er der nogle der kan ....
Fra : Tim Andersen

Dato : 22-11-02 22:27

hej er der nogle der kan flash en 8310 med eeprom og det hele den har fået
skifte flash og cpu så den er HELT tom !!

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 23-11-02 02:34

"Tim Andersen" <tyty@andersen.tdcadsl.dk> wrote in message
> hej er der nogle der kan flash en 8310 med eeprom og det hele den har fået
> skifte flash og cpu så den er HELT tom !!

Man skal aldrig sige aldrig, men normalt indeholder telefoner et bootstrap
program, som gør det muligt at kontakte telefonen med et flashprogram. Dette
bootstrap modul ligger så i en otp-kreds og derfor kan de fleste telefoner
repareres efter softwarefejl.
Hvis du har udskiftet denne eprom vil jeg derfor mene at du først skal lægge
data i den vha. en eeprombrænder inden du monterer den nye kreds.

I virkeligheden er bootstrap nok gemt i et otp-område i cpu'en og så skal du
i stedet finde noget, der kan programmere den. uC'ere skal programmeres før
de virker.

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen