Advarsel om Pollefon
Fra : Ole M

Dato : 22-11-02 13:32

Hvis man står for at oprette et abb. hos Sonofon, skal man vide at kortet
virker nogle få dage hvorefter det går i sort.
Dette skyldes at Sonefons system ikke kan følge med, herefter har man en
telefon der ikke virker før Sonofon får kortet tastet ind i deres system.
Man kan ikke rigtig oplyse hvor lang tid der går, måske 2-3 uger.

Hilsen Ole

Fra : Lars Raaby

Dato : 22-11-02 17:15

Ole M skrev i et tidligere indlæg:

> [...]
> har man en telefon der ikke virker før Sonofon får kortet
> tastet ind i deres system. Man kan ikke rigtig oplyse hvor

Nu har du måske været uheldig. Det kan også forkomme med de andre
udbyder.
CBB har da mange problemer med at følge med i øjeblikket.

Lars Raaby

Don´t feed the TROLL

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-11-02 19:17

"Lars Raaby" <Norman_Antivirus@raaby.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har du måske været uheldig. Det kan også forkomme med de andre
> udbyder.
> CBB har da mange problemer med at følge med i øjeblikket.

CBB bruger jo også Sonofons net, måske derfor?

Claus

Fra : MaRk

Dato : 22-11-02 17:22

Det samme har telia, der går bare længere tid.

Fra : John K

Dato : 22-11-02 23:46

> [...]
> telefon der ikke virker før Sonofon får kortet tastet ind i deres system.
> Man kan ikke rigtig oplyse hvor lang tid der går, måske 2-3 uger.

Kender en der har haft samme problem. Telefonen blev lukket om torsdagen,
men blev dog åbnet igen den efterfølgende mandag.

Mvh

John K

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 23-11-02 17:04

ofte har teleselskaberne en max grænse indtil navn og adresse er modtaget og
godkendt.

Tele DKs er 500 kroner hvor meget sonofons er ved jeg ikke.

Hilsen

Johnny

Fra : Morten Riis

Dato : 24-11-02 02:37

"Johnny Pedersen" <smart@noemail,dk> skrev i en meddelelse
> ofte har teleselskaberne en max grænse indtil navn og adresse er modtaget
og
> godkendt.
>
> Tele DKs er 500 kroner hvor meget sonofons er ved jeg ikke.

SONFONS er også 500 kroner.

Fra : John Doe

Dato : 26-11-02 22:08

Sonofon har indført et nyt EDB system til håndtering oprettelse osv..
Desværre så kører det ikke 100% optimalt endnu. Derfor kan det tage lidt
længere tid at få kørt alle oplysningerne ind i systemet. Nogle folk
taler så desværre så meget, at de falder for max grænsen før de er
oprettet.

Sidst jeg hørte, så var situationen dog ved at blive normaliseret.

Der er ikke så meget at gøre ved det. Jeg kan personligt huske en
ligende situation, hvor TDC skiftede EDB for et par år siden. EDB er en
herlig ting - når det virker.