Car Park
Fra : Rasmussen

Dato : 22-11-02 15:21

hej Gruppe

Jeg har i dag parkeret på Kvicklys P-plads, som overvåges af Car-park. Jeg
ankom kl 1100 og satte behørigt P-skiven.

Kom tilbage kl 1200 flyttede min bil fra en bås til en anden og satte skiven
til kl 1200.

Var tilbage ved bilen igen kl 1215, og havde fået en bøde fordi jeg havde
flyttet min bil fra en bås til en anden...

Jeg har jo ikke holdt på pladsen i to timer... Er det mon tilladt at gi en
bøde for det.

Jeg spurgte ovenikøbet vagten, og han sagde at jeg godt lige kunne gå ind og
handle bare jeg ikke flyttede p-skiven. Så valgte jeg at flytte hele bilen.
og P skiven og så får man en bøde på 510 kr.

hvad mener i.

Hilsen Birgit
--
Da jeg er træt af spam, bliver du nødt til at fjerne tallet 5 fra min
adresse.

Fra : alexbo

Dato : 22-11-02 15:43

Rasmussen <flynderborg5@stofanet.dk> skrev

> Kom tilbage kl 1200 flyttede min bil fra en bås til en anden og satte
skiven
> til kl 1200.

At du flytter din bil har ingen betydning, det der betyder noget er at du
har flyttet din parkeringsskive.

Det er imod parkeringsreglerne, nu er det ikke en bøde, men en afgift
Carpark har udstedt, men det gør ingen forskel.

Du omtaler 2 timer, jeg formoder at du dermed mener at der er 2 timers
parkering, hvis det er tilfældet og du parkerede fra 11,00 til 12,15 hvorfor
flyttede du så bil og skive?

Hvis du havde fulgt rådet om ikke at flytte skiven var der jo ingenting
sket.

mvh
Alex Christensen

Fra : Rasmussen

Dato : 22-11-02 16:58

> [...]
hvorfor
> flyttede du så bil og skive?
>
> Hvis du havde fulgt rådet om ikke at flytte skiven var der jo ingenting

Tja ,det ved jeg ikke. Nok fordi jeg troede at der så kunne gå to nye timer.
men jeg kom tilbage efter et kvarter, og da var skaden allerede sket.

men jeg har stadig ikke parkeret på pladsen mere end l time og et kvarter...
Der står vel ikke noget i loven om at man SKAL holde på den samme bås. Nu er
det jo så heldigt at p-vagten selv har noteret sig at jeg ankom kl ll..

Hilsen Birgit

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-11-02 18:27

"Rasmussen" <flynderborg5@stofanet.dk> wrote:

>men jeg har stadig ikke parkeret på pladsen mere end l time og et kvarter...

Hvis det nu var en afgift udstedt af en "rigtig" P-vagt, havde en
forkert indstillet P-skive skam ogsaa vaeret grund nok.

Jeg ved ikke, hvad din aftale med Car Park siger paa det punkt,
men mon ikke den har en lignende bestemmelse?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 22-11-02 18:39

On Fri, 22 Nov 2002 16:58:08 +0100, "Rasmussen"
> [...]

>det jo så heldigt at p-vagten selv har noteret sig at jeg ankom kl ll..

Hvor langt skal man så køre væk, hvis man f.eks. har glemt at købe et
eller andet, og ønsker at holde på samme P-plads? Skal der gå en hel
dag, inden man må holde der igen?

--

/Dan MOrtensen

Fra : alexbo

Dato : 22-11-02 19:38

Dan MOrtensen <dd@bagggesen.dk> skrev

> Hvor langt skal man så køre væk, hvis man f.eks. har glemt at købe et
> eller andet, og ønsker at holde på samme P-plads? Skal der gå en hel
> dag, inden man må holde der igen?

Det er et godt spørgsmål, som man siger når man ikke ved svaret.

Der findes en gammel højesteretsdom fra ca. 1962 , hvor en bilist fik
stadfæstet en parkeringsbøde, han havde flyttet sin bil ca 100m. for at
kunne fortsætte sine kundebesøg, dommen fastslog at køreturen kun havde til
formål at omgå parkeringsreglerne.

Hvis man forlader parkeringspladsen og på vej væk kommer i tanker om noget
man har glemt, kører tilbage, parkerer med nyindstillet skive, vil det nok
være klogt at gemme boner fra forretningen,
så burde det være muligt at sandsynliggøre en helt ny situation.

Forretninger med parkeringsvagt, har jo ikke oprettet denne for at genere
kunderne tværtimod, man ønsker jo netop at reservere pladserne til kunderne,
og forhindre at beboere og ansatte i nærheden optager pladserne hele dagen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning

Dato : 22-11-02 23:15

> [...]
>ankom kl 1100 og satte behørigt P-skiven.
>
>Kom tilbage kl 1200 flyttede min bil fra en bås til en anden og satte skiven

Duer ikke - du skal helt væk fra parkeringspladsen! Du har love at
holde på _pladsen_ en time, ikke_båsen_.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Rasmussen

Dato : 23-11-02 11:27

--
"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

Jeg

> Duer ikke - du skal helt væk fra parkeringspladsen! Du har love at
> holde på _pladsen_ en time, ikke_båsen_.

Duer godt. Jeg ankom kl ll og jeg forlod p-pladsen kl 1215... Jeg har været
der l time og et kvarter. Det er jo også det p-vagten har noteret. Han
skriver bare forneden på girokortet at jeg har skiftet bås... Ja og hva
så???

Hilsen Birgit

Fra : alexbo

Dato : 23-11-02 12:07

Rasmussen <flynderborg5@stofanet.dk> skrev

> Han skriver bare forneden på girokortet at jeg har skiftet bås... Ja og
hva
> så???

Formålet med at skifte bås var jo at omgå parkeringsreglerne, det er det der
udløser afgiften.

Rent faktiskt havde vagten jo fortalt dig, hvad du skulle gøre for ikke at
risikere en afgift.

Alex Christensen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-11-02 12:50

"Rasmussen" <flynderborg5@stofanet.dk> skrev Sat, 23 Nov 2002 11:27:24
+0100

> [...]
>der l time og et kvarter. Det er jo også det p-vagten har noteret. Han
>skriver bare forneden på girokortet at jeg har skiftet bås... Ja og hva

Problemet er vel, at hvis p-vagten ikke tilfældigvis havde bemærket din
ankomst til pladsen og hvis han ikke havde set du flyttede bilen, så
kunne du have holdt der i tre timer (mod de normale to).
Og det var vel dybest set også grunden til at du ændrede p-skiven.?

At du så alligevel ikke udnyttede denne mulighed gør sådan set ingen
forskel, at du flytter bilen gør sådan set heller ikke nogen forskel.
Problemet er, at du ændrer på p-skiven uden at have forladt pladsen.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Rasmussen

Dato : 23-11-02 17:18

> [...]
> kunne du have holdt der i tre timer (mod de normale to).
> Og det var vel dybest set også grunden til at du ændrede p-skiven.?

Ja det er muligt at det er det der er problemet. men ikke desto mindre så
vidste p-vagte også godt at jeg ikke havde holdt der i to timer......

Og jeg nægter at betale......'

Hilsen birgit

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 23-11-02 17:21

Rasmussen wrote:

> Ja det er muligt at det er det der er problemet. men ikke desto mindre så
> vidste p-vagte også godt at jeg ikke havde holdt der i to timer......
>
> Og jeg nægter at betale......'

Og du bliver dømt til det med piber og trommer.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Peter G C

Dato : 24-11-02 11:02

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Og du bliver dømt til det med piber og trommer.

Jep. Der foreligger en situation, der kan sidestilles med falsk.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-11-02 17:21

"Rasmussen" <flynderborg5@stofanet.dk> wrote in

> Ja det er muligt at det er det der er problemet. men ikke desto
> mindre så vidste p-vagte også godt at jeg ikke havde holdt der i
> to timer......

Men du havde ændret p-skiven, og p-vagten viste jo ikke hvor længe du
havde tænkt dig at handle ind.

> Og jeg nægter at betale......'

Held og lykke...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-02 20:37

Rasmussen skrev:

>Ja det er muligt at det er det der er problemet. men ikke desto mindre så
>vidste p-vagte også godt at jeg ikke havde holdt der i to timer......

I det allerførste svar du fik, stod der:

>At du flytter din bil har ingen betydning, det der betyder noget er at du
>har flyttet din parkeringsskive.

--
Bertel

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 24-11-02 01:23

Arne Feldborg skrev:

>"Rasmussen" <flynderborg5@stofanet.dk> skrev Sat, 23 Nov 2002 11:27:24
>+0100

Først vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg har været bosat i Grønland
siden 89 og derfor er lidt uvidende om alt det nye i DK - men man kan
da blive helt nervøs med det nymodens pjat med private p-firmaer

1:
Hvor kan man egentlig læse de regler der gælder for Car Park?

2:
Hvis der står i reglerne at du ikke må skifte bås har du nok et
problem som du ikke lige kan smyge dig ud af...

Men hvis:
- der ikke står noget om at bås-skifte er forbudt
- p-vagten egentlig ville give dig en afgift for at have ændret på
p-skiven

tror jeg der er bedre chancer. Jeg synes nemlig et jeg kan erindre
noget om at FDM kørte (og vandt) en sag for en del år siden (15-20
år) hvor en person fik en opkrævning hvor p-vagten (eller betjenten)
havde sat krydset en forkert overtrædelse. Så selv om trafikanten
havde overtrådt en regel slap vedkommende.

Er er nogen der kan bekræfte at det forholder sig sådan?

Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 25-11-02 11:47

"Jørgen Linde Sørensen" <NOSPAMng1@linde-sorensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 1:
> Hvor kan man egentlig læse de regler der gælder for Car Park?

Dem kan man ikke læse nogen steder. Når man kører ind på pladsen, indgår man
en aftale med parkeringsfirmaet om at man er overgivet til medarbejderens
definition af hvad der gælder.

Sådan må man konkludere, når skiltet ved indgangen til parkeringspladsen
alene omhandler tidsafgrænsninger for den enkelte parkering og diverse
trusler. Der står f.eks. ikke hvor lang tid (timer,dage) der skal gå imellem
ens besøg i butikken bare for at tage en forhold, som mangler definition i
aftalen.

Den eneste måde hvorpå man kan undgå afgifter, er at lade være med at indgå
aftalen, dvs. lade være med at parkere det pågældende sted. Der er andre
parkeringspladser end de nævnte og såfremt at forretningen vil stille ekstra
betingelser for at handle det pågældende sted, må man medtage disse forhold
i sine overvejelser om man i det hele taget vil indgå en handel med
forretningerne, som har bedt parkeringsfirmaet om at drive forretning der.

Med hensyn til at blive dømt, så er det indtil videre blevet ved trusler,
fordi "et edb-system ikke virker". Man mangler ihvertfald at få hævet nogle
personer i retten.

O.T: Hvilken Kvickly var det du handlede i. Husk at skrive om det på
www.boycot.dk.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Per Christoffersen

Dato : 25-11-02 12:05

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message

> O.T: Hvilken Kvickly var det du handlede i. Husk at skrive om det på
> www.boycot.dk.

Nok er det OT, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad kunstneren Asmund
Boycot har med sagen at gøre ?

/Per

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-11-02 12:50

Som svar på skriblerier nedfældet af Per Christoffersen :

Skule sikkert have været www.boykot.dk

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 25-11-02 23:55

> [...]

man
> en aftale med parkeringsfirmaet om at man er overgivet til medarbejderens

Det er jo ikke holdbart - så kan man være sikker på ikke at få en ens
behandling på
tværs af de forskellige medarbejdere.

Jeg mener også at der er noget med at man skal have mulighed for at kende
indholdet
af en "kontrakt" inden denne træder i kraft, og det har man ikke her. Det
kan med
rimelighed antages at være "almen viden" at P-skiltene med timeangivelse
angiver
reglerne for hvor længe man må parkere der, men derudover kan det ikke
formodes
at man kender til deres regler (når de ikke tilsvarer reglerne for offentlig
parkering).

Uden at have en faglig baggrund, vil jeg mene at CP i sagen her forsøger at
straffe en
for at have til hensigt at parkere for længe - da synderen aldrig nåede at
gøre det.
Og det lyder som et lidt tyndt grundlag.

Hvis CarPark virkelig kunne sætte regler som de ønsker, og man er tvunget
til at
indgå aftalen for at kende til betingelserne, kunne de for eksempel nedfælde
at alle
som benyttede deres service, forpligtede sig til at betale 100 kr årligt i
afgift til
vedligeholdelse af P-pladserne.
"Når man kører ind på pladsen, indgår man en aftale med parkeringsfirmaet om
at
man er overgivet til medarbejderens definition af hvad der gælder."

Mvh
Kenneth

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 26-11-02 08:18

"Kenneth Ahn Jensen" <antipiratgruppen@REMOVEyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:3de2aa4b$0$81775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
om
> at
> man er overgivet til medarbejderens definition af hvad der gælder."

Jeg er enig i at skiltets tekst - "Aftalen" slet ikke dækker aftalens
indhold. Problemet er bare at parkeringsfirmaerne generelt undlader at få
dom netop fordi at de ønsker uklarhed.

Jeg kan kun opfodre til at lade være med at indgå aftalen, når det dokument
(Skiltet) man skal indgå aftalen på basis af, er så upræcis.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : alexbo

Dato : 26-11-02 19:20

Kenneth Ahn Jensen <antipiratgruppen@REMOVEyahoo.com> skrev

>men derudover kan det ikke formodes at man kender til deres regler (når de
ikke tilsvarer reglerne for offentlig parkering).

Hvad er forskellen på Carpark regler og reglerne på offentlige P.pladser?

mvh
Alex Christensen

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 02-12-02 00:08

alexbo skrev:

> [...]
>ikke tilsvarer reglerne for offentlig parkering).
>
>Hvad er forskellen på Carpark regler og reglerne på offentlige P.pladser?

Hvor finder man egentlig de - generelle - regler som er udsprunget af
færdselsloven og deraf følgende bekendtgørelser om hvad man må, eller
mere interessant, ikke-må med hensyn til at flytte bilen, flytte
skiven osv. osv? De fleste er nok klar over at man ikke må ændre på
p-skivens visning og lade bilen stå - men det er jo mere triggy hvor
lang tur man skal køre for at kunne parkere lovligt igen

Et link ville være dejligt.

En søgning på Google (nettet og grupper) har ikke rigtig ledt mig til
det rette sted - men jeg kan da se at hvis man skal til en anden by er
man næsten nødt til at chekce hvad der har af særlige regler det
pågældene sted )

Fra : alexbo

Dato : 02-12-02 19:35

Jørgen Linde Sørensen <NOSPAMng1@linde-sorensen.dk> skrev

>men det er jo mere triggy hvor
> lang tur man skal køre for at kunne parkere lovligt igen

Der findes, jeg havde nær sagt naturligvis, ingen fast tids/afstands regel
om hvor langt/længe man skal køre for at opnå status af ny parkering.
Jeg kan bare citere fra et af mine første indlæg i denne tråd.

[...]

Så hvis man kun flytter sin bil for at omgå parkeringsreglerne er man på
gale veje.

mvh
Alex Christensen