Katalogproduktion fra database?
Fra : Pernille Jensen

Dato : 21-11-02 10:41

En bekendt har spurgt mig om jeg kender nogen der kan klare der her:

"Udvikling af vare- og billeddatabase som skal bruges som grundlag for
både webkatalog med shop og et halvårligt papirkatalog.

Databasen skal kunne opdateres løbende via et brugervenligt
browserbaseret interface, således at webkataloget altid er up-to-date.

Udvikling af et system til automatisk produktion af katalogsider med
databasen som grundlag.

Hvis det er muligt, forberedelse til integration med kundens
eksisterende lagerstyringssystem.

Vi forestiller os evt. at investere i en Xserve som skal bruges til at
hoste hele systemet. Den skal placeres på det trykkeri der står for
trykningen af kataloget."

Hvem kan lave sådan noget?

- Pernille

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-11-02 21:11

In article <1flzuwk.17zmpoevwgke0N%pj@ab.ixserve.org>,
pj@ab.ixserve.org (Pernille Jensen) wrote:

> Hvem kan lave sådan noget?

Har i undersøgt hvad der er af færdige løsninger på markedet allerede?
Det vil efter al sandsynlighed være en billigere løsning.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-11-02 00:03

> Har i undersøgt hvad der er af færdige løsninger på markedet allerede?
> Det vil efter al sandsynlighed være en billigere løsning.

Der findes sikkert færdige løsninger (til WIN m.v.), men om de er
billigere véd jeg ikke helt. Dér er der jo også nogen, som tager sig
betalt for udviklingsarbejdet. Jeg går ud fra at spørgsmålet er stillet
herinde, fordi det skal være til Mac?

Man _kan_ jo selv strikke noget sammen i FileMaker ... men det kræver
indsigt og mange mande/kvindetimer (=omkostninger), eller venlig
vejledning. Comp.databases.filemaker (på engelsk) er et godt forum at
lære af (det er ualmindeligt aktivt (!)) = mere tidskrævende end edb.mac

Det kunne nu være skægt om vi herinde kunne hjælpe Pernille (og hendes
anonyme ven). Bare en smule hen ad vejen.

Jeg véd ikke om Xserve er velegnet til at køre FM på nettet, har kun
kendskab til FM baser under Lasso. Og det er jo ved at være lidt
antikveret, men det virker flot og hurtigt. Stadigvæk. Bare svært at
finde en dansk host, der bruger Lasso på Mac - ordentligt

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Pernille Jensen

Dato : 22-11-02 09:19

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> vejledning. Comp.databases.filemaker (på engelsk) er et godt forum at
> lære af (det er ualmindeligt aktivt (!)) = mere tidskrævende end edb.mac

Hvis der findes en færdig løsning er det nok det bedste (gennemprøvet og
stabil). Hjemmestrikket tror jeg ikke er nogen god idé. De vil have en
samlet løsning med god support.

Jeg har fået et par lovende henvendelser på email som jeg giver videre.

Tak for hjælpen. :)

> [...]
> antikveret, men det virker flot og hurtigt. Stadigvæk. Bare svært at
> finde en dansk host, der bruger Lasso på Mac - ordentligt

Jeg har droppet Lasso og FileMaker til fordel for WebSiphon og
Valentina. Det er langt hurtigere og mere fleksibelt. WebSiphon er bare
ikke kommet til X endnu. :\ Men det siges at Purity er ved at lave en
version der virker med Apache.

- Pernille

Fra : Studio Smalbro

Dato : 22-11-02 09:38

Jeg vil foreslå enten:
www.itnisk.dk
www.integrator.dk
www.tegneriet.dk

Allesammen dygtige folk!
Kh
Bjørn

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-11-02 12:12

Studio Smalbro <studio@smalbro.dk> wrote:

> Jeg vil foreslå enten:
> www.itnisk.dk
> www.integrator.dk
> www.tegneriet.dk
>
> Allesammen dygtige folk!

Man quoter under det man svarer på.

Har du egentlig checket itnisk.dk's skod lorte website på Mac ? Den
virker hverken i Netscape eller Internet Explorer !! Flot at anbefale et
firma at lave sådan en opgave og så kan de ikke engang lave deres eget
site.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 22-11-02 12:23

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> [...]
> virker hverken i Netscape eller Internet Explorer !! Flot at anbefale et
> firma at lave sådan en opgave og så kan de ikke engang lave deres eget

Hvad er der galt med den ?
Køre fint her NS 7.0

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 22-11-02 12:27

Henrik Lindskou wrote:

> Hvad er der galt med den ?
> Køre fint her NS 7.0

Ok det er skod i IE 5.2

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Studio Smalbro

Dato : 22-11-02 16:45

> [...]
> virker hverken i Netscape eller Internet Explorer !! Flot at anbefale et
> firma at lave sådan en opgave og så kan de ikke engang lave deres eget

sikke da en sur kommentar! cheer up!
Kh
Bjørn

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-11-02 17:35

> sikke da en sur kommentar! cheer up!

Hvorfor dog det ? Du anbefale et fremmed menneske at benytte et bestemt
firma til at lave noget web, men det firma kan ikke lave noget der
virker på Mac - og vedkommende der spurgte, spørger i en Mac
gruppe.........

Kan du ikke selv se det er tåbeligt ?

Prøv selv at checke itnisk.dk på en Mac i fx. Netscape eller IE.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Studio Smalbro

Dato : 22-11-02 18:31

> Kan du ikke selv se det er tåbeligt ?

Itnisk-sitet er jo lavet med xml og det virker vel ikke i en lidt ældre
macbrowser. Det virker i Explorer 6 på pc og jeg vil tro - uden at vide
det - også i en Explorer 5.2.2 til mac OS X. Jeg kan ikke se forbindelsen
til katalogproduktion. Ved du noget om databasedrevet katalogproduktion?

kh
tåbe-Bjørn

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-11-02 22:38

> [...]
> til katalogproduktion. Ved du noget om databasedrevet katalogproduktion?

Det virker ikke i Internet Explorer 5.1.3 på Mac, som nok er en af de
mest benyttede Mac browsere idag.

Næ, jeg ved ikke noget om databasedrevet katalogproduktion, men derfor
må jeg vel gerne kommentere at du henviser til et firma, som ikke kan
lave websites, som virker på Mac ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-11-02 23:09

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Næ, jeg ved ikke noget om databasedrevet katalogproduktion, men derfor
> må jeg vel gerne kommentere at du henviser til et firma, som ikke kan
> lave websites, som virker på Mac ?

Det ser fint ud i Mozilla på Mac. Med den målgruppe de har, er det i
mine øjne helt ok at lave et website som overholder de seneste
W3C XML-standarder, for at vise at de har de kompetencer.

Jeg vil benytte lejligheden til at nævne at IE ikke er et særlig godt
program.

http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-11-02 23:15

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> [...]
> W3C XML-standarder, for at vise at de har de kompetencer.
>
> Jeg vil benytte lejligheden til at nævne at IE ikke er et særlig godt

Enig, men den er der jo rigtig mange Mac brugere som benytter.

Men det havde vel været mere prof, hvis itnisk.dk havde lavet en
detektor som kunne se hvilken browser brugeren benytter og dermed loade
noget der virker - eventuelt med en kommentar om at XX browser desværre
ikke kan vise XML, som er firmaets speciale ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Studio Smalbro

Dato : 22-11-02 16:44

- og http://www.ecatmaker.dk/default.asp som holder til i Vejen. Også meget
dygtige folk og et rigtigt godt produkt, som er baseret på FrameMaker som
publisher. Jeg har fået det demonstreret et par gange og det er altså noget
der duer.

Jeg ved ikke helt hvor de er i øjeblikket og om de har noget der kan gå
direkte fra XML til pdf. Det har de sikkert.
kh
Bjørn

Fra : John Lauritzen

Dato : 22-11-02 22:32

sydjyderfjern@worldonline.dk writes:

>Ok det er skod i IE 5.2
Og
>www.tegneriet.dk
virker ikke (vil ikke virke) med Netscape!
Venlig hilsen John