9-11
Fra : Ole

Dato : 22-11-02 20:28

Jeg har fundet nogle artikler som giver et lidt andet blik ind i hvad der
skete i New York

http://www.tetrahedron.org/news/attack_on_america.html

http://www.tetrahedron.org/articles/apocalypse/insider_trading.html

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-11-02 20:40

Ole <ikanikkeskrivetilmig@danmark.dk> skrev dette i

> Jeg har fundet nogle artikler som giver et lidt andet blik ind i
> [...]

Umiddelbart synes jeg da ikke at det har ret meget med denne gruppes
emneområde at gøre?

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://af.skrift.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-11-02 20:55

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Ole <ikanikkeskrivetilmig@danmark.dk> skrev dette i

> Umiddelbart synes jeg da ikke at det har ret meget med denne gruppes
> emneområde at gøre?

Prøv i dk.politik, der er ikke særlig relevant herinde...

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-11-02 21:00

Anders Peter Johnsen <anderspj@mail.dk> skrev dette i
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev

> Prøv i dk.politik, der er ikke særlig relevant herinde...

Det var også li'som det der var min konklussion. Vi har vel også
egentlig off topic ting nok i gruppen!

Fra : Ole

Dato : 22-11-02 21:05

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv i dk.politik, der er ikke særlig relevant herinde...

Jeg syntes at du skulle tage at lytte til disse prædikener, det vil sikkert
give dig en god forklaring på hvad der sker i usa, og hvad det har med
bibelen at gøre

http://www.khouse.org/6640/prophetic/BP054.html

Ole

Fra : Ole

Dato : 22-11-02 21:00

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message
> Ole <ikanikkeskrivetilmig@danmark.dk> skrev dette i

> Umiddelbart synes jeg da ikke at det har ret meget med denne gruppes
> emneområde at gøre?

For at forstå den tid vi lever i, og hvad der i virkeligheden sker i usa, er
for os vigitgt at vide, da mange af de ting som sker i usa, er i
virkeligheden noget af det som skal ske mere synligt i trængselen

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-11-02 21:03

> [...]
> i usa, er for os vigitgt at vide, da mange af de ting som sker i
> usa, er i virkeligheden noget af det som skal ske mere synligt i

Uanset det, så hører sådanne politiske betragtninger stadig ikke
hjemme i denne gruppe! Og det er jeg tilsyneladende så heller ikke ene
om at mene.

Skal vi have denne gruppe til at fungere igen, da må vi alle gøre en
indsats og være ekstra opmærksomme på om det vi nu poster egentlig
også reelt hører hjemme i denne gruppe.

Lad os alle gøre denne ekstra indsats for at redde gruppen inden den
dør helt.

Fra : Ole

Dato : 22-11-02 21:08

> [...]
> også reelt hører hjemme i denne gruppe.
>
> Lad os alle gøre denne ekstra indsats for at redde gruppen inden den

Kære Andreas

Du går forkert af hvad de artikler siger.

Åbenbarings bogen lover en velsignelse til den som vil studere det
profetiske ord i åbenbaringsbogen.

Det gør Gud af den grund, at vi skal forstå den tid der er forud for
trængselstiden

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-11-02 21:15

> Du går forkert af hvad de artikler siger.

Muligt, men jeg er stadig enig med Anders i at de hører mere hjemme i
dk.politik eller lignende end i denne gruppe.

Du er så ikke enig med mig i det synspunkt

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 22-11-02 22:16

"Ole" <ikanikkeskrivetilmig@danmark.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> profetiske ord i åbenbaringsbogen.
>
> Det gør Gud af den grund, at vi skal forstå den tid der er forud for

Missionering for helsekost har næppe meget med åbenbaringsbogen og denne
gruppe at gøre.
Jeg er alvorlig overbevist om at der ikke er mange her, i politik eller mad
og drikke afdelingen der ønsker at finde frelsen i en skudefuld grønne
bønner eller at lade sig frelse af en agurk.
Prøv at drukne sorgen på bunden af sagosuppen.
vagn

Fra : Ole

Dato : 22-11-02 22:22

> [...]
> bønner eller at lade sig frelse af en agurk.
> Prøv at drukne sorgen på bunden af sagosuppen.

Du har ikke læst artiklerne som jeg henviser til

Ole

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-11-02 02:53

> mad
>

> Du har ikke læst artiklerne som jeg henviser til

I de artikler, du først nævnte, har jeg ved hurtig skimning ikke kunne finde
noget kristenrelateret indhold. Det er nyhedsanalyser og har så vidt jeg kan
se kun noget at gøre med politik.

Til gengæld har de prædikener du henviser til, et helt klart kristent
indhold.

Jeg er selv skeptisk over USA's eneherskerrolle, men jeg kan bare ikke se et
specifikt kristent budskab hos "tetrahedon", da de snarere virker som en
typisk politisk funderet konspirationsside.

Anders Peter Johnsen

Fra : Ole

Dato : 23-11-02 09:18

> [...]
> specifikt kristent budskab hos "tetrahedon", da de snarere virker som en
> typisk politisk funderet konspirationsside.

Det er fordi at du nok ikke anser det som sker som noget relevant i forhold
til bibelsk profeti

Ole

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-11-02 12:13

> [...]
> et
>
> Det er fordi at du nok ikke anser det som sker som noget relevant i

Kan du så ikke udlægge din egen opfattelse af, hvordan dette er relevant i
forhold til Bibelsk profeti?

Det plejer at være god kotyme at man selv kommenterer links eller artikler
fra sider.

Anders Peter Johnsen

Fra : Ole

Dato : 23-11-02 14:20

> [...]

profetiske ord i åbenbaringsbogen.

Det gør Gud af den grund, at vi skal forstå den tid der er forud for

De fire heste:

Den hvide hest

Rev 6:1 Og jeg så, da Lammet åbnede et af de syv Segl, og jeg hørte et af de
fire Væsener sige som en Tordens Røst: Kom!
Rev 6:2 Og jeg så, og se en hvid Hest, og han, som sad på den, havde en Bue;
og der blev givet ham en Krone, og han drog ud sejrende og til Sejer.

Der vil komme en tid, hvor der vil være en verdens regering som vil have alt
at sige, vi tror at vi lever i en fri verden med demokrati, men det som skal
ske i trængselstiden, er allerede nu en realitet.

http://www.khouse.org/6640/prophetic/BP082.html

Den røde hest

Rev 6:3 Og da det åbnede det andet Segl, hørte jeg det andet Væsen sige:
Kom!
Rev 6:4 Og der udgik en anden Hest, som var rød; og ham, som sad på den,
blev det givet at tage Freden bort fra Jorden, og at de skulde myrde
hverandre; og der blev givet ham et stort Sværd.

http://www.khouse.org/6640/prophetic/BP081.html

Den sorte hest

Rev 6:5 Og da det åbnede det tredje Segl, hørte jeg det tredje Væsen sige:
Kom! Og jeg så, og se en sort Hest, og han, der sad på den, havde en Vægt i
sin Hånd.
Rev 6:6 Og jeg hørte ligesom en Røst midt iblandt de fire Væsener, som
sagde: Et Mål Hvede for en Denar og tre Mål Byg for en Denar; og Olien og
Vinen skal du ikke gøre Skade.

Her er der tale om inflation, som gør at mennesker bliver tjenere for dem
som trykker pengene, læs den artikkel som jeg har linket til

http://www.khouse.org/articles/prophetic/19980701-168.html

http://www.khouse.org/6640/prophetic/BP067.html

Den grøngule hest

Rev 6:7 Og da det åbnede det fjerde Segl, hørte jeg en Røst af det fjerde
Væsen sige: Kom!
Rev 6:8 Og jeg så, og se en grøngul Hest, og han, som sad på den, hans Navn
var Døden, og Dødsriget fulgte med ham; og der blev givet dem Magt over
Fjerdedelen af Jorden til at ihjelslå med Sværd og med Hunger og med Pest og
ved Jordens vilde Dyr.

Der er mennesker som sidder på magten i verdenen, som siger at vi skal ned
på 2 milliarder mennesker, Jesus siger at medmindre at de skal forkortes,
vil ingen blive frelst. Jeg tror at der er tale om at mennesker skal
udryddes i trængselen, af de mennesker som sidder på magten.

http://www.khouse.org/articles/prophetic/19980201-150.html

http://www.khouse.org/articles/prophetic/19950501-78.html

http://www.khouse.org/articles/political/19970901-93.html

http://www.khouse.org/articles/political/19971001-92.html

http://www.khouse.org/articles/personal/19980101-148.html

http://www.khouse.org/6640/prophetic/BP063.html

Hvad skal man bruge det til? Ved at finde ud af hvad der i virkeligheden
foregår, ser jeg en bekræftigelse på det som Åbenbaringsbogen siger at der
skal ske. Vi må regne med at det som skal ske, vil have en tid hvor det går
i stilling før at det kommer til at virke i det åbne.

Ole

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 23-11-02 10:07

d. 22/11/02 21:07 skrev Ole på ikanikkeskrivetilmig@danmark.dk i artiklen
arm2q2$led$1@sunsite.dk:

> Det gør Gud af den grund, at vi skal forstå den tid der er forud for
> trængselstiden

Måske, med mindre det også viser sig, vi har misforstået, hvad vi kan bruge
profetierne om trængselstiden til.

Efterhånden tvivler jeg på, vi kan bruge dem til at bruge nogle tegn, vi
synes, vi kan få øje på, til at forudsige, hvornår Jesus kommer tilbage til
jorden. Jeg tror bare, vi må konstatere, forudsigelserne om trængslen har
vist sig at være rigtige, og de sandsynligvis ikke vil vare evigt.

Vi kan så enten tro, det er Guds vilje (jeg tvivler på det), eller tro, at
Gud havde lavet en slags prototype af menneskeheden, før Jorden blev skabt,
og Bibelens profetier bygger på observationer i en sådan prototype. Det er
jo vi menneskers natur og det, der kaldes kødets gerninger, der skaber
problemerne. For mig er der heller ingen tvivl om, der vil ske markante
ændringer på et tidspunkt, simpelthen fordi den nuværende situation er
uholdbar i det lange løb, og må forventes at blive så ubehagelig på et
tidspunkt, at det bliver helt indlysende for alle, den er uacceptabel og
vores adfærd skal ændres. For øjeblikket tror jeg mest, det bliver en
amerikansk præsident, der vil iværksætte en sådan ændring, og jeg mener
egentlig fortsat, f.eks. Carter begyndte på det. Når jeg tror, det vil ske
via en amerikansk præsident, skyldes det simpelthen, at USA nu er den eneste
supermagt og dermed den eneste magt på jorden, der har magt og indflydelse
til at pålægge verdens nationer noget som helst, ligesom de såkaldte basale
menneskerettigheder, USA påstår, de forsvarer, passer meget godt med det
kristne livssyn og USA er blandt de mest religiøse lande.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen