Sådan bruger man 49.000,- dejlige danske k~
Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 21-11-02 15:20

Ja, med denne suspekte overskrift vil jeg berige jer andre med min -
næsten - dyrkøbte erfaring med hensyn til at købe varer på ebay.com.
Episoden skete godt nok for et par måneder siden, men det har også lige
taget mig noget tid at komme til hægterne, forklaring følger her.

Jeg stod og manglede et Farallon Skyline wireless kort til min Powerbook
og Jesper så, at der var sådan et til salg på ebay.com til $ 50. Det var
noget af en besparelse i forhold til de danske priser på det tidspunkt,
og da auktionen udløb kl. 4.30 dansk tid, altså midt om natten, satte vi
vækkeuret til kl. 4, så jeg kunne afgive mit endelige og forhåbentlig
højeste bud i sekunderne op til deadline. Ak ja, mit bud blev så afgjort
det højeste, for jeg var søvnig og da jeg skulle give mit sidste bud, 1
dollar højere end det forrige bud, tastede jeg 62,99 og enter. Herefter
poppede en side op med teksten: Congratulations Birgitte! You are now
the highest bidder with $ 6,299!!!!!!!!!!!!

Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo, this is not happening, jeg
fik samme ansigtskulør som min beige G3 og kaldte febrilsk på Jesper,
som begyndte en længere belæring om at man skriver punktummer, ikke
kommaer i USA ved beløbsangivelse. Tak, Einstein, det har jeg ligesom
fundet ud af! Herefter fulgte nogle hektiske minutter, hvor vi på
samtlige computere i lejligheden tjekkede hvilket beløb der stod ud for
vinderen af auktionen. Der må være en idiotsikring på ebay, som sikrer
at søvndrukne europæere ikke går fallit, for heldigvis stod der at mit
endelige bud var $ 70 og ikke $ 6.299 på den endelige opgørelse over
auktionen. Der er en gud - dog sov jeg bestemt ikke særlig godt
efterfølgende og forestillede mig hvordan jeg i nærmeste fremtid ville
blive jagtet af grådige, amerikanske advokater, som ville vride knap
49.000 danske kroner ud af mig for et sølle Farallon kort.

Så galt gik det heldigvis ikke, jeg fik tilsendt kortet af en meget rar
amerikansk mand for i alt $ 100 (transport med UPS og forsikring
inklusiv) i løbet af 3 dage, og han nævnte ikke mit uheld med ét ord,
selvom han sandsynligvis har modtaget en mail lige efter mit bud med det
katastrofalt høje bud. Men jeg har gemt den mail, som jeg modtog fra
ebay minuttet efter min tastefejl og ifølge det skylder jeg stadig $
6.199 for et kort man nu kan købe for ca. 6-700 danske kroner Tal om
en god forretning *SSS*

Har andre mon kvajet sig på tilsvarende vis??

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-11-02 15:26

In article <1fm07r4.jvpn1x1tncuv4N%birgitte@behrendt.dk>, [2900] Birgitte Behrendt wrote:

[klip - komma/punktum fejl]

> Har andre mon kvajet sig på tilsvarende vis??

Ja, jeg skulle overføre 72,9 her i danmark, og fik tastet 72.90,
men den fattede jo ikke . så det blev 7290...
Heldigvis fik jeg dem tilbage igen, altså minus de der 72,9
Men jeg er da blevet mere forsigtig.

JonB

Fra : Jan Jonasen

Dato : 21-11-02 19:46

Behrendt (birgitte@behrendt.dk) wrote:
> Der er en gud

Jeps, du kan sende en tak til Hr. Edlich.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-11-02 21:19

In article <MPG.18474841627e458a9897cb@news.stofanet.dk>,
Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Jeps, du kan sende en tak til Hr. Edlich.

Jeg vil nu hellere have nogen af de penge Birgitte sparede pga min
intervention.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Jan Jonasen

Dato : 22-11-02 20:01

In article <newsspam4-2114AD.21192421112002@sunsite.dk>, Martin Edlich
(newsspam4@mail.edlich.dk) wrote:
> Jeg vil nu hellere have nogen af de penge Birgitte sparede pga min
> intervention.

Dem kan du jo opkræve i henhold til din signatur, i fald hun skulle sende
en tak.

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-11-02 21:25

In article <MPG.18489d468c09f39c9897cc@news.stofanet.dk>,
Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Dem kan du jo opkræve i henhold til din signatur, i fald hun skulle sende
> en tak.

*Så* kynisk er jeg heller ikke blevet endnu.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Jan Jonasen

Dato : 23-11-02 19:06

In article <newsspam4-65E9C0.21252322112002@sunsite.dk>, Martin Edlich
(newsspam4@mail.edlich.dk) wrote:
> *Så* kynisk er jeg heller ikke blevet endnu.

Du virker lidt svag for tiden.

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-11-02 20:30

In article <MPG.1849e1dd46a82fd59897cd@news.stofanet.dk>,
Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Du virker lidt svag for tiden.

Jeg får afløb for min magtanvendelsestørst på arbejdet.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-11-02 22:02

> Jeg får afløb for min magtanvendelsestørst på arbejdet.

BOFH?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-11-02 22:03

In article <1fm4f68.kx0c2514x6mgwN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> BOFH?

Nemlig

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 22-11-02 04:36

[2900] Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> Har andre mon kvajet sig på tilsvarende vis??

Jeg tror at en elev på Københavns Universitet har gjort nogenlunde den
samme fejl. Hun tastede galt da hun ville købe nogle aktier over
netbank, jeg tror at der kom et 0 for meget.

Jeg tror at banken valgte at låne hende pengene. Handlen foregik jo
automatisk, og umiddelbart efter faldt kurserne drastisk.

Lad være med at handle aktier på en netbank ...
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 22-11-02 16:59

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> [...]
> automatisk, og umiddelbart efter faldt kurserne drastisk.
>
> Lad være med at handle aktier på en netbank ...

Det er rigtigt - jeg tror, at hun skylder omkring kr. 100.000,- til Den
Danske Bank på grund af hendes tastefejl, ærgerligt

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 22-11-02 21:04

[2900] Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> Har andre mon kvajet sig på tilsvarende vis??

Jep, jeg har Danske Bank og brugte deres netbank via Virtual PC før jeg
fik hjemme-PC fra firmaet.

Jeg havde rodet noget med den VPC, og lagt en US-Win95 på - for sjov

Nå, der skulle betales regninger og den ville ikke skrive ÆØ og Å, så
jeg rodede noget mere.

Fik dog betalt regninger, en var på 158,00.

Et par dage efter kom der brev fra min bankrådgiver, der bare lige ville
sige at overførsel nummer et-eller-andet på kr. 158.000,00 ikke var
gennemført da dækning på kontoen manglede

Mojn, Thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 22-11-02 21:29

I artiklen <1fm07r4.jvpn1x1tncuv4N%birgitte@behrendt.dk> ,
birgitte@behrendt.dk ([2900] Birgitte Behrendt) skrev:

> [...]
> poppede en side op med teksten: Congratulations Birgitte! You are now
> the highest bidder with $ 6,299!!!!!!!!!!!!

Hvorfor bød du ikke 63$ istedet for? Hvis mening var at maksimere chancen
for at vinde med minimum afstand til nr. 2, så skulle buddet være 63.01$.

I øvrigt vil jeg mene at ebay burde have protesteret over at beløbet ikke
var velformet, istedet for at gøre noget helt tosset.

Fra : Jan Jonasen

Dato : 23-11-02 19:08

In article <_swD9.2387$jj7.3088@news.get2net.dk>, Niels J=?ISO-8859-1?B?
+A==?=rgen Kruse (nj_kruse@get2net.dk) wrote:
> I øvrigt vil jeg mene at ebay burde have protesteret over at beløbet ikke
> var velformet, istedet for at gøre noget helt tosset.

Jeg er dog ikke i tvivl om at eBay validere indtastede beløb, sagen er nok
nærmere at deres validering ikke fungere særligt internationalt.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 24-11-02 23:35

I artiklen <MPG.1849e283e6cab7ac9897ce@news.stofanet.dk> , Jan Jonasen
<jonasenREMOVE@THISit.dk> skrev:

> Jeg er dog ikke i tvivl om at eBay validere indtastede beløb, sagen er nok
> nærmere at deres validering ikke fungere særligt internationalt.

På amerikansk er "62,99" ikke velformet. I svaret fra eBay var det ændret
til "6,299", dvs. deres software ignorerer "," i input.