mail til to forskellige mail-adresser på s~
Fra : Carsten Tygesen

Dato : 21-11-02 20:51

Hej Allesammen,

Er der nogen der vil hjælpe mig med hvordan jeg fra en form kan sende
en mail til to forskellige mail-adresser på samme tid?

Hvad skal jeg gøre/tilføje for at der kan sendes mail til to e-mail-adresser
istedet
for som normalt 1?

Med venlig hilsen og på forhånd tak!

Carsten Tygesen

( <INPUT TYPE="hidden" NAME="recipient" VALUE="mail@jutland.com">)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-11-02 21:21

Carsten Tygesen skrev:

> Er der nogen der vil hjælpe mig med hvordan jeg fra en form
> kan sende en mail til to forskellige mail-adresser på samme
> tid?

Hvordan sender du den første?

> ( <INPUT TYPE="hidden" NAME="recipient"
> VALUE="mail@jutland.com">)

Hvis du med ovenstående kode kan sende til en adresse ville jeg
prøve en af følgende modeller:

<INPUT TYPE="hidden" NAME="recipient" VALUE="mail@nr1.dk">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="recipient" VALUE="mail@nr2.dk">

VALUE="mail@nr1.dk,mail@nr2.dk">
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Carsten Tygesen

Dato : 21-11-02 22:09

Tak for det gode råd.. men
jeg kan ikke få det til at virke, der bliver altid kun sendt til den første
mail-adresse.

Er der nogen der vil hjælpe mig??

Med venlig hilsen og Tak!
Carsten Tygesen

Fra : Per Rasmussen

Dato : 21-11-02 22:35

Carsten Tygesen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]

jeg tror at hvis du ændrer det til mail@nr1.dk;mail@nr2.dk

så virker det måske, det er f.eks sådan det står når du sender en alm e-mail
til flere personer

Per Rasmussen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Carsten Tygesen

Dato : 22-11-02 06:11

Hej Per, tak for forslaget, med det virke desværre heller ikke.....

Med venlig hilsen

Carsten Tygesen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-11-02 10:02

Carsten Tygesen skrev:

> Tak for det gode råd.. men
> jeg kan ikke få det til at virke, der bliver altid kun sendt
> til den første mail-adresse.
>
> Er der nogen der vil hjælpe mig??

Du har stadig ikke svaret på hvordan du konkret sender mailen. Vis
os lidt af din kode, så er det noget lettere at hjælpe.

PS: Tag lige et kig på min signatur inden du svarer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Carsten Tygesen

Dato : 22-11-02 17:48

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Du har stadig ikke svaret på hvordan du konkret sender mailen. Vis
> os lidt af din kode, så er det noget lettere at hjælpe.

Koden jeg bruger for at sende mailen: (sender mail til én mailadresse)

<form action="/cgi-bin/formmail/FormMail.pl" method=post
enctype="application/x-www-form-urlencoded">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="recipient"
VALUE="mail@jutlandoor.com">

Tak for tippet, det har jeg aldrig lært noget om.

Mvh

Carsten Tygesen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-11-02 21:04

Carsten Tygesen skrev:

> Koden jeg bruger for at sende mailen: (sender mail til én
> mailadresse)
>
> <form action="/cgi-bin/formmail/FormMail.pl" method=post
> enctype="application/x-www-form-urlencoded">

Selve afsendelsen foregår via FormMail.pl som vi ikke har set koden
til. Men jeg vil gætte på at det er en standard mailkomponent - en
søgning på Google giver blandt andet denne FAQ:

<http://www.scriptarchive.com/faq/formmail.html>

Her kan man bl.a. læse:
,-------- [ 2. Can I have multiple recipients? ]
| Answer:
|
| Yes, all you have to do is put multiple e-mail addresses in the
| recipient field of your form, separated by commas.
|
| <input type=hidden name="recipient"
| value="email1@address1.com,email2@address2.net">

`--------

Men det har du vist prøvet. Kigger man lidt videre står der på
<http://www.scriptarchive.com/readme/formmail.html#recipients>
følgende:

bq2:
recipient
-
As of version 1.8, You can include multiple recipients by
separating the values with commas.
Syntax: <input type=hidden name="recipient"
value="email@your.host.com"> OR
<input type=hidden name="recipient"
value="user@yourhost.com,user2@yourhost.com">
#

Prøv at finde ud af hvilken version du benytter.

> Tak for tippet, det har jeg aldrig lært noget om.

Du lærer hurtigt kan jeg se .

Fra : Carsten Tygesen

Dato : 24-11-02 21:39

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> As of version 1.8, You can include multiple recipients by
> separating the values with commas.

Der er desværre her problemet opstår.
Vores internetudbyder anvender ver. 1.6.

Grunden til jeg håbede på at denne løsning kunne have fungeret
er at firmaet jeg arbejder hos anvender Tiscali som internetudbyder.
Tiscali lavede for en 3-4 måneder siden deres system helt om hvilket
bevirkede at der kun kan videresendes mail's til én postmodtager
imod tidligere 3.
Dette var en god funktionalitet når intresserede på firmaets
websider benyttede formulaerne på web-siderne og at man
så kunne videresende svarene til sælger1, sælger2 osv.

Med venlig hilsen og tak for hjælpen!

Carsten Tygesen