PB G3 varianter?
Fra : Ole Bang

Dato : 23-11-02 00:01

Hej.

Er der nogen, der kan fortælle mig hvad diverse navne, såsom Wallstreet,
Lombard og Pismo dækker over?
I diverse varekataloger har de allesammen bare heddet PowerBook G3.

Iøvrigt mener jeg at have set noget om, at visse af Apples G3 PowerBooks
har haft blæser, mens andre har været støjfri. Kan nogen fortælle mig, hvilke?

m.v.h.
Ole

Fra : [5220] Maciek

Dato : 23-11-02 03:32

Ole Bang <ole.bang@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
> har haft blæser, mens andre har været støjfri. Kan nogen fortælle mig, hvilke?

Lad mig foreslå http://www.apple-history.com
mvh. Maciek

--
"I think that there is a world market for maybe five computers"
-Thomas Watson, chairman of IBM, in 1943

Fra : Ben Knudsen

Dato : 25-11-02 18:10

ole.bang@mobilixnet.dk writes:
>Iøvrigt mener jeg at have set noget om, at visse af Apples G3 PowerBooks
>har haft blæser, mens andre har været støjfri. Kan nogen fortælle mig,
>hvilke?

Følg Macieks link - og vær opmærksom på, at tech specs ikke siger det
hele. Pismoen er stadig en brugbar maskine (IMHO federe end de første
TiBooks), mens en wallstreet føles tung - på flere forskellige måder.

En lille sideoplysning: jeg har haft to pismoer, og jeg skal vist kun
bruge én hånd for at tælle de gange, blæseren er startet.

Ben

Fra : Jakob Bock

Dato : 25-11-02 19:23

Ben Knudsen skrev:

> En lille sideoplysning: jeg har haft to pismoer, og jeg skal vist kun
> bruge én hånd for at tælle de gange, blæseren er startet.

Det samme kan jeg sige om min Wallstreet, som jeg har brugt i godt og
vel tre et halvt år. Første gang blæseren gik i gang var, da
computeren lå på en tyk dyne, og ikke var slukket, da jeg ikke havde
fået lukket "låget" ordenligt. Ved normal drift er blæseren kun gået i
gang een eller to gange.

--
Venlig hilsen
Jakob Bock