/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Død disk i TiBook'en
Fra : Alex Sobocki


Dato : 22-11-02 14:08

Hej

Jeg sidder og arbejder på min dejlige TiBook 550 Mhz. (Jaguar)
Pludseligt fryser den (skulle ikke være muligt...)
Jeg er nødt til at genstarte maskinen.
Den kommer op med blinkende spørgsmålstegn/Glade Mac fra system 9...???
og der sker bare ikke noget.
Jeg starter fra Jaguaren CD og går ind i den der disk værktøj. Den kan
slet ikke se disken.
Hvad kan man gøre?

Den vil ikke starte med Norton Systemworks 1 CD.
Ingen værktøjer kan se disken...

Håber, I kan hjælpe


Hilsen
Alex


 
 
Michael Holm (23-11-2002)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 23-11-02 00:40

Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg sidder og arbejder på min dejlige TiBook 550 Mhz. (Jaguar)
> Pludseligt fryser den (skulle ikke være muligt...)
> Jeg er nødt til at genstarte maskinen.
> Den kommer op med blinkende spørgsmålstegn/Glade Mac fra system 9...???
> og der sker bare ikke noget.
> Jeg starter fra Jaguaren CD og går ind i den der disk værktøj. Den kan
> slet ikke se disken.
> Hvad kan man gøre?
>
> Den vil ikke starte med Norton Systemworks 1 CD.
> Ingen værktøjer kan se disken...
>
> Håber, I kan hjælpe
>
>
> Hilsen
> Alex
har du de oprindelige Cd'er til tibooken ? i så fald kan du starte op
fra os 9 cd'en ?
har du kunne starte op tra norton cd'en før ?

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk
iChat: kiaikido

Alex Sobocki (25-11-2002)
Kommentar
Fra : Alex Sobocki


Dato : 25-11-02 09:47

> har du de oprindelige Cd'er til tibooken ? i så fald kan du starte op
> fra os 9 cd'en ?
> har du kunne starte op tra norton cd'en før ?


Disken kan slet ikke ses...(

Alex



Erik Richard Sørense~ (25-11-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 25-11-02 16:46

Hej Alex

Kan disken heller ikke bare registreres i Diskværktøj? - Kan den det, så
prøv at vælge 'Opdater driver' fra menuen 'Funktioner'. En defekt driver
kan godt ødelægge mulighederne for at se disken på skrivebordet.

Har du prøvet at trykke på reset kanppen?
Har du zappet PRAM? - genopbygget skrivebord osv....

Og endelig, hvilket mærke i HD drejer det sig om, - Er det en IBM
TravelStar DTLA series, - hvis det er det, så er der desværre en stor
mulighed for, at du aldrig vil få den igang igen. Der er uhyggelig mange
DTLA diske, der står af i denne tid. Opr. var det jo kun GXP serierne til
3.5", der var problemerne, men nu er DTLA diskene sandelig også kommet
med. Er det en sådan disk, så aflever den hos nærmeste forhandler - der er
stadig garanti på.

Alex Sobocki wrote:

> > har du de oprindelige Cd'er til tibooken ? i så fald kan du starte op
> > fra os 9 cd'en ?
> > har du kunne starte op tra norton cd'en før ?
>
> Disken kan slet ikke ses...(

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Alex Sobocki (26-11-2002)
Kommentar
Fra : Alex Sobocki


Dato : 26-11-02 09:33



Erik Richard Sørensen wrote:

> Hej Alex
>
> Kan disken heller ikke bare registreres i Diskværktøj? - Kan den det, så
> prøv at vælge 'Opdater driver' fra menuen 'Funktioner'. En defekt driver
> kan godt ødelægge mulighederne for at se disken på skrivebordet.
>
> Har du prøvet at trykke på reset kanppen?
> Har du zappet PRAM? - genopbygget skrivebord osv....
>
> Og endelig, hvilket mærke i HD drejer det sig om, - Er det en IBM
> TravelStar DTLA series, - hvis det er det, så er der desværre en stor
> mulighed for, at du aldrig vil få den igang igen. Der er uhyggelig mange
> DTLA diske, der står af i denne tid. Opr. var det jo kun GXP serierne til
> 3.5", der var problemerne, men nu er DTLA diskene sandelig også kommet
> med. Er det en sådan disk, så aflever den hos nærmeste forhandler - der er
> stadig garanti på.
>
> mvh. Erik Richard
>
>



Hej Erik


Tak for dit svar.

Jeg har prøvet ALT. Og den er bare død som...
Det er en Fujitsu-lort (

Der er stadig garanti på TiBooken - men her gælder det mere de data der
ligger på end diskens pris.
Jeg har dummet mig rigtigt meget. Desværre.
Du ved jo: Rigtige mand tager ikke back-up'en.

Jo - du kan tror jeg går højt op i det...på arbejde (er selv sysop på
Philips), men ikke så højt derhjemme. Nu vil jeg gøre det.
Det koster bare f. meget arbejde.

Hilsen

Alex


Storm (26-11-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 26-11-02 20:42

Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> wrote:

> Du ved jo: Rigtige mand tager ikke back-up'en.
>
> Jo - du kan tror jeg går højt op i det...på arbejde (er selv sysop på
> Philips), men ikke så højt derhjemme. Nu vil jeg gøre det.

Det er en af de ting jeg også skal ha' styr på, men jeg har ikke haft
tiden, og hvis jeg har set det serveret på et sølvfad, har jeg ikke
forstået det.
Hvis du finder på noget smart må du gerne give lyd.

Per Rønne foreslog om Dantz Retrospect, og jeg har set forslag om Carbon
Copy Cloner eller psync.

"__
http://www.dan.co.jp/cases/macosx/psync.html.
There are several front-ends for it, including:
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=16089&db=mac

For scheduled backups, take a look at
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=16206&db=mac
__"

--

Venlig hilsen
Nina Storm

Henrik Münster (26-11-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 26-11-02 23:11

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Per Rønne foreslog om Dantz Retrospect, og jeg har set forslag om Carbon
> Copy Cloner eller psync.

Jeg har brugt Retrospect Express i nogle år. Express er den billige
version, men den kan det meste, som private har brug for. Den har altid
fungeret helt stabilt. Jeg har lavet back-up til Superdiske på 120 MB,
så jeg har haft flere diske. Det har altid været nemt at finde en enkelt
fil, som jeg lige manglede og for den sags skyld også at genskabe en
masse filer. Jeg vil nok prøve at give Apples eget Backup en chance. Det
ser jo meget nemt ud.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Alex Sobocki (27-11-2002)
Kommentar
Fra : Alex Sobocki


Dato : 27-11-02 07:48

Dantz Retrospect er nok det eneste stykke software på markedet der
virker godt og er brugervenligt.
Apple eget back-up kender jeg ikke så godt. Kan det virkeligt passe at
det kun supporterer CD'er og DVD-diske som back-up medie'er?
Hvorfor ikke store og billige FireWire-diske?

Hilsen

Alex


Henrik Münster (27-11-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 27-11-02 21:58

Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> wrote:

> Apple eget back-up kender jeg ikke så godt. Kan det virkeligt passe at
> det kun supporterer CD'er og DVD-diske som back-up medie'er?

Ja, og så er det vist endda kun de drev, der er indbygget originalt i
Apples egne computere.

> Hvorfor ikke store og billige FireWire-diske?

Man kan vel bruge det argument, at så kan man lige så godt kopiere
dokumenterne over evt. med et synkroniseringsprogram. Sådan er disk er
jo både hurtig og rigeligt stor. Naturligvis fylder dokumenterne mere,
når de ikke er komprimeret af et rigtigt back-up-program, men på den
anden side er de nemmere at komme til, hvis de ikke er pakket sammen.
Låner man en anden computer, der måske ikke har det samme
back-up-program, er det jo noget nemmere bare at koble firewire-disken
til og have direkte adgang til dokumenterne. Jeg er klar over, at der
også er ulemper ved den løsning, men den er da et meget godt supplement
til en rigtig back-up.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

[5220] Maciek (23-11-2002)
Kommentar
Fra : [5220] Maciek


Dato : 23-11-02 02:03

Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg sidder og arbejder på min dejlige TiBook 550 Mhz. (Jaguar)
> Pludseligt fryser den (skulle ikke være muligt...)
> Jeg er nødt til at genstarte maskinen.
> Den kommer op med blinkende spørgsmålstegn/Glade Mac fra system 9...???
> og der sker bare ikke noget.
> Jeg starter fra Jaguaren CD og går ind i den der disk værktøj. Den kan
> slet ikke se disken.
> Hvad kan man gøre?
>
> Den vil ikke starte med Norton Systemworks 1 CD.
> Ingen værktøjer kan se disken...
>
> Håber, I kan hjælpe

Hvis det er en død disk, kan jeg godt hjælpe dig med en replace til en
20GB for en rimelig pris.
mvh. Maciek (Odense)
--
"I think that there is a world market for maybe five computers"
-Thomas Watson, chairman of IBM, in 1943

Alex Sobocki (25-11-2002)
Kommentar
Fra : Alex Sobocki


Dato : 25-11-02 09:49

> Hvis det er en død disk, kan jeg godt hjælpe dig med en replace til en
> 20GB for en rimelig pris.
> mvh. Maciek (Odense)



Hej Maciek

Den er dødt. Jeg har allerede bestilt en ny...
Hvad skal du have for din 20 GB?

Alex



Hanne Hertzog (25-11-2002)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 25-11-02 11:28

Alex.Sobocki@get2net.dk writes:
>
>
>Hej Maciek
>
>Den er d¯dt. Jeg har allerede bestilt en ny...
>Hvad skal du have for din 20 GB?
>
>Alex
>
>

Det var da trist. Håber ikke du har mistet for mange data, du ikke havde
bachup af.
Og så er den vel stadig under garanti?

Hilsen Hanne


Alex Sobocki (25-11-2002)
Kommentar
Fra : Alex Sobocki


Dato : 25-11-02 12:47

> Det var da trist. Håber ikke du har mistet for mange data, du ikke havde
> bachup af.
> Og så er den vel stadig under garanti?
>
> Hilsen Hanne




Hej Hanne

Ja, du kan tro, jeg var hel knust.
Der er naturligvis garanti men hvad hjælper det...


Tre dages arbejde e væk samt kunden venter på et færdigt produkt...(

Hilsen

Alex



Hanne Hertzog (25-11-2002)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 25-11-02 13:55

Alex.Sobocki@get2net.dk writes:
>
>Hej Hanne
>
>Ja, du kan tro, jeg var hel knust.
>Der er naturligvis garanti men hvad hjÊlper det...
>
>
>Tre dages arbejde e vÊk samt kunden venter p et fÊrdigt produkt...(
>
>Hilsen
>
>Alex
>
>

Det er skrækkeligt for dig. Vi stoler for meget på skidtet og glemmer at
lave backup HELE TIDEN!

Jeg føler med dig, selvom det ikke hjælper dig.

Kan man slet ikke redde data på nogen måde? Jeg ved godt at nu er det
forsent, for du har sikkert allerede lavet nyt til kunden
Hilsen Hanne


Alex Sobocki (25-11-2002)
Kommentar
Fra : Alex Sobocki


Dato : 25-11-02 15:49


> Det er skrækkeligt for dig. Vi stoler for meget på skidtet og glemmer at
> lave backup HELE TIDEN!
>
> Jeg føler med dig, selvom det ikke hjælper dig.
>
> Kan man slet ikke redde data på nogen måde? Jeg ved godt at nu er det
> forsent, for du har sikkert allerede lavet nyt til kunden
> Hilsen Hanne



Tak Hanne

Det er noget lort.... det hele.
Jeg har næsten genoprettet hele opgaven. Der var ikke mange timers
nattesøvn.........

Alex



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste