assert og javadoc
Fra : René Iversen

Dato : 22-11-02 19:03

Kan det virkelig passe at man ikke kan bruge javadoc når der er assert
statements i koden?

jeg har ikke lige koden her men mener der var sådan her det så ud

public void setVisibility( int visibility )
{
assert visibility == vPublic ||
visibility == vPrivate ||
visibility == vProtected ||
visibility == vPackage :
"Visibility er ikke gyldig";

this.visibility = visibility;
}

Fra : Michael Banzon

Dato : 23-11-02 01:34

"René Iversen" <spam@riversen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> statements i koden?
>
> jeg har ikke lige koden her men mener der var sådan her det så ud
>
> public void setVisibility( int visibility )

Så vidt jeg husker, så er assert kun beregnet til brug i udviklings-
fasen... og altså ikke noget man skal "shippe" og dermed køre
javadoc på...

Men det kan godt være at jeg tager fejl, det er lang tid siden
at jeg har læst det...

/ Michael

Fra : René Iversen

Dato : 24-11-02 15:43

> [...]
> javadoc på...
>
> Men det kan godt være at jeg tager fejl, det er lang tid siden

Ja, men vi er en lille gruppe, hvor vi så også vil lave lidt javadoc til
hinanden...muligt det heller ikke er normalt, men det gør vi

har dog fundet ud af at -source 1.4 som parameter til javadoc løser det...