Hvor taber man sig?
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-11-02 12:02

Hej Gruppe,

Er der nogen speciel måde man bør motionere på for at tabe sig på maven? Jeg
cykler og løber en del og er meget tilfreds med mine lår/ben, men har
stadigt formange kilo på maven.. Er der en sammenhæng mellem motionsform og
hvor man taber sig, f.eks.forbruger man fortinsvist feddet tæt på de aktive
muskler?

Mvh
Kim

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 21-11-02 17:38

"Kim Jørgensen" <kim.jorgensen2@sas.slet.dk> wrote in message

> Er der nogen speciel måde man bør motionere på for at tabe sig på maven?

NEJ!

Du kan ikke selv påvirke hvor du taber dig, det er desværre uden for viljens
kontrol. Derimod kan du træne dine forskellige muskelgrupper selektivt -
hvilket sikkert vil få nogle områder til at se pænere ud...

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://www.pcarlp.dk

Fra : Rollike

Dato : 22-11-02 06:53

> [...]
og
> hvor man taber sig, f.eks.forbruger man fortinsvist feddet tæt på de

Hejsa!

Som Mikkel sagde.. er det ikke muligt at fjerne fedtet et bestem sted... ex.
på maven... fedtet forsvinder jævnt over hele kroppen. Som Mikkel også sagde
kan du træne dine muskler. Hvilket gør at du får en pænere figur. Det vil
måske få dig til at se slankere ud på maven, da musklerne så ikke er så
slappe der.

Det er meget almindelig for mænd at fedtet samles på maven, hvor det for
kvinderne ofte sidder på baller, hofter og lår. Det menes vist nok at have
noget at gøre med hormonet østrogen.. synes jeg at have hørt engang... Det
kunne jeg godt selv tænke mig at få be- / afkræftet hvis nogen herinde ved
det.

Med venlig hilsen Mette

---

Fra : Erna Andersen

Dato : 24-11-02 18:59

> [...]
og
> hvor man taber sig, f.eks.forbruger man fortinsvist feddet tæt på de

Du bruger nok overkroppen for lidt.
Armstrækninger træner både skuldre, ryg og mave, men er nok for kedelige for
dig, eller hva'

KH Erna