Lidt psykologi
Fra : Jørgen Hess

Dato : 22-11-02 12:20

Her er en artikel omkring årsag til manglende motivation til at være slank:

http://www.sundhed.dk/servlet/generalarticle?cx=54&id=3588&main_id=sundhed

mvh
Jørgen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-11-02 17:48

> Her er en artikel omkring årsag til manglende motivation til at være
slank:

Mja, vel ikke helt. I øvrigt undrer dig mig altid, at overvægtige er tykke,
fordi de er bange for at være slanke og synlige. Netop overvægt gør dem da i
høj grad synlige og "på".
Prøv at se til eftermiddagsbaserne på kontoret - hvem får opmærksom ved at
tage basse nr 2? Eller sige nej tak? Det gør den overvægtige, ikke den
normalvægtige. Fra mit verdenshjørne er overvægtige i høj grad overvægtige,
fordi de er bange for at forsvinde, og ikke fordi de er bange for at blive
synlige.

Mvh Maria

Fra : Pia J

Dato : 23-11-02 20:20

> [...]
overvægtige,
> fordi de er bange for at forsvinde, og ikke fordi de er bange for at blive

Interessant tanke. Jeg kendte en, som uden tvivl var tyk for at holde folk
på afstand! Det var ligesom et panser, fysisk og psykisk.

:Pia

Fra : Web . Woman

Dato : 23-11-02 20:01

> Mja, vel ikke helt. I øvrigt undrer dig mig altid, at overvægtige er
tykke,
> fordi de er bange for at være slanke og synlige. Netop overvægt gør dem da
> høj grad synlige og "på".

Opmærksomhed handler om meget andet end blot at blive SET

Mvh. Lisbeth

Fra : Britt Malka

Dato : 24-11-02 11:13

On Fri, 22 Nov 2002 12:19:42 +0100, "Jørgen Hess"
<joergen.h@ahvamail.dk> wrote:

>Her er en artikel omkring årsag til manglende motivation til at være slank:
>
>http://www.sundhed.dk/servlet/generalarticle?cx=54&id=3588&main_id=sundhed

Det er en artikel om NLP og Lone Ladefoged. Jeg har prøvet hendes
kursus som en af de fire første overhovedet. Du kan læse om mine
erfaringer her: http://www.malka.dk/psykologi/beretning.html
Britt Malka - www.malka.it/home/britt - nu også med vitser

Kan du høre, når din elskede sender dig mail? - The Bat! www.malka.it/programs

Fra : 10-4!

Dato : 28-11-02 22:31

Min personlige erfaring (jeg er også reg. NLP psykoterapeut) er at den
psykologiske del ikke kan stå alene. I de 4½ år jeg læste til terapeut, har
jeg brugt mere end 100 af mine egenterapi-timer på mit vægtarbejde, med det
resultat, at jeg vejede 15 kilo mere bagefter.

Først nu, hvor jeg forbinder den psykiske side med den fysiske, og har et
netværk omkring mig, har jeg mod til at give slip på kiloene.

Selvfølgelig kan der være nogen, der kan give slip udelukkende ved hjælp af
NLP, men jeg vil så nødigt have, at nogen tror, det er det eneste
saliggørende, for de færreste kan det stå alene.

Det hjælper at få strikket kysen på plads, samlet løbemasker op osv. men det
kræver sandelig mod, motivation, vilje og opbakning fra omgivelserne osv
osv.

Kærligst Ninett