Uvedkommende indlæg
Fra : SJSS

Dato : 22-11-02 19:09

Hej NG'ere.
Er I som jeg ved at være lidt trætte af uvedkommende indlæg? - Har nogen af
jer en ide om, hvordan man undgår disse tåbeligheder?

Ellers er det jo som sædvanlig en fornøjelse at følge med her.

Erik Høhling

Fra : Stig Linander

Dato : 22-11-02 22:59

Fri, 22 Nov 2002 19:08:55 +0100, skrev SJSS bl.a. ...

> Er I som jeg ved at være lidt trætte af uvedkommende indlæg? - Har
> nogen af jer en ide om, hvordan man undgår disse tåbeligheder?

Ved at sætte et filter op. Kig i dokumentationen til din newsreader.

Internetudbyderne har også filtre, men de er sat forskelligt op hos
de forskellige udbydere, så det afhænger meget af ens udbyder hvor
slemt man er ramt.

Et eksempel. Her er de seneste 20 artikler hos TDC kl.20 i dag:

1553 13 Nov Anonymous-Remailer@S Re: 3000 kvinder sexmisbrugt af Mosegaar
1554 13 Nov oz1iil@post5.tele.dk Re: 55 tr kkende traner
1555 14 Nov "Jens Holte Frederik billeder af vandstær
1556 15 Nov "Paul Nilsson" <pau Re: Ravn i Herlev
1557 15 Nov Stig Linander <no_re Phyl -> Netfugl
1558 16 Nov "Harry Lund" <harryl Re: Fuglesang på CD.
1560 17 Nov Stig Linander <no_re Sen Hvidklire
1561 17 Nov "anonymm" <anonymm.n Hjelp til laging av redekasse til undula
1564 18 Nov Stig Linander <no_re Re: Hjelp til laging av redekasse til un
1565 19 Nov "Jan Jespersen" <no@ Re: Beskedrobot til DOF-call
1566 19 Nov "W. Ferchland" <digo Zeiss Kikkert
1567 19 Nov "Georg Tranholm" <tr Re: Beskedrobot til DOF-call
1568 20 Nov "Steen =?iso-8859-1? Re: 55 =?iso-8859-1?q?tr=E6kkende?= tran
1570 20 Nov Anonymous-Remailer@S Re: =?iso-8859-1?Q?S=E5dan?= misbrugte h
1572 22 Nov "SJSS" <sctjoseph@ad Uvedkommende indlæg

Og her er de seneste 20 artikler hos Tiscali kl.20 i dag:

7752 19 Nov hleowd@safd0832.com ATTRACT HOT SEXY WOMEN EASY WITH PHEROMO
7753 19 Nov hleowd@safd0832.com ATTRACT HOT SEXY WOMEN EASY WITH PHEROMO
7754 19 Nov emcnss@sewrwq32.com LEGAL CABLE DESCRAMBLER
7755 19 Nov emcnss@sewrwq32.com LEGAL CABLE DESCRAMBLER
7756 19 Nov "Jan Jespersen" <no@ Re: Beskedrobot til DOF-call
7757 19 Nov "Psycho Cowboy" <chr Re: Police Forensic & Evidence Eliminati
7758 19 Nov "Psycho Cowboy" <chr Re: Police Forensic & Evidence Eliminati
7759 19 Nov "W. Ferchland" <digo Zeiss Kikkert
7760 19 Nov "Steffler" <steffen. Re: Police Forensic & Evidence Eliminati
7761 19 Nov "Georg Tranholm" <tr Re: Beskedrobot til DOF-call
7762 19 Nov "Pein" <niels@pein.f Re: Police Forensic & Evidence Eliminati
7763 19 Nov jskezs@sewrwq32.com Police Forensic & Evidence Elimination p
7764 19 Nov jskezs@sewrwq32.com Police Forensic & Evidence Elimination p
7765 19 Nov rlesoj@sewrwq32.com ATTRACT HOT SEXY WOMEN EASY WITH PHEROMO
7766 19 Nov rlesoj@sewrwq32.com ATTRACT HOT SEXY WOMEN EASY WITH PHEROMO
7767 20 Nov "Steen =?iso-8859-1? Re: 55 =?iso-8859-1?q?tr=E6kkende?= tran
7770 21 Nov consultant@learncons Have you always dreamed of become a high
7771 22 Nov "SJSS" <sctjoseph@ad Uvedkommende indlæg

Tiscali-kunderne er helt tydeligt hårdere ramt end TDC-kunderne, men
Tiscali har dog filtreret "Anonymous-Remailer" fra hvilket TDC ikke
har.

Mange hilsner,

Stig.
--
Stig Linander | Farum - Denmark | http://www.linander.dk/stig/
The Ophiuchan | 55d49'N 12d21'E | mail: "Who am I?" on Home Page

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-11-02 02:33

Stig Linander wrote:
> Ved at sætte et filter op. Kig i dokumentationen til din newsreader.
[...]
(Stadig OT ang. ornitologi) - vil lige sige at jeg er helt enig med jer.
Det er trættende at slette alt det bras i næsten alle ng'erne. Da jeg
prøvede at sætte et filter op, fik jeg nulstillet samtlige grupper. Øv.
Nu gemmer jeg de væsentlige tråde i mapper inden jeg eksperimenterer
mere med filtre.

Hjælp til Outlook Express kan i øvrigt fås i gruppen:
Herluf Holdt, DK-3140

Fra : Erik Hoehling

Dato : 24-11-02 22:01

Hej Stig

Tak for hjælpen - meget instruktivt, så jeg går straks i gang.

Mvh. Erik H.

Fra : W. Ferchland

Dato : 27-11-02 07:47

Hallo Stig, -
jeg kan godt forstå at du er træt af uvedkommende indlæg, sålænge
kan jeg godt følge dig.
Imidlertid føler jeg at mit indlæg ang. salg af kikkert var ret så relevant,
da vel de fleste fuglekikkere anvender optiske hjælpemidler til deres hobby.

For den rene er alting ren
Først senere måtte jeg erkende at mit ordvalg med at "have vundet" på svage
sjæle virkede lidt suspect. Allivevel er baggrundshistorien rigtignok. Det
var i en fotokonkurrence (billedet ses på www.digo.dk/Hugorm/Hugorm5.htm ),
og kikkertens katalogpris er nu en gang over de 12000 spir.

Hvor mange kikkerter skal man have? Jeg har en i forvejen, og derfor var jeg
(og er stadigvæk) interesseret i salg af den nye. Er denne idé en absolut
tåbelighed?

Ha' en god dag - Digo digo@digo.dk

Stig Linander <no_reply@021122.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:173726881866@021122.dk...

Fra : Jan Jespersen

Dato : 27-11-02 09:05

"W. Ferchland" <digo@image.dk> wrote in message
> [...]
relevant,
> da vel de fleste fuglekikkere anvender optiske hjælpemidler til deres

Digo, jeg tror ikke Stigs svar om uvedkommende indlæg var myntet på dit
indæg ( news:1urC9.22350$HU.1573461@news010.worldonline.dk )? Mere alle de
masseudsendte indlæg som diverse pornoudbydere etc. sender rundt.

At prøve at sælge en Zeiss kikkert privat her i gruppen kan vi nok leve med.
Den er forøvrigt lidt dyr. Du kan f.eks. få en ny Lecia kikkert til
billigere penge, men det er jo en smagssag.

Ellers et flot billede du vandt fotokonkurrencen på, tillykke med det!.

Mvh
Jan

Fra : Stig Linander

Dato : 27-11-02 11:10

Wed, 27 Nov 2002 09:04:32 +0100, skrev Jan Jespersen bl.a. ...

> Digo, jeg tror ikke Stigs svar om uvedkommende indlæg var myntet på dit
> indæg ( news:1urC9.22350$HU.1573461@news010.worldonline.dk )? Mere alle
> de masseudsendte indlæg som diverse pornoudbydere etc. sender rundt.

Fuldstændig korrekt. Og til lykke med billedet.

Mange hilsner,

Stig.

PS. W. Ferchland's seneste indlæg er ikke dukket op på sunsite's
news server endnu. Måske et filter der virker lidt for godt?

Fra : SJSS

Dato : 27-11-02 10:35

Hej Digo
Min henvendelse om uvedkommende og tåbelige indlæg var ikke møntet på dit
kikkertindlæg, men som Jan anfører masseudsendelser fra diverse
pornoforetagender o.l.
Godt nok er ng.'en vel ikke en salgsbod, men der har da fra tid til anden
været diskussioner om kikkertvalg o.l., så et enkelt indlæg om salg kan der
vel findes plads til. Jeg mener dog, at man skal være opmærksom på, om man
kommer til at skabe en forkert præcedens.
Ellers til lykke med gevinsten - bare det var mig.
Mvh. Erik H.