Skærme
Fijala 3554
Samsung TFT skærme?? Eller CRT???
Fra : Bent Grin

Dato : 23-11-02 00:14

Jeg skal have en ny skærm da min KFC (fik den gratis for 2 år siden) er ved
at gå sig en tur.

Derfor har jeg kigget lidt på Samsungs lækre TFT skærme. Især kan jeg godt
lide 151P'eren. Men de andre ser også flotte ud. Den skal kunne bruges til
f.eks BF1942 men også alm. kontorbrug. Desuden kan jeg godt lide at spille
en gang Civilization 3, og andre ældre spil. Derfor skal jeg finde en
løsning på den nedsatte opløsning. Hvilke skærme vil I forslå? 151P'eren har
DVI. Kan det anbefales? Skal også have nyt grafikkort, så man kan jo lige så
godt få et med DVI hvis det er.

Hvilken skærm skal jeg have? Skal det evt. være en 17"? De skulle vist være
bedre mht. ghosting...

Mvh Bent

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-11-02 00:33

"Bent Grin" <bobREMOVE@grin.dk> wrote in

> Hvilken skærm skal jeg have? Skal det evt. være en 17"? De skulle
> vist være bedre mht. ghosting...

Samsung 152T har responstid på under 25ms, så den er rigtig god til
spil. Jeg har selv kig på 17" modellen der ligeledes har <25ms
responstid.

Det er en forholdsvis ny model, og den har både almindelig og DVI
tilslutning, derudover kan den hænges op på væggen hvis det skulle have
interesse, men den kan sagtens stå på et skrivebord også.

Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-11-02 03:15

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> Samsung 152T har responstid på under 25ms, så den er rigtig god
> til spil. Jeg har selv kig på 17" modellen der ligeledes har <25ms
> responstid.

Jeg har lige tjekket lidt op på 152T, det viser sig at både 152T og
172T står til 25ms hos www.samsung.de. Der hvor jeg fik de <25 fra, var
i et review.

Flemming

Fra : Bent Grin

Dato : 23-11-02 03:02

Så dette link

http://www.dinside.no/php/art.php?id=33149

Det er jo ikke fordi den ligefrem får ros...

Er der nogen der ved om det er det samme panel der er i alle 151/152 seriens
skærme? Og hvorfor prisen på 171B i silver er 800 kr. mere end i sort/hvid?
Sikkert UE - udbud og efterspørgsel.

Mvh Bent

Fra : Blaster

Dato : 23-11-02 11:32

Jeg har 151P, så hvis der er noget du vil vide så bare spørg, så svare jeg
så godt jeg kan.

Fra : Bent Grin

Dato : 23-11-02 14:30

Det lyder godt.

Først og fremmest: bruger du den til spil? Hvordan kører det? Kan du se
forskel på mellem din og en alm CRT skærm?

Hvor god er den til at køre i andre end "native" opløsninger? Ser det helt
forfærdeligt ud?

Hvad synes du er rigtig godt ved den, og hvad er du træt af ved den.

Takker for hjælpen.

Mvh Bent

Fra : Blaster

Dato : 23-11-02 15:15

> Det lyder godt.
>
>Først og fremmest:
>Bruger du den til spil?
Ja

>Hvordan kører det?
Har kørt diverse bilspil på den som det eneste, og der var ingen problemer,
der var måske en smule ghsoting, men det er absolunt intet der betyder
noget. Hvordan den kører med UT2003, Doom osv. ved jeg ikke.

>Kan du se forskel på mellem din og en alm CRT skærm?
Ja, min CRT er en Sony G420 og kan godt se forskel, den har ikke det der
blanke billede som en CRT skærm har, men billedet er på den er ikke
dårligere af den grund. Og det anbefaldes klart at bruge DVI, jeg kan
sagentes se forskel, billedet virker en smule uklart uden DVI. Men det kan
sagentes bruges, men hvis der er DVI som mulighed, fortrækkes det klart.

> Hvor god er den til at køre i andre end "native" opløsninger? Ser det helt
> forfærdeligt ud?
Det synes jeg ikke går så godt, det virker lidt tåget/ uklart, jeg ville
ikke kunne holde det ud, fordi jeg ved det kan blive bedre med native
opløsningen. Men der er dog muligheden for at gøre billede mindre så der
kommer en sort ramme omkring, men selv 800*600 bliver billedet lidt lille
, men i samme kavlitet som native opløsningen.

> Hvad synes du er rigtig godt ved den, og hvad er du træt af ved den.
Jeg er synes det er fedt der ingen mulighed er for geometri fejl, farver og
kontrast osv. er også gode. Men jeg kan godt blive lidt træt af den ene
pixelfejl der er. Og der skal 5 til før den kan blive byttet, så hvis dy får
en med pixel fejl og ikke kan holde det ud, så send den tilbage.
Men alt i alt en fed TFT skærm, synes jeg. Og et fedt design, og en fed måde
at betjene menuen på.

Bare spørg igen hvis der er mere.

Fra : Bent Grin

Dato : 23-11-02 03:14

Hvad med 152T. Denser sgu også lækker ud. Nogle erfaringer med den?

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 23-11-02 23:50

Hej

> Hvad med 152T. Denser sgu også lækker ud. Nogle erfaringer med den?

Jeg har 172T og jeg er fuldt ud tilfreds med den, og vil aldrig mere have en
crt skærm! Den klarer alle spil uden problemer... BF1942, Unreal 2003, GTA
osv.

Det er dejligt at få sit skrivebord tilbage igen

Mvh
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-02 14:00

Hej Hans,

Er det bare mig eller har du skiftet mening?!?

På et tidspunkt har du svaret følgende:

[start quote]
> Jeg troede også det skulle være helt væk, eller i det mindste så lidt at
det
> ikke betød noget. Det bekymrer mig faktisk lidt du siger det, da jeg
ellers
> var helt sikker på at det skulle være den skærm, når jeg fik råd engang i
> december. Er det virkeligt så slemt?.

Jeg syntes ikke man kan spille hurtige spil som Unreal Tournament, så er man
den store spille-freak, er en tft nok ikke lige sagen... Måske bliver det
bedre hvis den kører dvi? Man kan da håbe...

Men den har et utrolig godt 2D billede, som jeg har meget glæde af...

Mvh
Hans
[end quote]

Fandt du en løsning, eller har du bare vænnet dig til det?

Mvh.

Uffe Zeuthen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 24-11-02 14:49

Hej

"news.inet.tele.dk" <none> skrev i en meddelelse

> Er det bare mig eller har du skiftet mening?!?

Ja lidt...

> [...]
> Hans
> [end quote]
>
> Fandt du en løsning, eller har du bare vænnet dig til det?

Jeg har valgt skærmens native opløsning og skiftet til dvi, hvilket har løst
mine problemer...

Så jeg kan godt anbefale den til spil.

Mvh
Hans

Fra : Bent Grin

Dato : 25-11-02 18:57

Takker for indlæg'ne.

Jeg er gået væk fra en fladskærm! Synes simpelthen at de stadig har for
store mangler. Så kan man jo lige så godt købe en god CRT nu, og så vente
3-4 år før fladskærmene er blevet både billigere og bedre. Når de for alvor
kan konkurrere med en CRT springer jeg på vognen.