Due træk?
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 22-11-02 19:37

Hej!

Jeg har fået lavet et stativ ca. 1.3m høj og radius på 2.5m. til at
montere duer i og ved hjælp fra en skuremaskine køre de så rundt i et
par timer på et fuldopladet batteri men...! jeg har da duer som slå på
stedet men de fleste kommer ikke tæt nok på til skud, det skal lige
siges at jeg har kun 3 lokker en på jorden og 2 i karrusellen og på dem
i karrusellen har jeg med ståltråd monteret vinger fra duer så de ser ud
som om de flyver(med meget fantasi men hvad gør man for at få flere
til at slå og ikke mindst få dem inden for skud? duer er der nok af for
jeg har en stor skov lige ved siden af hvor der lige nu er en flok på
ca. 100-200 styk og i løbet af vinteren kommer den gerne op på 400-500
stykker.

Mogens Dyhre Hansen
Troutfarmer community <http://www.troutfarmer.dk/>

Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-11-02 20:12

Sæt nogle flere lokkeduer op!!
det virker, des flere desto bedre

/Martin
"Mogens Dyhre Hansen" <mogens[removethis]@svend-bent.dk> skrev i en
meddelelse news:3dde78bd$0$81770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 24-11-02 01:12

"Martin Sørensen" <ms@danhunters.dk> wrote in news:3dde9400$0$129
$edfadb0f@dread13.news.tele.dk in dk.fritid.jagt:

> Sæt nogle flere lokkeduer op!!
> det virker, des flere desto bedre

Og når du så får skudt nogen, er det en god ide at lægge dem ud, med
vingerne spredt ud. Det har en næsten magnetisk virkning på duer at der er
artsfæller der er ved at lande.

mvh.
       Søren Hjelholt

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 24-11-02 07:30

"Søren Hjelholt" <hjelholt@_nospam_mail.dk> wrote in message
> "Martin Sørensen" <ms@danhunters.dk> wrote in news:3dde9400$0$129
> $edfadb0f@dread13.news.tele.dk in dk.fritid.jagt:

Jamen det vil jeg da prøve.

> Og når du så får skudt nogen, er det en god ide at lægge dem ud, med
> vingerne spredt ud. Det har en næsten magnetisk virkning på duer at
der er
> artsfæller der er ved at lande.

okay jeg har før lagt duerne ud men ikke med vingerne spredt ud.
nu vil jeg gå ud her ved sol opgang og gøre det hele klar og se om det
er noget træk i dag men de lover ikke det bedste due vejr idag men i går
var det helt dødt ikke en due var på vingerne.

> mvh.
> Søren Hjelholt

og tak til jer for hjælpen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-11-02 11:20

Jeg har selv lavet nogle duesvoppere af rundjern (8 og 5 mm) som de skudte
duer kan ligges op i med spredte vinger, det fungerer også helt
formiddabelt

Fra : Søren GP

Dato : 24-11-02 20:56

Der er lidt råd at hente i disse links:
http://www.pigeonwatch.co.uk/
http://forums.pigeonwatch.co.uk/cgi-bin/ikonboard.cgi

Mvh............Søren GP
http://grothe.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id=94120&side=&webside=1154007

Fra : Martin_P

Dato : 26-11-02 08:51

> [...]
men hvad gør man for at få flere
> til at slå og ikke mindst få dem inden for skud? duer er der nok af for
Lad mig sige det på denne måde : Du kan næsten ikke få lokkere nok(jeg har
selv godt 50).

Den måde jeg stille dem op på er taget direkte ud af et nummer af Jæger.

Forestil dig et stor V med spidsen lige op i mod vinden. 1½-2 meter mellem
hver due, og hvis du stiller en af de bagerste duer nærmest dig selv, så
stil den ca 10 meter ud fra skjulet. Den anden bagerste due stiller du så
15-20 meter længere ud - nu har du 25-30 meter til den yderste bagerste due.
Så ved du også, at når duerne passerer over denne due, så er de på skudhold-
men det finder du nok ud af når duerne lander imellem lokkerne - that's
right - det virker så gådt denne opstilling, at duerne faktisk lander der,
og når de begynder med deres karakteristiske "vinge-flappen" for at lande,
så kan du med sindsro rejse dig op og skyde - de ser dig nemlig ikke.

Særdeles god fornøjelse...

Martin_P