Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Opløsning Olympus
Fra : P.L.P.

Dato : 21-11-02 22:53

Hej !

Har lige købt et Olympus C-220
Jeg skal nok fortrinsvis have fremkaldt billeder i 10x15
Kan vælge mellem High Quality 1600x1200 og Super High Quality 1600x1200
Hvad er forskelen mellem HQ og SHQ ?
Hvilken opløsning skal jeg vælge for at få de bedste billeder ?
Selvfølge nok den højeste med så fylder et billede jo også 1,2MB.........!

Mvh. Per

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-11-02 23:10

On Thu, 21 Nov 2002 22:52:59 +0100, "P.L.P." <xxxma-ry@get2net.dk>
wrote:

>Hej !

Hej!

>Har lige købt et Olympus C-220

Tillykke! Jeg har to andre olympusser og er meget glad for dem.

>Kan vælge mellem High Quality 1600x1200 og Super High Quality 1600x1200
>Hvad er forskelen mellem HQ og SHQ ?

Kompressionen. jpg er kompression med tab. Kompressionen kan så være
mere eller mindre hård med mere eller eller mindre tab.

>Hvilken opløsning skal jeg vælge for at få de bedste billeder ?
>Selvfølge nok den højeste

Just præcis

>med så fylder et billede jo også 1,2MB.........!

Ja, du kan ikke både spare pladsen og undgå kvalitetstabet. Selv
plejer jeg van at optage i tiff, som er tabsfrit, 1600*1200. Der kan
så være 13 fotos på et 128 MB-kort. Men prisen på smart media-kort er
jo efterhånden kommet lidt ned ...

Lidt ærgerligt, at mit, og dit ?, olmpus ikke kan optage *.raw. Det
fylder 1/3 mindre end tiff og er også tabsfrit.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk