Problem med onmouseover
Fra : Thomas Brejner

Dato : 21-11-02 18:54

Hey!!
Jeg vil have lavet sådan at hvis man køre musen over et link
altså ( <a href="hey.htm">hey</a> ) så åbner den en ny side i en
frame.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-11-02 09:07

Thomas Brejner <thomasb@postbilen.dk> skrev :

>Jeg vil have lavet sådan at hvis man køre musen over et link
>altså ( <a href="hey.htm">hey</a> ) så åbner den en ny side i en
>frame.

onmouseover="top.frames[2].location='Linktekst'>http://www.usenet.dk'">Linktekst

Tallet i [] er nummeret på framen, der skal åbnes i.
Den øverste (venstre) er 0.

Fra : Thomas Brejner

Dato : 22-11-02 16:37

Kan man lave sådan at man ikke kan trykke på linket men kun kan køre musen
over så den viser en side?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-11-02 17:15

Thomas Brejner <thomasb@postbilen.dk> skrev :

>Kan man lave sådan at man ikke kan trykke på linket men kun kan køre musen
>over så den viser en side?

onmouseover="top.frames[0].location='Linktekst'>http://www.usenet.dk'">Linktekst

Virker i IE, Opera, Netscape 6/7 og Mozilla.
Virker ikke i Netscape 4.x og muligvis andre browsere.

Vil du ikke have hånden, så fjerner du blot style="..