Hvad sker der her, er det velkomne eller u~
Fra : Allan Laustsen

Dato : 21-11-02 10:47

Jeg er en rigtig novice på dette område, men kan alligevel godt lide at lege
lidt med webserver mv. Jeg har på en maskine jeg ikke bruger til andet lavet
en webserver med programmet 602Pro Lan suite. Nu sidder jeg her ved min
anden computer og kigger og ser pludselig en IP adresse der igen og igen
dukker op min log skriver noget der ligner

80.62.81.1xx connection has arrived
requist: /Scripts/ .. %25%35%63../winnt/system32/cmd.exe?/c+dir
scripts/..%5x../winnt/system32/cmd.exe sup-path not found

der efter kommer, hvad jeg formoder er svar fra min server, men mit
spørgsmål er er ovenstående et tegn på ubudne gæster, eller er det bare
nogle der vil se min side ?

Håber der er en eller anden der kan hjælpe mig.

Allan Laustsen

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 21-11-02 10:54

"Allan Laustsen" <allan@laustsen.dyndns.dk> wrote in message
> [...]
> requist: /Scripts/ .. %25%35%63../winnt/system32/cmd.exe?/c+dir
> scripts/..%5x../winnt/system32/cmd.exe sup-path not found

Er en brugere på internettet som scanner efter sårbar IIS server.

Så husk at installere nye patch til din Windows IIS server.

> der efter kommer, hvad jeg formoder er svar fra min server, men mit
> spørgsmål er er ovenstående et tegn på ubudne gæster, eller er det bare
> nogle der vil se min side ?

det er ikke udbudne gæster eller nogen som bare vil se din side...

Men det er nogen som prøver at bryde ind. Ved at kigge efter nogle
såbarhedder.

Du skal bare tag det roligt. Da det ser ud til at der ikke er noget galt.

Samt at dette sker så ofte at man kun bliver gråhåret af overvåge det...

/Thomas Nielsen @ www.tdn.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-11-02 11:48

Thomas Nielsen wrote:

> Er en brugere på internettet som scanner efter sårbar IIS server.

Det skal måske lige tilføjes, at det sandsynligvis ikke er en bruger,
der sidder og scanner. Det er sandsynligvis en computer, der er blevet
inficeret med en orme-virus (Nimda). Brugeren af den pågældende computer
ved sandsynligvis slet ikke hans computer er blevet inficeret.
Orme-virussen leder så automatisk efter andre computere, den kan
inficere.

> Så husk at installere nye patch til din Windows IIS server.

Har du gjort det, har du intet at frygte fra den den pågældende virus.
Du kan så selv afgøre, om du gider sende en mail til "angriberens"
udbyder (kan findes ved hjælp af ip-nummeret). Gør du det, kan udbyderen
hjælpe kunden med at slippe af med virussen.

Du kan finde ejeren af ip-nummeret ved hjælp af en tjeneste som
http://www.geektools.com, og du kan læse, hvordan du udformer en
henvendelse her: http://tdcinternet.dk/artikel.php?id=42635

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 29-11-02 00:23

"Thomas Nielsen" <thomas.nielsen@tdn.dk> wrote in

> "Allan Laustsen" <allan@laustsen.dyndns.dk> wrote in message

> Er en brugere på internettet som scanner efter sårbar IIS server.
>
> Så husk at installere nye patch til din Windows IIS server.

Er du fuld igen? Hvilken del af "programmet 602Pro Lan suite" er uklar?

--
Knud

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 29-11-02 10:38

> Er du fuld igen? Hvilken del af "programmet 602Pro Lan suite" er uklar?

Hovsa, som Bill Gates ville have sagt, da de fik en Blå særm under
fremvisning af Win98 i USA :)