Ericofon (Cobra)
Fra : Ken Jepsen

Dato : 22-11-02 12:36

Hej!

Er der nogen der ved om det er muligt at ombygge sub. fra svensk model til
at kunne fungere i DK ?
Der er tilsyneladende ingen buzzer i den svenske model jeg har, så den
ringer ikke!

Anny help wanted!

Mvh
Ken Jepsen

Fra : Chr

Dato : 23-11-02 00:45

"Ken Jepsen" <ken@jss.dk> wrote in message
> [...]
> at kunne fungere i DK ?
> Der er tilsyneladende ingen buzzer i den svenske model jeg har, så den

Der burde være en buzzer inden i telefonen, den ligner en gryde med låg, med
en skrue i midten af låget, som kan justere lyden, men den er ført med den
ene leder ud til telefonstikket, så den skal forbindes i stikket, til den
anden af de 2 ankommende ledere, evt. med en kondesator på 1uf/200volt.

Chr

Fra : Ken Jepsen

Dato : 23-11-02 11:28

Hej Chr.

> [...]
> ene leder ud til telefonstikket, så den skal forbindes i stikket, til den
> anden af de 2 ankommende ledere, evt. med en kondesator på 1uf/200volt.

- Der er bare ikke nogen! Ved du evt. hvor man kan købe sådan en ?

Jeg aner ikke hvordan den har været brugt i sverige, men buzze har den
aldrig kunnet :-/

/Ken

Fra : Chr

Dato : 23-11-02 23:09

> [...]
> >
> - Der er bare ikke nogen! Ved du evt. hvor man kan købe sådan en ?
>
> Jeg aner ikke hvordan den har været brugt i sverige, men buzze har den

Hmmmmmmmmm det anede mig, svenskerne havde klokken siddende i den boks hvor
telefonen blev tilsluttet.
Den (vistnok) sidste buzzer jeg har, er lige sat i en æske for at være en
"ekstra klokke", har 2 linier i køkkenet men kun 1 telefon, derfor.
Sidst jeg så, hvor du måske kunne få den buzzer, var vel NIRA, Fabriksparken
i Glostrup, men det var engang i det sidste årtusinde, så jeg ved ikke om de
er i live idag. Ellers prøv Ericsson i Malmø, glem den danske afdeling, for
det blev til NIRA.

Chr

Fra : Ken Jepsen

Dato : 25-11-02 15:38

Takker Chr.

Vil prøve det du skrev

Fra : Stefan Garvig

Dato : 27-11-02 00:08

"Ken Jepsen" <ken@jss.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at kunne fungere i DK ?
> Der er tilsyneladende ingen buzzer i den svenske model jeg har, så den

Hej Ken

Prøv også at kikke på http://www.ericofon.com/

Venligst

Stefan Garvig
Rødovre

Fra : Ken Jepsen

Dato : 03-12-02 18:50

Hej Stefan,

> Prøv også at kikke på http://www.ericofon.com/

- Tak, den kender jeg godt... jeg har åbenbart en af de modeller uden
"buzzer" ... så min kan ikke ringe

Hvis nogen ved hvordan man skaffer en buzzer vil jeg være taknemlig

7Ken