Harry Potter 2 - Weeee for en film...... [~
Fra : Sparre

Dato : 22-11-02 03:08

Hejsa

Er lige kommet ind af døren....det må jeg sige en 2'er der overhaler 1'eren
med indtil flere længder. Ihvertfald set ud fra mit 20 årige synspunkt. I
denne 2'er er der væsentligt mere action en jeg oplevede med etteren. Og den
her film har simpelthen det HELE Action, Spænding og enromt meget humor..

Specielt synes jeg enormt godt om Quidditch kampen, den var enormt flot
lavet. Mega action der i kanten af banen.

Jeg vil bare sige til jer alle SE AT KOM IND OG SE DEN - det er det hele
værd... 1000 * fr mig ihvertfald...

--
Sparre

Fra : Silver

Dato : 22-11-02 03:35

JEP jeg var osse fuldt tilfreds med den, jeg syntes at 1'eren var rigtig
suveræn så mine forventninger til 2'eren var ikke så store da man somregel
har fucked den up men her var undtagelsen af reglen godt nok, den film er
alle pengene værd.

Mvh
Silver

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-11-02 03:35

"Sparre" <christian@NOSPAMsparre.it> writes:

> Jeg vil bare sige til jer alle SE AT KOM IND OG SE DEN - det er det hele
> værd... 1000 * fr mig ihvertfald...

Jeg er helt enig. Jeg nød 1'eren, men den havde sine skønhedsfejl. Det
er blevet ordnet i 2'eren. Jeg kunne savne lidt mere fokus på Ginny og
end-of-level-monsteret virkede forkert, men det er også alt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 24-11-02 14:19

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

>Jeg er helt enig. Jeg nød 1'eren, men den havde sine skønhedsfejl. Det
>er blevet ordnet i 2'eren. Jeg kunne savne lidt mere fokus på Ginny

Enig - slutningen virker som om den kommer fra det blå.

>og
>end-of-level-monsteret virkede forkert, men det er også alt.

På hvilken måde?

Jeg synes filmen mangler en "råd tråd", der er mest nogle hændelser
der på et tidspunkt ender med en slåskamp og en happy end. Og så er
den for lang, en halv time kortere havde ikke gjort noget.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-11-02 18:02

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> writes:

> På hvilken måde?

Basilisken mindede mere om en muræne end om en slange, der har lusket
sig omkring i rørene.

> Jeg synes filmen mangler en "råd tråd", der er mest nogle hændelser
> der på et tidspunkt ender med en slåskamp og en happy end. Og så er
> den for lang, en halv time kortere havde ikke gjort noget.

Tjah. Jeg kan ikke helt se, hvad man skulle have fjernet. Jeg begræder
f.eks. lidt, at scenerne med havenisserne (garden gnomes) er væk.
--
Peter B. Juul, o.-.o "når nattehimmelen er mørk bag stjernerne,
The RockBear. ((^)) så er det fordi nattehimmelen er dækket

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 24-11-02 20:45

>Basilisken mindede mere om en muræne end om en slange, der har lusket
>sig omkring i rørene.

Okay, på den måde. Jeg tænkte faktisk også lidt at det ikke lignede en
slange. Det kunne have været fedt med en CGI version af slangen
(Jafar) fra Aladdin tegnefilmen.

>Tjah. Jeg kan ikke helt se, hvad man skulle have fjernet. Jeg begræder
>f.eks. lidt, at scenerne med havenisserne (garden gnomes) er væk.

Det kan jeg ikke sige efter kun at have set den en gang. Men jeg synes
nogle gange historien føres for langsomt frem. Men det er jo et valg
mellem hastighed og karakter- / historieudvikling.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 22-11-02 08:23

Hej,

Ja, jeg er helt enig. Hold kæft en fed film!
Denne er mere dunkel, dyster og hvad andre ord jeg kan finde på.... end
1'eren, men det passer fint derind i. Jeg var vild med scenariet, som
virkelig er storslået og i særdeleshed får en til at ønske, at man selv
kommer forbi Hogwarts engang... ak ja, bare man kunne.

I det hele taget var pengene godt givet ud, filmen og bogen passer godt
sammen, og Harry Potter : Chamber of Secrets er en af de film, man bare skal
se!

Sikke dog en appetizer til LOTR : TTT.... Nå, men jeg må hellere møde snart,
hehe.

mvh
Mads

Fra : Taba

Dato : 22-11-02 12:59

Det håber jeg for jeg faldt i søvn til 1'eren da jeg så den (på dvd)
Jeg synes det var en flot visuel film, men den var kedelig.......

//Taba

Fra : Michael Westi

Dato : 24-11-02 00:44

Ja, så fik jeg også set den. Og mine forventninger blev rimeligt indfriet.
Faktisk er
2´ erne bedre end end 1´etteren på flere områder. Især får birollerne
mere plads/betydning i denne. Og Kenneth Brannagh spiller "flødebolle" som
han aldrig
havde gjort andet. (Colgate med fluor) LOL
Skal jeg komme med en indvending, så kunne man godt have kortet filmen med
ca. 20-25 min. 160 min. er lige i overkanten.

--
Mvh Michael
"The intelligence on this globe is constant

Fra : Per Kristensen

Dato : 25-11-02 09:12

Jeg syntes 2'eren er klart dårligere end 1'eren. Den virker mere triviel og
uden en gribende historie.