Afkalke gennemstrømnings vandvarmer?
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 22-11-02 23:35

Hej.
Har en Termix 20 gennemstrømnings vandvarmer, hvor vandtrykket på det varme
vand ikke er hvad det har været. Jeg regner med årsagen skal findes i
kalkaflejringer i systemet.
Er der nogen der har erfaringer i afkalkning af sådan en fætter?
(Ved det godt, VVS mand osv., men bare sådan i terorien, ikk?)
Erik Nielsen - Odense

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 23-11-02 10:21

> [...]
> Er der nogen der har erfaringer i afkalkning af sådan en fætter?
> (Ved det godt, VVS mand osv., men bare sådan i terorien, ikk?)

Hej
Afmoter den, -jeg håber du har et sted at stå med det- vend den på hovedet
og så skal du have en svag syre f. eks. salt syre, men helst en pumpe, køb
en til at sætte på boremaskine og så en plastikspand. Det vil lave meget
skum, men lige som skummet forsvinder sætter du lidt mere syre til. men det
tager tid.
Gunnar

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 23-11-02 19:52

"Gunnar Grooss" <a-g.g.grooss@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> en til at sætte på boremaskine og så en plastikspand. Det vil lave meget
> skum, men lige som skummet forsvinder sætter du lidt mere syre til. men
Takkker mange gange.
Skal det bare være ufortyndet saltsyre som man køber det i byggemarkeder,
eller skal det fortyndes?
Hvor længe tror du det skal ciekulere i systemet?
Endnu en gang - tak.
Erik

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 24-11-02 11:04

Hej
Det du køber skal du fortynde meget, jeg kan ikke huske, men det stå sikkert
på dunken. Eller vil jeg anbefale højst 10% til start, husk altid syre i
vand, aldrig omvendt.
Hvor længe det skal køre, kan du vurdere når det ikke skummer ret meget
mere, husk det æder alle former for jern.
Gunnar