Java og connections
Fra : Lars Hessellund

Dato : 21-11-02 10:32

Jeg har et problem med en Java-applet der opretter en connection på en given
ip og port (telnet) (på serveren) . Den
virker fint når jeg henter den fra hosten men når den ligger lokalt og jeg
åbner den med en browser nægter den at fungerer.
Nogen der ved hvorfor jeg absolut skal hente den ned fra serveren for at den
fungerer?
Mvh.

Lars

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 21-11-02 10:49

On Thu, 21 Nov 2002 10:31:43 +0100, Lars Hessellund wrote:

> [...]
> nægter den at fungerer. Nogen der ved hvorfor jeg absolut skal hente den
> ned fra serveren for at den fungerer? Mvh.
Når du arbejder med den lokalt prøver den så stadig at connecte til
serveren eller prøver den at connecte lokalt ??

Hvis den prøver at connecte til serveren skal du tilføje nogen
rettigheder til appletten, da en applet kun må tilgå den server den
loades fra.
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Lars Hessellund

Dato : 21-11-02 10:55

> Når du arbejder med den lokalt prøver den så stadig at connecte til
> serveren eller prøver den at connecte lokalt ??

Den er sat til at connecte til serverens ip på port 23.

> Hvis den prøver at connecte til serveren skal du tilføje nogen
> rettigheder til appletten, da en applet kun må tilgå den server den
> loades fra.

Hvordan tildeler man den de rettigheder, skal det gøres fra serversiden?

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 21-11-02 11:04

On Thu, 21 Nov 2002 10:55:09 +0100, Lars Hessellund wrote:

> Den er sat til at connecte til serverens ip på port 23.

> Hvordan tildeler man den de rettigheder, skal det gøres fra
> serversiden?
Prøv at kigge lidt tilbage i denne gruppe, så kan det være at du finder
noget brugbart.
http://groups.google.com/groups?q=dk.edb.programmering.java+certifikat&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=en
Ellers må du håbe på at en anden svarer, da jeg aldrig har rodet med det
og derfor ikke kan give nogen gode svar/råd

Fra : Lars Hessellund

Dato : 21-11-02 11:13

Tak for hjælpen, ud fra det link du sendte kunne jeg se at Java-appletten
skal certificeres, da den ip der skal tilgåes ikke har nogen mulighed for at
læse den certificering er der ikke andre muligheder end at lade appletten
ligge på hosten, det gør heller ikke noget, jeg kan sagtens komme udenom
mine trængsler på andre måder. Jeg måtte bare vide hvorfor da jeg skal kunne
dokumentere hvorfor jeg ikke kan køre den lokalt.
Mvh.
Lars