synet den 5 Dec. 2000. Skal den synes igen nu ved ejerskift eller

NEJ, da motorcyklen er over 10år gammel, gælder synet kun et år.
Da dec. 2000 er over 1 år siden, skal den til syn igen ved ejerskifte

MVH
Anders Thorup
Suzuki 250 GSX ´82
http://dfm.divvy.dk/Anders_Thorup
Opret din profil og se andres på http://dfm.divvy.dk

Fra : Kim Olsen

Dato : 23-11-02 21:49

Undskyld mit spørgsmål - men alligevel

Jeg har købt en brugt motorcykel årg. 1998. (1.reg.dato 05/98).
Den har været afmeldt i et par år, og jeg regnede helt sikkert med at den
skulle til syn.

Men nu bliver jeg da i tvivl. Den er jo under 5 år gammel.

Kan jeg bare hente plader, eller skal den til syn.

hilsen

Kim Olsen
kim.olsen@sport.dk

Fra : Bjørn S

Dato : 23-11-02 22:38

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> wrote in message
> Undskyld mit spørgsmål - men alligevel

Bruger du Windows ??
Den har en lommeregner....under Start-tilbehør..... (hvis du nu har -98, ME
eller XP) hvad er mon 2002 (året VI er i) - 1998.... - og hvad er der svaret
tidligere i denne tråd på de antal år du måske kommer frem til.....????

Dr. F.Reud

Fra : Kim Olsen

Dato : 23-11-02 22:50

Hej Dr. f.reud

Ja det er nu ikke for at jeg ikke kan regne, men det kunne jo være at der
galdt andre regler når den har været afmeldt.
Der hvor jeg købte den, oplyste de faktisk at den skulle synes da den er
over 4 år. Så at reglerne er forskellige for biler og motorcykler er altså
ikke almen viden hos alle forhandlere. (pt. den er købt hos en
autoforhandler)

Men jeg medtager da en kopi af denne tråd til motorkontoret for en
sikkerheds skyld.

hilsen
kim olsen

Fra : Bjørn S

Dato : 23-11-02 23:52

> Hej Dr. f.reud
>
> Ja det er nu ikke for at jeg ikke kan regne, men det kunne jo være at der
> galdt andre regler når den har været afmeldt.

Det tror jeg nu ikke, det er T&S + MK som lager ræglerne...
Blev bare træt af endnu et spørgsmål i samme tråd hvor der var svaret....

- og ja, jeg er på flere mailinglister hvor der kommer nykommere... så jeg
er også røv træt af de samme spørgsmål... - på den anden side, en
nyhetsgruppe eller mailingliste bliver død-"faktuel" uden nykommere... der
er altid nye kræfter som meget gierne må udfolde sig !!
- men man må da godt give et velmenende tip.... ?
- og sorry min norsk.dansk
- Det hele med en stor portion )))

/Bjørn

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-11-02 00:31

"Bjørn S" wrote:

> "Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> wrote in message

> Det tror jeg nu ikke, det er T&S + MK som lager ræglerne...
> Blev bare træt af endnu et spørgsmål i samme tråd hvor der var svaret....

Jo, men hvis det irriterer dig så meget kunne du jo bare springe over mailen.
Det gør jeg f.eks. når emnet et motorolie. Men tilbage til spørgsmålet om den
skal synes. Det skal undersøges på motorkontoret. Jeg har været udsat for et
køretøj som var seks år gammelt, og derfor blev synet. Dog gik der mere end et
år inden den blev registreret. Den skulle synes.

Ib Jakobsen

Fra : Bjørn S

Dato : 24-11-02 01:22

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
> Jo, men hvis det irriterer dig så meget kunne du jo bare springe over
mailen.
-Det gjorde jeg jo ikke... besvarede den på en meget pæn måde...og med en
masse velmænede hints.....
-du kunne da også godt hoppe over...eller svare vedkommende.....
-og så er vel den ud-diskutertet, eller ikke ??

/Bjørn

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-11-02 09:51

"Bjørn S" wrote:

> -Det gjorde jeg jo ikke... besvarede den på en meget pæn måde...og med en
> masse velmænede hints.....
> -du kunne da også godt hoppe over...eller svare vedkommende.....

Jeg ville ikke hoppe over, for der lå muligvis en lille finte idet den ikke
havde været registreret i lang tid.

> -og så er vel den ud-diskutertet, eller ikke ??

Det må vi nok klart erkende.

Ib Jakobsen