Gåde råd om havjagt?
Fra : Casper

Dato : 21-11-02 12:06

Hej gruppe

Jeg skal på min første havjagt på lørdag. Jagten skal foregå fra
kutter, hvor vi regner med at skyde ederfugle. Jeg er klar over at
ederfugle er meget skudstærke og har købt patroner efter dette, men er
der andre ting/gode råd som I kan give en "amatør"?? Jeg tænker her på
påklædning mv...

På forhånd tak!

Mvh
Casper

Casper
erstat "løg" med "dk" i min mailadresse, hvis du ønsker...

Fra : J Nielsen

Dato : 21-11-02 19:51

On Thu, 21 Nov 2002 12:06:17 +0100, Casper <caa@indbakke.løg> wrote:

> [...]
>ederfugle er meget skudstærke og har købt patroner efter dette, men er
>der andre ting/gode råd som I kan give en "amatør"?? Jeg tænker her på

Er man flere sammen er høreværn en god ting... det er det i øvrigt også hvis
man er alene.
--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : Martin_P

Dato : 22-11-02 07:52

> der andre ting/gode råd som I kan give en "amatør"?? Jeg tænker her på
> påklædning mv...
Jeg ved ikke hvordan jagten skal drives af, men i en lille motorbåd med 2
mand i havde vi hvide overtræksdragter på.....

Og for guds skyld! Tag godt med varmt tøj på - man kan nemt komme til at
fryse, og så er det ikke sjovt mere.!

Hvis edderfuglen letter modsat vej af jeres sejlretning, skal man holde
_godt_ foran fuglen - ellers sidder skuddet bagved.

Det var sådan lige det vigtigste jeg kunne komme i tanke om...

Nåja - Edderfugle er ikke double fugle, medmindre man uden tvivl er 100%
sikker på den første skud til den første fugl er dødeligt - mangen en
edderfugl sejler rundt med hagl i kroppen - lad være med at tage chancer, og
koncentrer dig om 1 fugl ad gangen.
Vi fik anskydningsprocenten ned på gæs for nogle år siden - lad os nu gøre
det samme med edderfuglen(og ræven, men den støder du _formentlig_ ikke på
)

Martin_P