newswatcher - læste indlæg bli´r usynlige
Fra : VJJensen

Dato : 21-11-02 19:59

- næste gang jeg åbner programmet?

kan nogen sige hvordan jeg kan blive ved med at se "læste" indlæg?

tak

johs

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-11-02 00:29

In article <oddesund-58A7DB.19583321112002@news.tele.dk>,
VJJensen <oddesund@paradis.dk> wrote:

> kan nogen sige hvordan jeg kan blive ved med at se "læste" indlæg?

Det kan du ikke direkte, som man kender det fra andre programmer.

Idéen er at man læser de indlæg der har interesse, og så vælger at
markere resten som læste, når man forlader gruppen. Derved er der kun de
nyeste indlæg i gruppen når man næste gang kigger forbi, som man hurtigt
kan danne sig et overblik over.

Det kræver lidt tilvænning at læse news på denne måde, men jeg bed i det
sure æble, og gav det en chance - og det har jeg ikke fortrudt, nu når
jeg har vænnet mig til metoden, synes jeg at det passer mig ganske fint.

Hvis man vil se læste indlæg, kan man dog holde Alt tasten nede, mens
man åbner en gruppe. Der kan man så vælge at se de sidste X antal
indlæg, uanset om de er læst eller ej. Men så kan man ikke længere se
hvilke indlæg der er læst og ulæst i gruppen.

--
Michael Rasmussen, michael@irczone.dk - irc://irc.netc.dk/%23Macintosh
»Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt,

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-11-02 11:04

Michael Rasmussen <michael@irczone.invalid> wrote:

> [...]
> indlæg, uanset om de er læst eller ej. Men så kan man ikke længere se
> hvilke indlæg der er læst og ulæst i gruppen.

Og det hader jeg virkelig! Jeg troede i lang tid, at MacSOUP kun kunne
gøre sådan så indlæggene forsvandt efterhånden, men opdagede så, at man
kunne æble+3 på den og få alle indlæggene. Det må virkelig skræmme nogen
væk, at den er indstillet sådan default. Og det er synd, da MacSOUP 2.5
er virkelig (Quartz) sej!
--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk