Ekstraisolering på loft??
Fra : Jesper Hansen

Dato : 21-11-02 13:28

Hej.

Jeg har 225-250 mm glasuld klasse-? liggende på mit ca 110 m2 store loft.
Jeg har prøvet på rockwools hjemmeside at se om det kan betale sig at
efterisolere med f.eks. 100 til inden jeg lægger gangbro der, men deres
beregninger går kun til 200 mm.

Min tanke er så: Kan det slet ikke betale sig at efterisolere?? Er der en
måde man selv kan sjusse/regne sig frem til det?

Mvh.

Jesper

Fra : Pgr

Dato : 21-11-02 16:32

"Jesper Hansen" skrev i en meddelelse:
> [...]
>
> Min tanke er så: Kan det slet ikke betale sig at efterisolere?? Er der en
> måde man selv kan sjusse/regne sig frem til det?

Hej Jesper

Se her: http://www.isolerselv.dk/

mvh
Karina

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 21-11-02 20:35

Jesper Hansen wrote:

> [...]
>
> Min tanke er så: Kan det slet ikke betale sig at efterisolere?? Er der en
> måde man selv kan sjusse/regne sig frem til det?

Det er vist en god tommelfingerregel at øge fra 100 til 200mm isolering er
der økonomi i.
Men at gå videre fra 200 mm.? Nej.
Det tror jeg bestemt ikke.

Så er der mere økonimi i at se på sine vinduer. Eller isoleringen i væggen.
Eller det der virker bedst: Se på sine vaner. Mht. temperatur og
natsænkning.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-02 10:25

> Så er der mere økonimi i at se på sine vinduer. Eller isoleringen i
væggen.
> Eller det der virker bedst: Se på sine vaner. Mht. temperatur og
> natsænkning.

Hvor meget kan det betale sig at nattesænke??
Vi har lige købt hus, og har her den første månedstid (mens det har været
koldt) ligget med 16 grader om natten og 20 om dagen..
Er det noget man spare noget ved? Huset er 2 x 90 m2, vi bruger kun
overetagen, som er den der varmes!

Mvh
Allan

Fra : Bachelor

Dato : 21-11-02 23:20

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> wrote in news:3ddcd156$1
@news.wineasy.se:noget der ligner dette

> [...]
> Jeg har prøvet på rockwools hjemmeside at se om det kan betale sig at
> efterisolere med f.eks. 100 til inden jeg lægger gangbro der, men deres

Det er svæt at svare på entydigt. Som priser er i dag vil du ikke
få forrentet din investering længere end til omk. 250 - 300 mm
Problmet er, at priser har det med at ændre sig i den forkerte retning,
men stadigvæk vil pengene helt sikkert være investeret bedre et andet
sted.