Hvordan afgøres om en virksomheds it-sikke~
Fra : Kim Eichen

Dato : 21-11-02 22:35

Hvordan afgøres om en virksomheds it-sikkerhed overholder iso 1-7799.

Mvh Kim Eichen

Fra : Alex Holst

Dato : 21-11-02 23:27

Kim Eichen <eichen@worldonline.dk> wrote:
> Hvordan afgøres om en virksomheds it-sikkerhed overholder iso 1-7799.

ISO certificeringer bliver givet efter lange audits af ISO auditors.
Selve auditet tager uger eller maaneder, og selve forberedelsen tager
gerne meget laengere tid.

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 22-11-02 00:47

On Thu, 21 Nov 2002 22:26:38 +0000, Alex Holst <a@mongers.org> wrote:

>ISO certificeringer bliver givet efter lange audits af ISO auditors.
>Selve auditet tager uger eller maaneder, og selve forberedelsen tager
>gerne meget laengere tid.

Afhænger prisen af resultatet?
--
Svend Olaf

Fra : Lars Møller

Dato : 22-11-02 00:24

Kim Eichen wrote:

>Hvordan afgøres om en virksomheds it-sikkerhed overholder iso 1-7799.

Hej Kim

En god start er at købe standarden og læse i den:

http://www.ds.dk/iFrame?ident=misSogResultShow&misquery_standardNr=iso+17799&misquery_fritekst=

Den er iøvrigt den samme som BS 7799 -

og der står næsten det samme i dem som DS 484.

Fordelen ved DS 484 er at den er delt op i 2, Basale krav og skærpede
krav, og det er principielt typen af virksomhed der bestemmer om man
vælger den ene eller den anden.

Med venlig hilsen

Lars P. Møller

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-11-02 07:15

Hej.

"Lars Møller" <larsmo@post3.tele.dk> wrote in message
Fordelen ved DS 484 er at den er delt op i 2, Basale krav og skærpede
> krav, og det er principielt typen af virksomhed der bestemmer om man
> vælger den ene eller den anden.

Jaaa.. , lidt afhængig af, hvordan man fortolker dit udsagn. De særlige
forhold omkring internet adgang er i del II, s8.5.2.
Så af hensyn til dem, der ikke kender DS484, skal man være opmærksom på, at
del II godt kan være aktuel for alle typer af virksomheder.

--

Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Kim Eichen

Dato : 23-11-02 01:52

Tak for alle svarene.
Det for mig mest nyttige svar var nok i virkeligheden det føste (at det er
en lang proces), da jeg skulle løse en opgave og i min naivitet troede at
det blot var et spørgsmål om specifikt at svare ja eller nej til en række
punkter hvilket jeg blev opmærksom på ikke er tilfældet.
Opgaven er nu løst og afleveret (ret kort proves )

Mvh Kim Eichen