Anchor Steambeer i DK?
Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 21-11-02 23:12

Er der nogen der har smagt øl fra bryggeriet Anchor i San Francisco? F.eks
Anchor Steam Beer? Jeg ved fra en kammerat, at de er i DK nu, men jeg har
endnu ikke smagt én. Nogen kommentarer fra en kender?

Bjarke

Fra : Lars Ehlers

Dato : 21-11-02 23:34

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk> wrote in message
> Er der nogen der har smagt øl fra bryggeriet Anchor i San Francisco? F.eks
> Anchor Steam Beer? Jeg ved fra en kammerat, at de er i DK nu, men jeg har
> endnu ikke smagt én. Nogen kommentarer fra en kender?

Hej Bjarke,

Jo, jeg har naturligvis smagt Anchor Steam, både fra flaske og fad. Det er
må mange måder en typisk amerikansk "micro-brew", kraftig smag af humle, men
alligevel en velafbalanceret ale. Den er en anelse mere bitter en andre
"micro-brews", men stadig en øl, som jeg nyder fra tid til anden. En anden
favorit i samme kategori er Samuel Adams, som ofte kan fåes på fad herovre.

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 22-11-02 11:22

"Bjarke Bundgaard" wrote:

> Er der nogen der har smagt øl fra bryggeriet Anchor i San Francisco? F.eks
> Anchor Steam Beer? Jeg ved fra en kammerat, at de er i DK nu, men jeg har
> endnu ikke smagt én. Nogen kommentarer fra en kender?

Jeg har prøvet den. Det er en mørk øl, som kan sammenlignes lidt med
en tysk altbier (nu håber jeg ikke, at jeg får de *virkelige* kendere på
nakken).

Mvh. Henrik

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 22-11-02 18:07

> Jeg har prøvet den. Det er en mørk øl, som kan sammenlignes lidt med
> en tysk altbier (nu håber jeg ikke, at jeg får de *virkelige* kendere på
> nakken).

Efter hvad jeg har læst mig til, tror jeg bestemt at du er på rette spor.
Den 'moderne' altbier er nemlig også en hybrid imellem en lager og en ale.
Den er overgæret, men kold modnet, hvorved mange af de smagstoffer der
oprinder i overgæringen nedtones. Så en altbier-lignende øl er faktisk hvad
jeg smagsmæssigt forventer, når jeg nu engang får fat i én...

Bjarke

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 22-11-02 13:22

Bjarke Bundgaard wrote:

> Er der nogen der har smagt øl fra bryggeriet Anchor i San
> Francisco? F.eks Anchor Steam Beer? Jeg ved fra en kammerat, at
> de er i DK nu, men jeg har endnu ikke smagt én. Nogen
> kommentarer fra en kender?
<snip>

Kender vil jeg ikke driste mig til at kalde mig selv, men deres
porter er en særdeles behagelig oplevelse, de andre er jeg ikke
nået til endnu - heller ikke selv om Gl. Strands Øl & Vinlager,
min foretrukne øl-pusher, har dem på hylderne...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.