Visual Basic - fejl ved start af MS Word X~
Fra : Jørgen Rømming

Dato : 21-11-02 22:45

I forbindelse med start af min MS Word XP DK har jeg de seneste par dage
fået følgende boks op:

Microsoft Visual Basic

The macros in this project are disabled. Please refer to the online help or
documentation of the host application to determine how to enable macros.

Jeg har forgæves søgt hjælp på microsoft.com og microsoft.dk
Jeg har forsøgt afinstallation af MS Access og Visual Basic samt
geninstalleret disse.

Intet af dette har hjulpet.

Jeg kører i høj sikkerhedsniveau på makroer i Word.

Jeg har opgraderet til SP 2.

Har nogen en god løsning til dette problem?

Jeg kan sende boksen som e-mail, hvis det har interesse.

mvh
Jørgen Rømming
omega@roemming.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-11-02 22:52

Som svar på skriblerier forfattet af Jørgen Rømming

Jeg har lige rokeret lidt rundt på dit indlæg

> Jeg kører i høj sikkerhedsniveau på makroer i Word.

Når du gør det så er denne besked

> The macros in this project are disabled. Please refer to the online
> help or documentation of the host application to determine how to
> enable macros.

As designed ved unsigned macros

Vælg medium i stedet, så bliver du promptet hver gang du åbner et dokument
der indeholder makroer
Du finder det i menuen Tools -> Macros -> Security

Jeg går ud fra at der ikke er ændret så meget ved det fra Word2k til WordXP?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jørgen Rømming

Dato : 28-11-02 22:07

tak for svaret. så langt var jeg kommet. men det irriterer mig stadig, at
det ikke bare virker automatisk. det har virket siden installationen i marts
uden problemer. i weekenden har jeg endda forsøgt afinstallation og
geninstallation af office uden at det hjalp.

hvis jeg skal problemet helt til livs, så ska jeg nok starte forfra med
windows osv. det bliver en dag, hvor jeg har rigtig god tid.

mvh
Jørgen Rømming

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-11-02 22:08

Som svar på skriblerier forfattet af Jørgen Rømming

> tak for svaret. så langt var jeg kommet. men det irriterer mig
> stadig, at det ikke bare virker automatisk.

Hvad virker automatisk? At Word tillader makroer?
Du kan bare securoty til low, så spiller det...

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jørgen Rømming

Dato : 03-12-02 19:11

nej at den ikke længere kan finde ud af at være i "high". Det har virket
automatisk indtil nu.

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 05-12-02 22:26

"Jørgen Rømming" <joergen@roemming.dk> skrev i en meddelelse news:3decf3f0$0$235$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Den sidste linie med "Lavt sikkerhedsniveau" blev også min eneste løsning.

Her er at læse:
"Lav (anbefales ikke). Du er ikke beskyttet mod makroer, der kan
være usikre. Brug kun denne indstilling, hvis der er installeret
software til virusscanning, eller du er sikker på, at alle de
dokumenter, som du åbner, er sikre."

Og nederst:
"Virusscanner(e) er installeret."

Da jeg mener at have et effektivt antivirusprogram, føler jeg mig
umiddelbart sikker, --- eller er det en falsk sikkerhed?
Måske har du en bedre løsning?

Mvh
Bjarne