Data Kabel 3510
Fra : Stone

Dato : 22-11-02 18:57

Nu har jeg fået mit Datakabel til nokia 3510 men hvad for et program er der
til rådighed jeg skal redigere i min telefonbog og min Sms's og tage backop
af mit simkort nogen der ved hvor jeg finder sådan et program
"HJÆLP MIG" Hilsen Stone

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 22-11-02 19:33

"Stone" <Steen.johansen@adr.dk> skrev i melding
> [...]
backop
> af mit simkort nogen der ved hvor jeg finder sådan et program

Logo Manager. Skal bestilles fra produsenten i England. Om det passer til
din datakabel, er derimot uvisst.

Her er linken: http://www.logomanager.co.uk/

Dessverre er ikke nokiatelefoner standard utstyrt med muligheter for
datatilkobling, som Sonyericsson og Siemens. Man er enten avhengig av IR,
ellers kan man kjøpe "nødløsninger", slik som f.eks den datakabel som er
beregnet på 3510.

Dette er irriterende! 3510 er en meget god telefon, og det eneste jeg
personlig virkelig savner, er datatilkobling eller IR.

Å kunne utføre de oppgaver du antyder, ved hjelp av en eller annen
datatilkobling, burde vært standard for de aller fleste mobilos.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Frederik B-B.

Dato : 22-11-02 21:22

http://www.mobilside.dk/downloads/logomanager127.exe
Det skulle du kunne bruge!

Fra : SBrandsborg

Dato : 27-11-02 07:02

PAS PÅ...
jeg hentede den nyeste version af logomanager og trykkede på at upload en
billedebesked til mobilen også gik den død og fik aldrig liv i den igen

~SBrandsborg
MSN: mouseman_16@hotmail.com

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 27-11-02 23:16

"SBrandsborg" <mouseman_16@hotmail.com> skrev i melding
> PAS PÅ...
> jeg hentede den nyeste version af logomanager og trykkede på at upload en
> billedebesked til mobilen også gik den død og fik aldrig liv i den igen

Jeg kjøpte en uoriginal kabel til 3510, og prøvde den sammen med Logo
Manager. Fikk aldri kontakt med telefonen. Har helt gitt opp kabel til en
telefon som ikke er beregnet på kabel.

Dersom man ønsker å koble telefonen til en PC, vil jeg for fremtiden satse
på en telefon, som er beregnet for dataoverføring via kabel eller IR. 3510
er en utmerket telefon, men hverken den eller en del andre nokiatelefoner er
beregnet på dataoverføring via kabel. Derfor lager ikke Nokia slike kabler
til dem. Kontakten som sitter under batteriet er vel mer beregnet på
SW-oppgradering og service.

Solgte min 3510, og kjøpte en 5210, som har IR (men ikke GPRS...). Denne
bruker jeg mest til å snakke i, samt kalendernotater Har også en Siemens
C55, som kan tilkobles datakabel og som har GPRS. Denne bruker jeg til WAP
og som vekkerklokke, samt et annet mobilnett.

Mvh

Thorolv Valentinsen