Leadtek WinFast GForce4 MX-440
Fra : Kenneth Boye

Dato : 22-11-02 16:09

Hej NG

Er der nogen der ved om ovenstående grafikkort kommer med aktiv køling?

Mvh.
Kenneth Boye

Fra : Thomas

Dato : 22-11-02 16:20

Har et med passiv køling.

Fra : Kenneth Boye

Dato : 22-11-02 16:25

> Har et med passiv køling.

Hvordan er ydelsen på dit kort, Thomas?

Kenneth

Fra : Thomas

Dato : 22-11-02 17:01

Ok for et mx kort! Det bruges ikke til tunge spil. Det kører i hvert fald
meget bedre end det TNT2 kort det erstattede.
Thomas

Fra : J. Jakobsen

Dato : 22-11-02 21:42

Mit kort kom med en blæser monteret (Creative) denne blæser larmede og
spruttede så jeg afmonterede den og monterede en kølerprofil, uden blæser,
fra en gammel pentium jeg havede liggende. Dette har nu kørt i flere måneder
uden problemer også selvom jeg har sat den til at bestille noget og der har
ikke været nogle nævneværdige temp. problemer eller andet som kan have
forbindelse til den nye kølerprofil. Det er noget jeg klart vil anbefale
hvis der er nogle der arbejder i støjdæmpning, dog skal man være lidt
forsigtig specielt når den nye køler monteres, der skal nyt kølepasta på og
den må ikke spændes for hårdt så PCB'en knækker.
Til slut vil jeg lige sige at den dejligste lyd er lyden fra en total pasiv
kølet PC
/Jørgen

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 23-11-02 13:16

"J. Jakobsen" <georg@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den må ikke spændes for hårdt så PCB'en knækker.
> Til slut vil jeg lige sige at den dejligste lyd er lyden fra en total

Hvordan har du passivt kølet din Cpu?

Mvh Søren C

Fra : J. Jakobsen

Dato : 23-11-02 14:29

Det har jeg gjort med en stor klump aluminium på 70x70x70 mm som jeg har
boret en masse huller i på kryds og tværs, hullerne er Ø 4 mm så varmen kan
strømme væk. Desuden er klumpen passet til i den ene side for at give plads
til kondensatorerne der er på motherboardet. Min CPU er en PIII 1 GHz og den
bliver ca 50 grader varm hvilket ikke er noget problem. Blæseren i
strømforsyningen er også fjernet og der har jeg boret et hul med et hulbor
på Ø 80 mm, og over dette hul i kabinettet også et hul på Ø 80 mm med et
metalgitter over. Varm luft strømmer jo opad så varmen fra kabinettet
strømmer ud gennem strømforsyningen og kabinettet af dette hul.
Dette er det eneste jeg har gjort og det virker fint.
Desuden har jeg to segate Baracudaer, DVD og CD-Brænder.
Klumpen skaffede den lokale smed og han lod mig låne hans fræser og
drejebænk, formedelst kiloprisen på ALU og 12 guldøl hvoraf jeg selv drak de
6 ...
Håber det er noget du kan bruge
/Jørgen